SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Stosowanie kreatyny

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 275

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 26 lat Na forum 30 dni Przeczytanych tematów 29
Witam posiadam kreatyne z Scitec Nutrition 100% Creatine Monohydrate. Dzis skonczyl mi sie okres nasycenia pytanko kiedy ja teraz dawkowac z tego co czytalem to pierwsza dawke na czczo kolejna zaraz po treningu .
Mianowicie pierwsza dawke na czczo przyjmuje ok 8.30 rano pozniej pierwsze sniadanie i trening koncze ok 11 po treningu 2 sniadanie . Pytanie czy nie za szybko na kolejna dawke kreatyny zaraz po treningu mija zaledwie 2.5h ?
Ujme rowniez ze mam fizyczna prace i myslalem aby w trakcie pracy (ok.16) wcisnac ta druga porcje kreatyny wraz z odzywka weglowodanowo bialkowa co sadzicie ?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7715 Napisanych postów 148474 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1179767
witaj, nie bedzie mialo to wiekszego znaczenia jezlei chodzi o efekt koncowy, jednak gdy robiles faze nasycenia to wystarczy jedynie dac teraz tzw dawke podtrzymujaca w ilosci 3-5g dziennie, wiec obejdie sie nawet bez drugiej porcji kreatyny w ciagu dnia, bo po cos te ladowanie chyba robiles wlasnie nie? ja bym dal 5g rano i z glowy, co ma byc to bedzie, branie kolejnej porcji po treningu czy w ciagu dnia w pracy nie przelozy sie na to, ze cykl bedzie skuteczniejszy czy zwiekszysz w ten sposob przyrosty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 74 Wiek 16 lat Na forum 152 dni Przeczytanych tematów 596
Jeszcze pytanko ode mnie, żeby nie zakładać tematu.
Kreatyne najlepiej brać przed czy po treningu ? Bo z tego co słyszałem, to jeśli wezmę kreatyne przed to będę miał siłę i energię na treningu, a jeżeli wezmę kreatyne po treningu, to wtedy lepiej dla mięśni, bo uzupełnię wtedy substancje odżywcze
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10447 Napisanych postów 117580 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1383985
to daj po treningu i na noc, pora wiekszego znaczenia nie ma oprócz tej potreningowej.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 74 Wiek 16 lat Na forum 152 dni Przeczytanych tematów 596
Do tej pory brałem 5gram kreatyny codziennie przed treningiem A w dni nietreningowy również 5gram, czasami rano a czasem w południe. Teraz z tego co mówisz mam brać po treningu, i na noc, czyli do spania. A problem jest w tym że ćwiczę o 19-20. Więc jak wrócę to wypije białko. I tak jak mówisz, wezmę to kreatyne, i zaraz idę spać za 2-3h, więc raczej nie opłaca się brać kreatyny.
Dodam że ćwiczę 5 razy w tygodniu od poniedziałku do piątku, więc te 10gram codziennie trochę jak dla mnie za dużo, bo tej kreatyny będzie szło jeszcze szybciej.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7715 Napisanych postów 148474 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1179767
nie ma to wiekszego znaczenia
opcji stosowania kreatyny jest wiele, ja wrzucam sobie okolo 5g kreatyny hcl w okresie okolotreningowym tylko w dni treningu silowego. w dni wolne od treningu nie stosuje. jednak sa klasyczne cykle gdzie ludzie dawkuja tak jak piszesz, lub tez z faza nasycenia, czy suplementacja stala gdie daje sie mala dawke rzedu okolo 3-5g dziennie bez wzgledu na to czy trenujemy czy tez nie, czy bez wzgledu na to, jaka pora dnia jest wazne tylko zeby przyjac dawke kreatyny i tyle
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 74 Wiek 16 lat Na forum 152 dni Przeczytanych tematów 596
Ja Ja biorę kreatyne od 4 miesięcy suplementacją stałą, codziennie w dni treningowe i nie treningowe, zawsze brałem przed treningiem kreatyne monohodrat A po treningu białko WPC 80%. I teraz właśnie z ciekawości czytam o porach suplementacji kretki i właśnie ludzie piszą różnie. Czyli tak Jak mówisz, nie ma to znaczenia przed czy po ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7715 Napisanych postów 148474 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1179767
Kilka miesięcy temu pojawiło się badania – nareszcie – wyjaśniające kwestię ‘KIEDY BRAĆ?’:

The effects of pre versus post workout supplementation of creatine monohydrate on body composition and strength
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3750511/ 

Dziewiętnastu mężczyzna, którzy ćwiczą kulturystykę rekreacyjnie [minimum rok] uczestniczyło w tym eksperymencie.
Średni wiek 23lata
Średnia waga 80kg.

Eksperyment trwał 4 tygodnie ,gdzie uczestnicy wykonywali 5 treningów w tygodniu [split],każdy trening trwał ok. 60min.W sumie wykonali 20 treningów.
Uczestnicy spożywali
39-40% węglowodanów, 26% białka i 35% tłuszczu.
[ok.1,9 gramów białka na kg masy ciała]

Uczestnicy zostali przypisani do jednej z grup:
-[PRE-SUPP] spożywali 5g kreatyny przed treningiem
-[POST-SUPP] spożywali 5g kreatyny po treningu

Czytaj więcej na https://www.sfd.pl/Kreatyna__przed_czy_po_treningu_-t997506.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 74 Wiek 16 lat Na forum 152 dni Przeczytanych tematów 596
Ok, to zaczynam teraz brać kreatyne razem z białkiem po treningu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7715 Napisanych postów 148474 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1179767
dobra opcja do calosci by bylo jeszcze dodanie nieco wegli
https://www.sfd.pl/Kreatyna__węglowodany_vs_węglowodany_+_białko_a_poziom_kreatyny-t774437.html
nie tylko skuteczniej zadziala sama kreatyna, ale taki miks bedzie rowniez mocno korzystny dla budowy masy miesniowej, dajac silniejsza odpowiedz anaboliczna dla naszych miensi
kreatyna-uzupelniasz fosforan kreatyny
bialko-dajasz budulca
wegle-dajesz latwodostepna energie

i masz komplet na dobry miks potreningowy, ktory przyspieszy regeneracje
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Na ból pleców, po siłowni użym CBD, serio pomaga

aerofull