SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Specyficzny ze mnie przypadk. Help !!!

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 687

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 44 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 30
Witam. Mam 35 lat. Aktualnie ważę 98 kg przy wzroście 175 cm. Mam sporą muskulatorę (lata na siłowni) ale i spory tłuszczyk. Od stycznia do maja zrzuciłem (dieta i bieganie) ponad 8 kg. Niestety od maja pomimo - stosowania się do zasad - waga stoi w miejscu (właściwie to waha się w przedziale od 98 do 102 kg). Biegam conajmniej cztery razy w tygodniu, zwykle conajmniej 5 km w tempie ok. 5 - 6 min/km. Do tego ćwiczenia siłowe (ale niezbyt duże ciężary) trzy razy w tygodniu minimum. Ważę dużo ale potrafię zrobić wymyk, podciągnąć się na drążku z nachwytu kilkanaście razy siłowy, zrobić wejścia siłowe czy 80 - 100 klasycznych brzuszków na płaskim materacu przy drabince. Niedawno skończyłem A6W - siła brzucha wzrosła - waga i obwody stoją. Zaczynam się niecierpliwić. Tym bardziej, że zacząłem notować posiłki. Zwykle zjadam ok. 1500 kcal. 5-6 posiłków dziennie. Moim zdaniem zbilansowanych, chociaż tych kalorii jest nawet mniej niż zaleca się przy redukcji dla takiej wagi.Chciałbym zejść do 90 kg, co przy moich mięśniach naprawdę zrobi ze mnie ciacho ). Pomocy.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 88 Napisanych postów 3016 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 69344
Zwykle zjadam ok. 1500 kcal. tu lezy problem ;] zawaliles sprawe
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 421 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 11163
Nie jesteś jakimś specyficznym przypadkiem. Pamiętaj, że organizm nie jest głupi i za wszelką cenę chce zachować tłuszczyk. Zrobiłeś jeden duży błąd - za bardzo ściąłeś kcal. trzeba było dać bilans koło 500 kcal na minusie, ściąć węgle na rzecz białka i zdrowych tłuszczy. Teraz waga nie rusza bo organizm się zaadoptował i spowolnił metabolizm. Dalsze ścinanie kcal czy dodawania aerobów nic nie da, bo tempo metabolizmu jeszcze pójdzie w dół. A teraz cię zaskoczę: musisz dodać kcal stopniowo, żeby podkręcić metabolizm (nie więcej niż 100 dziennie). Metabolizm się podkręci i znowu zbijasz kcal. Takie sposoby są najlepsze, bo nie pozwalają organizmowi się zaadoptować i utrzymać metabolizm na wyższych obrotach.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 44 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 30
Dzięki za odpowiedź. W dodatku tak szybką. Generalnie trochę się takiej właśnie spodziewałem. U mnie zwykle wygląda to tak. Ilość kcal ok. 1500. Przy czym jem ok. 100 g białka, ok. 140 g węgli i 50 g tłuszczy (większość tych zdrowych). Podejrzewam, że trzeba by dołożyć trochę węgli. Nie robiłem tego, bo jakoś głodny nie jestem. Ćwiczy mi się też zwykle dobrze (chociaż czasem może i trochę samopoczucie spada). W takim razie zastosuję się do stopniowego podkręcenia kalorii. Pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 421 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 11163
Podbij białko i to ostro bo masz 1g/kg a to prawie norma dla osób niecwiczących. Nie mniej niż 2g/kg powinno być przy redukcji.Tak dojdzie kcal i podkręci termogenezę.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 2485 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 40634
Dodawaj teraz stopniowo kalorii aż dojdziesz do zerowego bilansu, najlepiej daj teraz kalorie na plus, żeby piec rozkręcić. 4tygodnie dodatniego bilansu i redukcja start, teraz delikatnie tniesz kalorie, najlepiej ww, po 25g ww tygodniowo, chyba że leci, to zostawiasz dopóki działa.

Białko podbij do 1.8g/kg minimum.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 545 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2926
białko w zakresie 1.8-2.5g/km masy ciała, tłuszcz 1.1-1.4g/km masy ciała, reszta to węgle. Wylicz dokładnie zapotrzebowanie, i stopniowo dodawaj po 100 kcal tak jak lukasz pisał aż dojdziesz do swojego zapotrzebowania właściwego.
Tak na oko zapotrzebowanie będzie w granicy 3500 kcal. Więc teraz z 1500 kcal podbijaj o 100 kcal co 2 dni. Dojdziesz tam do ~ 3200 kcal i później co dwa tygodnie możesz obcinać tam ze 200-300kcal.

/pzdr

Pomogłem? Walnij SOG'a!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta, meczace cwicenia a efektow brak.

Następny temat

Dieta Redukcyjna 90kg do oceny

BF