SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Suplemacja w biegach

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 2439

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez solaros z działu Suplementacja - NASZE TESTY i promocja. Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 2132 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 9856
Witajcie. Mam do was prośbę co do suplemacji w biegach średniodystansowych, a dokładniej - Węglowodany. Mój kumpel z klubu zawsze po treningu je pije + kreatyne ( ale on ćwiczy 400m ). Podobno pomaga to szybciej zregenerować się po treningu i na następny dzień nie jest się takim ospałym.
Z drugiej strony trochę o tym czytałem i niektórzy pisali że zdrowe odżywianie + witaminki zupełnie wystarczą by się dobrze zregenerować. Co o tym myślicie?
Obecnie zażywam magnez, glukozamine i witaminy+minerały ( od niedawna ) i chciałem się dowiedzieć czy rzeczywiście to tak pomaga czy tylko w niewielkim stopniu na nas wpływa, i nie ma większego znaczenia.

http://www.lesnachata27.pl/
Domek w Chodlu do wynajęcia, tani nocleg nad zalewem w Chodlu !

"Wygrywa tylko ten, co ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć..." - Napoleon Hill
http://www.rundamian.pl - Blog o bieganiu naturalnym

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 1912 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 19532
kreatyna w tym czasie przygotowań powinna zawierać się w twojej codziennej suplementacji.To ona wchodzi w proces ATP ( wytwarzania energii ) oraz poprzez dostarczanie kreatyny po treningu odbudowuje w mięśniach . Dobrym sposobem jest połączenie carbo + kreatyna po treningu :) . Na pewno witaminy i minerały się przydadzą :) . Możesz też zakupić Bcaa jako antykatabolik :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 2132 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 9856
To co polecasz najbardziej? Kreatyne czy bcaa ?

http://www.lesnachata27.pl/
Domek w Chodlu do wynajęcia, tani nocleg nad zalewem w Chodlu !

"Wygrywa tylko ten, co ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć..." - Napoleon Hill
http://www.rundamian.pl - Blog o bieganiu naturalnym

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 460 Wiek 26 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 10353
Jesli nie bedziesz dobrze jadł to i kreatyna nie pomoże:) trzeba wpier... krowe

a teraz na poważnie
Polecił bym Ci bcaa i ester kreatyny:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 1912 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 19532
hmm powiem Ci tak :) Ja bym kupił to i to :) . Z kreatyny to mono,jabłczan lub ester :) .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
sprinterek Rafał S.
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 7410 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 12072
najwazniejsze sa bcaa, hmb i glutamina, weglowodany i witaminy tj najlepsze sa Olimpa BCAA HMB I glutamine a witaminy i mineraly tj Multisport, Weglowodany Carbo lub Vitargo, kretka najelspza jest Jablczan lub Cytrynian - w okresie sezonowym do 6 tyg do glownych imprez. Bcaa na zime 4 kaps przed i po trenngu, hmb 1kaps przed i po trenngu a glutamina 3-4 kaps po treningu

moderator sprinterek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
sprinterek Rafał S.
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 7410 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 12072
W ramach tej dyscypliny wyróżniamy wiele konkurencji sportowych cec***ących się różną charakterystyką wysiłkową. W biegach krótkich (np. 100-400m) - energia do pracy mięśniowej pozyskiwana jest przede wszystkim na drodze beztlenowego rozpadu fosfokreatyny i glikogenu mięśniowego. Stosowanie wiec odpowiednich technik wspomagania, poprzez zwiększenie dowozu kreatyny (bieg 100m) i węglowodanów (biegi pow. 100m) stanowi podstawę regeneracji powysiłkowej. Jednocześnie istotny udział w optymalizacji procesów energetycznych biorą witaminy grupy B oraz magnez, natomiast utrzymanie odpowiedniego przewodnictwa nerwowo-mieśniowego zapewnia ALC oraz Lecytyna.

Podczas, gdy w biegach krótkich, głównym źródłem energii dla pracy mięśniowej są wewnątrzustrojowe zasoby fosfokreatyny i glikogenu, o tyle w biegach dłuższych 800-1500m zwiększa się istotnie udział kwasów tłuszczowych w pokrywaniu potrzeb energetycznych. Istotnym elementem wspomagania żywieniowego, może być więc zwiększenie udziału substancji wspomagających proces wykorzystania tłuszczów, głownie l-karnityny.

W skokach w dal, w zwyż i o tyczce, wysiłki mają charakter szybkościowo-siłowy, gdzie oprócz powyższych cech sprawności sportowej kładzie się duży nacisk na prawidłową koordynację ruchową. Skoczkowie powinni więc przestrzegać zasad żywieniowo-suplementacyjnych podobnych jak w większości dyscyplin szybkościowo-siłowych. Tak więc w podnoszeniu sprawności sportowej ogromny udział mogą mieć preparaty kreatynowe, ALC, witaminy grupy B, magnez a także preparaty białkowe i aminokwasowe.

W konkurencjach lekkoatletycznych o większej wszechstronności, jak wieloboje, zawodnicy powinni dążyć do rozwoju różnych cech motorycznych. Dieta powinna charakteryzować się dużym urozmaiceniem, ze szczególnym naciskiem na odpowiednie spożycie białek i węglowodanów - składników zapewniających prawidłową regenerację włókien mięśniowych i przebieg procesów energetycznych. W czasie trwania zawodów, sportowcom należy podawać specjalne napoje izotoniczne, zabezpieczające organizm przed procesem hipoglikemii wysiłkowej. W wielobojach, oprócz preparatów odżywczych, zastosowanie znajdują także specjalne aktywatory fizjologiczne warunkujące prawidłowy przebieg procesów metabolicznych i energetycznych (l-karnityna, Kreatyna, ALC, Lecytyna, ZMA), preparaty hamujące katabolizm wysiłkowy (l-glutamina, HMB, BCAA ) oraz substancje o działaniu antyoksydacyjnym (beta-karoten, koenzym Q10, glutarol, Green Tea, Likopen).

Zalecane suplementy:
CARBO
AMINOKWASY
ZMA
ALC
BCAA
BETA KAROTEN
GREEN TEA
KOENZYM Q10
IZO PLUS lub Inny izotonik
LECYTYNA

moderator sprinterek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 2132 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 9856
IxN jem sporo, od nowego roku nawet dietke jako taką mam. Niestety obecnie nie dysponuję takimi monetami by nakupić tego wszystkiego, więc jeszcze mam jedną prośbę - podeślijcie jakiś link z allegro najlepiej z jakimiś niedrogimi Bcaa, ponieważ ja nie mam bladego pojęcia w tych koksach

http://www.lesnachata27.pl/
Domek w Chodlu do wynajęcia, tani nocleg nad zalewem w Chodlu !

"Wygrywa tylko ten, co ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć..." - Napoleon Hill
http://www.rundamian.pl - Blog o bieganiu naturalnym

...
Napisał(a)
Usunięty przez TomQ-MAG za pkt 6 regulaminu
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 460 Wiek 26 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 10353
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
sprinterek Rafał S.
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 7410 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 12072
activlaba nie kupuj! nie pomaga nic!

moderator sprinterek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 42 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1289
podłączam się do pytanka- biegam tygodniowo ok 40 km. Przygotowywuję się do maratonów i półmaratonów, oraz biegów na 10 km- dziś zakupiłem bodymax sport- czy to dobry stack witaminowy?? dokupić do niego coś jeszcze??
biegam 3 razy w tyg
3 razy w tyg siłownia, trening wytrzymałościowy.
Pozdrawiam
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

CM3 180 kap, co dalej itp.?

Następny temat

wytrzymałość-neoton esafosfina solcoseryl actovegin