SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Streetlifting (Co dalej? Brak progressu)

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 90

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Wiek

Waga

Wzrost

Cel treningowy

Staż treningowy na siłowni

Uprawiane inne sporty

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Dieta

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Zażywane suplementy

Ostatnio przerabiany plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 71
Witam nazywam się Damian i mam pewien problem związany ze Streetliftingiem, ale zanim przejdę do ogółu:

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 17
Waga: 70kg
Wzrost: 178cm
Cel treningowy: Uzyskanie jak najszybszego rezultatu jeśli chodzi o uzyskanie siły.
Staż treningowy na siłowni: Około 2 lat (Pierwsze półtora roku wyłącznie street workout oraz kalistenika, budowanie podstaw)
Dostęp do sprzętu: Sztanga + obciążenie, drążek na dipy, drążek do podciągania.
Dieta: Trzymanie dziennego zapotrzebowania kalorycznego z nadwyżką, 120-140g białka dziennie
Przeciwwskazania medyczne: Brak
Zażywane suplementy: Kreatyna, odżywki białkowe, omega 3, magnez.
Ostatnio przerabiany plan: Plan stricte pod podciąganie oraz dipy wraz z przysiadami
Wyniki: Niestety nie sprawdzałem ale bazując na wykonywanych seriach to Dip 1x70kg, Pull up 1x55kg, Przysiad około 100-110kg

Dobrze a więc przejdźmy do sedna, mianowicie mój plan wygląda tak:
Pon, Śr, Piąt - dni treningowe
Podciąganie: 4 serie po 5-8 powtórzeń z ciężarem 37,5kg
Przysiady (full/deep squaty): 5 serii od 62,5kg do 72,5kg, 2,5kg dorzucam do następnej serii
Dipy: 4 serie 5-8 powtórzeń z ciężarem 57,5kg

Progressja:
Podciąganie oraz Dipy, ostatnia seria mówi mi ile kilogramów dodaję na następny trening:
5 powtórzeń - 0,5kg+
6 powtórzeń - 1,25kg+
7 powtórzeń - 2,50kg+
8 powtórzeń - 5kg+
Przysiady: Jeśli chodzi o przysiady to staram się dokładać o 2,5kg co tydzień, o ile ostatnia seria wchodzi mi na 5 poprawnych powtórzeń.

A więc moje pytanie brzmi, co dalej? Mam bardzo duży problem z dipami oraz podciągnięciami, zero progressu przez około miesiąc, bardzo mnie to frustruje i nie wiem co dalej robić, zatrzymałem się na tym pułapie 37,5kg oraz 57,5kg, próbuję, próbuję ale nic. Czuję jakbym osiągnął już swój limit, czy powinienem zmienić plan treningowy, zmniejszyć ilość wykonywanych serii/powtórzeń? W przysiadach na tą chwilę bardzo dobrze mi idzie, czasami są jakieś niejasności z mojej strony ale jako tako daję rady utrzymywać progress 2,5kg co tydzień z 60kg do 72,5kg jak na razie. Z góry dziękuję za odpowiedź! :)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4004 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
Można by było obciąć nieco ilość powtórzeń w poszczególnych seriach to może być logiczna forma progresji jeśli od jakiegoś czasu ciężar się zatrzymał bo jak na swoje parametry to wyniki masz na prawdę bardzo dobre, nawet z miłą chęcią bym oglądnął filmy z wykonania tych ćwiczeń z takim obciążeniem bo ciężary w tych podstawowych ćwiczeniach masz na prawdę duże.
Mógłbyś sobie ustalić stałą ilość powtórzeń na 5 i na takiem zakresie powtórzeń spróbować popracować i podciągnąć ciężar do przodu.
Ale nie spodziewałbym się jakichś dużych przyrostów siły przy takich wynikach.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 71
rion10
Można by było obciąć nieco ilość powtórzeń w poszczególnych seriach to może być logiczna forma progresji jeśli od jakiegoś czasu ciężar się zatrzymał bo jak na swoje parametry to wyniki masz na prawdę bardzo dobre, nawet z miłą chęcią bym oglądnął filmy z wykonania tych ćwiczeń z takim obciążeniem bo ciężary w tych podstawowych ćwiczeniach masz na prawdę duże.
Mógłbyś sobie ustalić stałą ilość powtórzeń na 5 i na takiem zakresie powtórzeń spróbować popracować i podciągnąć ciężar do przodu.
Ale nie spodziewałbym się jakichś dużych przyrostów siły przy takich wynikach.


Bardzo miło jest mi słyszeć takie słowa od osoby którą widzę dosłownie pod każdym postem na forum, haha, dziękuję serdecznie za odpowiedź, podniosło mnie to nieco na duchu. Natomiast co do treningu zrobię tak jak Pan mówi, zmniejszę ilość powtórzeń i postaram się chociaż zwiększyć te parę kilo. Co do filmów, to z miłą chęcią podrzucę jeden ze zwykłego treningu oraz jeden ze sprawdzania maksów! Dziękuję jeszcze raz i podrawiam! ^_^
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4004 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
Bo to są na prawdę fajne ciężary biorąc pod uwagę wiek i staż. Bo mało kto robi dipsy z +50kg przy pasie i podciąganie z takimi ciężarami więc jest na prawdę elegancko.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co dalej?

Zestaw 1