SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Stała suplementacja

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1910

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 93 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 556
Cześć, radzicie zaopatrzyć się w jakąś stałą suplementacje jeśli regularnie ćwiczę? Aktualnie biorę tylko cynk i kolagen, ale widziałem też na youtube, że ludzie biorą np omega 3 i jakieś inne suplementy codziennie. Problemów zdrowotnych nie mam żadnych. Jest sens się w coś jeszcze zaopatrzyć czy to tylko stara kasy? Co do omegi 3 to tłuszcz trzymam na 50-60g dziennie, głównie jajka/oliwa/olej kokosowy czasem jakiś baton proteinowy, ale to chyba nie są zdrowe tłuszcze.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Szacuny 23106 Napisanych postów 23976 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1012890
Cześć!

Na samym początku zadbaj o dietę. Wylicz kalorie tutaj masz wzór -> http://www.sfd.pl/-t276436.html 
Gdy wyliczysz zapotrzebowanie warto zadbać o odpowiedni podział makroskładników:
Białko powinno być na poziomie 2-2,5g na kg masy ciała. 1g białka to 4 kcal. Źródłami białka są: mięsa/podroby/ryby/jaja/twarogi/sery/odżywki białkowe.
Tłuszcze powinny stanowić 30% kaloryczności Twojego żywienia. Stanowią one podstawę w budowie gospodarki hormonalnej. 1g tłuszczu to 9kcal. Źródłami tłuszczu są: mięsa/ryby/jaja/podroby/orzechy/nasiona/pestki/nabiał/oleje(oliwa/kokosowy/awokado)
Węglowodany powinny stanowić resztę z kalorii, które pozostały po obliczeniu. 1g węglowodanów to 4kcal. Żródłami węglowodanów są warzywa/owoce/bulwy(ziemniaki)/pseudozboża(ryże/kasze)/zboża.
Później możesz zacząć myśleć o suplementach takich jak:
- Omega 3 - https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_Omega_3_Strong-opis40345.html
- Witamina D3 - https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_D3_ _K2_Forte-opis35836.html
- Multiwitamina - https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_VitaminALL_SPORT-opis34822.html
- Kreatyna - https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Creatine_Muscle_Max-opis33277.html
- Odżywka białkowa - https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Whey_Protein-opis33284.html
Polecamy również: Fundamenty suplementacji - od czego zacząć?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9760 Napisanych postów 154944 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1210879
jeżeli chodzi o suplementację stałą, to jak najbardziej jestem z a tym, aby osoby aktywne, które trenują siłowo, wspomagały swoje ciało:

1. na pewno bym tutaj przemyślał temat witaminy d3, kwasów omega 3, magnezu i adaptogen, jak ashwagandha - jako podstawy witamin/minerałów itd

2. kreatyna, beta-alanina - jako wsparcie dla mięśni, w zależności tez od celu

3. kofeina/pompery - jezeli mamy nieco wiecej grosza i chcemy podniesc mozliwosci wysilkowe na treningu

taka kolejnoisc bym proponowal w zaleznosci od stazu, potrzeb, mozliwosci finansowych.

gainer/bialko - wiaodmo, jezlei wymaga tego dieta,m to ja uzupelniamy

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 93 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 556
TomQ-MAG
jeżeli chodzi o suplementację stałą, to jak najbardziej jestem z a tym, aby osoby aktywne, które trenują siłowo, wspomagały swoje ciało:

1. na pewno bym tutaj przemyślał temat witaminy d3, kwasów omega 3, magnezu i adaptogen, jak ashwagandha - jako podstawy witamin/minerałów itd

2. kreatyna, beta-alanina - jako wsparcie dla mięśni, w zależności tez od celu

3. kofeina/pompery - jezeli mamy nieco wiecej grosza i chcemy podniesc mozliwosci wysilkowe na treningu

taka kolejnoisc bym proponowal w zaleznosci od stazu, potrzeb, mozliwosci finansowych.

gainer/bialko - wiaodmo, jezlei wymaga tego dieta,m to ja uzupelniamy





Ale jest sens jeszcze dokładać kwasów omega 3 skoro są one w tłuszczach na których robię jedzenie? + jakbyś mógł podrzucić jakiś artykuł o ashwagandhie, bo nie wiem kompletnie co to, a na forum nie mogę znaleźć. A artykuły randomowe z internetu to można sobie często w bajki wsadzić. Dzięki za odpowiedź!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Szacuny 23106 Napisanych postów 23976 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1012890
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 93 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 556
Dzięki, a odniósłbyś się jeszcze do tych kwasów omega 3?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Szacuny 23106 Napisanych postów 23976 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1012890
Jeżeli jesz tłuste ryby, 2-3 razy w tygodniu to nie ma potrzeby suplementacji. Natomiast gdy ich nie jesz, to powinieneś suplementować.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 93 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 556
Ok super o to mi chodziło, bo aktualnie ryb nie jem praktycznie w ogóle. Dzięki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 93 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 556
A jeszcze jak patrzę w sklep to są różne rodzaje tej ashwagandhy i nie wiem, którą wybrać albo czy dużo się różnią między sobą?

https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_Ashwagandha_Sport_ -opis40726.html
https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_Ashwagandha_Forte_800-opis39743.html


Zmieniony przez - froxyy w dniu 2021-08-26 20:19:26
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9760 Napisanych postów 154944 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1210879
wersja sport plus wychodiz bardzo fajnie cenowo.
liczac 2 tabsy dziennie trzeba przyjac minimum, jaki taki poziom ktory wykazuje pewne dzialanie. okolo 30 mg witanolidów na dobe tyrzeba przyjac. co do omega 3, tak jak wpsomina FighterX tutaj wszystko zalezy od diety, jak danego dnia zjesz wiecej omega 3 to wtedy suplement mozna sobie odpuscic, mozesz smialo takie kapsy z olejem traktowac bardziej jako uzupelnienie diety niz produkt o specjalnych wlasicwosciach,m jak np kreatyna. Tutaj po prostu uzupelniamy jedzonko :)

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 93 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 556
A tę drugą ashwagandhe też 2 tabletki dziennie trzeba?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9760 Napisanych postów 154944 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1210879
tak

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Cytrulina

nutloveb