SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Sprawdzenie TDEE

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 22

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10785 Napisanych postów 47359 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
https://www.sfd.pl/Prośba_o_sprawdzenie_obliczeń_TDEE-t1196380.html

Inezz96
Ale o co tak naprawdę Ci chodzi? Jaki to ma cel i czemu to ma służyć?


TDEE to bilans zerowy. Nadwyżka to masa, deficyt redukcja. Taki punkt wyjściowy.
Pytam czy swój bilans zerowy dobrze obliczyłem. Są podane moje dane, wymiary i aktywność.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Inezz96 Mistrzyni Polski Moderator
Ekspert
Szacuny 475 Napisanych postów 605 Wiek 23 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 27651
No dobrze, wszystko, pięknie... Tylko po co tak walczysz. Przecież wystarczy Ci klasyczny kalkulator BMR, który znajdziesz znajdziesz w naszym serwisie, a dokładniej pod tym linkiem:https://www.sfd.pl/art/Kalkulatory/Kalkulator_kalorii_BMR-a3734.html? 

Jeden i drugi wynik, tzn. Twoje gotowe obliczenia i ten kalkulator, zapewne dadzą Ci jakiś podobną cyfrę, ale tak czy tak będzie to tylko informacja o jakimś punkcie wyjścia, ale nie będzie to precyzyjna odpowiedź. Cokolwiek uzyskasz, to w przypadku redukcji odejmujesz ok 200-300 kcal, jeśli budujesz dodajesz ok 200-300 kcal i przez najbliższe 2-3 tygodnie obserwujesz co się dzieje, jak ciało i waga zareaguje.

Jeśli zaplanowałeś redukcję, a waga zacznie spadać zbyt szybko lub ciało zacznie się robić wiotkie, to obniżenie kalorii jest na zbyt duże.

Jeśli planujesz masę i po dodaniu kalorii z dnia na dzień puchniesz i widzisz, że zaczynasz się zalewać, tzn. że dodałeś kalorii zbyt dużo.

Ze swojego doświadczenia widzę, że nie ma sensu stosowania bardziej skomplikowanych obliczeń, niż te gotowe kalkulatory. Musisz to wyczuć samemu, metodą prób i błędów, a jako punkt wyjścia wystarczy wynik z kalkulatora.

Pozdrawiam,
Inez Gorońska
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Prośba o sprawdzenie obliczeń TDEE

WPC