SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Suple dla kolarza?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 4114

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 97 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126370
mysle, że sytuacja bedzie miła sie podobnie jak w sportach siłowych- tzn. około 5g. bcaa 5g. glutaminy w jednej dawce- a dawek dwie przed i po wysiłku/treningu/, oczywiście tu wieksza rolę niż w sportach siłowych odegrać muszą węgli. i izotoniki/minerały- szczególnie magnez, potas, a także cynk, miedź i selen/.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 96 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 8056
A dlaczego we wszystkich ulotkach glutamin piszą żeby brać tylko po treningu, a przed już nie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 665 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 19027
witam skopiuje tutaj swoją wypowiedz na ten temat z innego działu co do tekstu to dodam ze chłopak dla którego to piałem miał problemy z kreatyną jesli ty nie masz to polecam clouta imo the best

co do suplementacj to dam pare sugestii o szczegóły pytaj w suplach bo tu nie ten dział
wiec tak najwazniejsze jest jedzenie bo przy cięzkim treningumozna spalić nawet 5tys kalorii
przed treningiem minimum 2 posiłki bogate w wege zlozone
w czasie jazdy jedz cos co około 40min bo inaczej 3-4h i prad odetnie, jedenie to podstawa bez tego nie da rady
po treningu jak rodzia nie czeka z obiadem to bez gainera/carbo sie nie obejdzie
co w bidonie to kwestia indywidualna, ale izotonik z odrobona wegli i przede wszystkim elektrolitami wskazany np Regge UniSport, Izoplus

co do witamin to twoje sa słabe lepiej brać np Vita-Min Multiple Sport olimpu czy Adam z Now
antyoksydanty - E+selen jest ok, ale to trochę mało, jeśli nie masz ksy za cuda typu radox czy perfekt cycle to kup przynajmniej ALA najtaniej wychodzi olimpowskie, imo to podstawowy supel w kolarstwie, ponad to wpływa na zarządzanie glukoza, odtruwa organizm 2x1 lub jak stac 2x2 capsy przed i po treningu w kolarstwie zawodowym przy dużych obciązeniach uzywa się wersji injekcytnej(thioctic acid)
bcaa - pomagają utrzymać mięśnie w dobrym stanie, antykatabolik, poprawiają wytrzymałość - polecam bcaa olimpu z tym ze nie mega capsy tylko zwykle w tabletkach mają lepszy profil aminokwasów, dawka 1g na 10kg masy ciała przed i po treningu
po treningu dobrze jest brać argininę(byle nie vitalmaxa nie działa) - regeneruje układ krąrzenia, tetno szybciej wraca do normy, polecam brać z cytruliną i ornityną rególują cykl mocznikowy oczyszczają organizm - idealnym produktem potreningowym jest v12hp z porcją wegli po prostu cudo ale cena kosmos, sa tez inne zamienniki(dział suple, mało noboosterów ma ornityną więc dobrze jest ją dodać z hepatilu w razie konieczności, unikaj takich z kofeiną po treningu duża dawka nie wskazana zawodowcy stosują tez ipoazotal nobooster injekcyjny, u nas trudno kupić raczej.
burnery - czyli prepataty zawierazące substancje lipotropowe najlepszy imo jest fat burners z uniwersala, podnosza wytrzymałość dzięki temu iż więcej energii pozystkiwana jest z tłuszczu, po treninu pozwalają odbudować zapasy glikogenu, tania alternatywa to lecytyna
żelazo jak bierzesz to tylko z wit c i najlepiej kw. foliowym bo się nie wchłania i nie łącz z produktami mlecznymi i innymi minerałami
omega 3 - podstawa 2x 1 kap to minimum
zma - cynk (zinkas frte 1 tab lub zwykły 4-5) i magnez(asparginian) np filomag (3-4tab) przed snem - rególuje układ hormonalny
q10 - przy saa serce dostaje po dupie więc warto 60-120mg - niestety cena dość przykra
karnityna/hmb - imo nie warto ale zdania są podzieline
glutamina - warto jak ma się zapas środków kupić np nag lub glutabolics
wit c - warto dodać kilka tabletek w ciągu dnia


powodzenia

Zmieniony przez - 4kolor w dniu 2007-07-04 18:32:48
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 665 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 19027
sry za wklejanie mam połamaną rękę nie chce się pisac hehe
co do gluty to mozna i przed tyle ze za bardzo nie ma po co, poza tym duże ilości zjedzone "na sucho" zakłóca pozyskiwanie energii z cukry bo będziesz musiał to strawić a do tego potrzebna energia , poza tym dużo białka wpływa na zatruwanie organizmu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 577 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5049
4kolor włąśnie ja czytałem twoja wypowiedź i założyłem ten temat o tym, ale to co ty pisałeś to salix odpisał zeby tego nie kupować to jak z tym jest wkońcu??

JABLCZAN CYTRULINY -- chodzi o AERO20?? czy jakiś inny srodek???




Zmieniony przez - djron w dniu 2007-07-04 23:36:59
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 219 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 7807
Jabłczan cytruliny się nie nadaje podobnie jak każdy inny no-boster powoduje problemy z puchnięciem nóg i brakiem elastycznośći przy zmianie kadencji. Stosowanie tego typu rzeczy może przynieść zadowalające efekty jedynie w takich elementach jak itt po względnie płaskim terenie więc niech nikt nie poleca no-boosterów do ogólnej suplementacji w kolarstwie, jedynie zastosowanie złożonego no-boostera opartego głownie na argininie po treningu ma sens.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 577 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5049
serty to jakie ty suple polecasz stosować w kolarstwie(MTB) w tym czasie??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 96 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 8056
Kreatyna w ogóle chyba ma niewielkie zastosowanie w kolarstwie, chyba że przy interwałach, mam rację?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 219 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 7807
Kreatyna tez ma swoje zadanie jako odnowa zapasów fosfokreatyny w mięsniach po treningu ja osobiście jestem zwolennikiem stałego dawkowania około 2-3 gramów kreatyny od razu po treningu z porcją węglowodanów, oczywiście najlepiej unikać zwykłego monohydratu.
Z innych suplementów najbardziej efektywne są : BCAA z przewagą izoleucyny czyli np BCAA Strong z Olimpa stosowane tylko przed treningiem;
ALA jako antyutleniacz i regulator glikemii, najbardziej lubie Perfect cycle z Anabolics Xtreme z uwagi na spora ilość n-acetylocysteiny która jest wyśmienitym antyutleniaczem.
Pobudzacze oparte na Guaranie np: Life Energgy albo guarana w płynie.
No i oczywiście po treningu carbo. Mi najbardziej przypasowało po treningu mieszanka składająca się z porcji Anabolic Window i 50 gram carbo/vitargo.
Można również stosować takie rzeczy jak: alc, lecytyne ( czy burnery oparte na cholinie i inozytolu) glutamine, l-karnityne, q-10 i inne ale dla mnie najefektywniejsze są jednak te wymienione wyżej.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1234 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 13825
jak serty kreatyna odpada w tym sporcie !!!!!
co do NObosterów to po treningu mogą byc jako srodek poprawiający ukrwienie i transport składników odzywczych
polecałbym kupic wit c, cynk , miedz , pieniądze zianwestowac w wolowine która bogata jest w zelazo hemowe (wymienione skł poprawiaja objetosc czerwonych krwinek co spowoduje ze krew bedzie transportowała wiecej tlenu) do tego potas i magnez plus jakis dodatkowy kompleks witamin do sniadania ZMA przed snem

do tego zamiast kasy na jakies wymyslne srodki zainwestuj w saune, masaz zobaczysz jak to poprawia regeneracje a w kolarstwie zregenerowany organizm moze walczyc o coraz to lepsze wyniki :)

za Ruch za HKS pojdziemy az po życia kRes :)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Prosze o pomoc w ułożeni u diety

Następny temat

Rzeźba!!

Fruzelina