SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Spalanie tłuszczyku i mięsni. Co spala się najpierw i co jeść aby nie spalić mięśni ?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 12671

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 437 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1526
Witam, mam 190cm wzrostu, waże 105kg, w pasie mam aż 105cm ( boczki i otłuszczony brzuch [ Gołota waży podobnie jak ja , jest tylko troszkę wyższy a w pasie ma ok 10 cm mniej niż ja ] ). W łapie mam 45cm, w barkach 145, w klacie 123cm.

Mamm pytanie odnośnie odżywiania i spalania tkanki mięśniowej ( czego chce uniknąć ) i spalania tkanki tłuszczowej ( co by mi się bardzo przydało ). Chce poprostu spalić tkanke tłuszcową z brzucha i boiczków, zmniejszyć obwód w pasie - przez co strace pare kg tłuszczu, jednoczesnie nabierając suchej masy mięśniowej w na obręczy barkowej,ramionach i nogach.

Stąd moje pytanie:

Czy ... jesli zjem za mało węglowodanów i tłuszczy to podczas treningu, czy tam jakiejść innej ciężkiej pracy fizycznej, albo podczas górskiej wycieczki, gdzie człowiek piekielnie dużo spala. To czy wtedy energia która będzie potrzebna do wykonania pracy - wysiłku, zostanie pobrana z tych moich boczków ( nadmiaru odłożonej tkanki tłuszczowej pod skórą ) czy boczki zostaną a energia pójdzie z mięśni, tracąc w ten sposób tkankę mięśniową ?
Upraszczając !!! Chodzi mi o to co najpierw spala organizm z budowy człowieka, czy tłuszczyk, czy tkankę mięśniowa. A jeśli tłuszczyk to do jakiego stopnia i kiedy zacznie spalać tkankę mięśniową. i co najlepiej jesc podczas takiej 3 dniowej górskiej wycieczki gdzie chodzi się 6 - 8 godzin dziennie po górach z plecakiem, czy co 3 godziny jakieś białko, czy węgle proste ?? Czy jeszcze coś innego Jeśli węgle proste to czy może być to np. sok z czarnej pożeczki, bo ma dużo węgli prostych, czy lepiej banany i rodzynki, bo mają też dużo węgli prostych?. Chodzi o to żeby nie tracić cennych mięśni, tłuszcz może sobie zniknąc. Mam 30 lat więc mam wolniejszą przemiane niż 10 lat temu.

Z góry dziękuje za odpowiedź :)

Rufi 190
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 425 Napisanych postów 56364 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 184874
zacznijmy od tego żeby spalić tłuszcz musisz mieć dobrą dietę z ujemnym bilansem kalorycznym, jeśli nie ograniczysz zbytnio kalorii a będziesz ucinał stopniowo i w między czasie będziesz dostarczął odpowiednie ilości białka , tłuszczy i ww możesz dodać bcaa mięsnie nie powinny lecieć
także od czego masz zacząć przeczytaj w postach podwieszonych jak układa się dietę redukcyjną ułóż ją policz i wklej do sprawdzenia my poprawimy


w górach jedz zbilansowane posiłki ww złożone o niskim bądz wysokim ig plus białko nie zapominaj o warzywach i zdrowych tłuszczach, jeśli będziesz dużo chodził wydatek enegretyczny w górach może być ogromny
możesz wziąć na wyprawę owoce , owoce suszone , orzechy , oczywiście staraj się tez dostarczać białka w postaci odzywki mięsa ryb te 3 dni możesz jeszcze tego tak nie liczyć jak wrócisz to zapodaj dietę pozdr

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 437 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1526
Dzięki Ci wielkie

Mam tylko jeszcze pytanie co to jest , jak napisałeś " bcaa", ( czy tam "bca" ) ;)

i o co chodzi z tym co odpisałeś mi w innym moim temacie :"policz jakie masz btw na kg masy ciała" . Jak się to oblicza ? :)

Nie jestem biegły w tych wszystkich terminach kulturystyczno - dietetycznych :)

Napisałeś : " Zacznijmy od tego żeby spalić tłuszcz musisz mieć dobrą dietę z ujemnym bilansem kalorycznym " ...
Czy z tego wynika że jak zjem za mało białka czy też węgli, czyli będę miał złą diete a bedę przez jakiś czas miał bardzo ujemny bilans kaloryczny to spale razem z tłuszczem mięśnia ??? Bo wydaje mi się że najpierw się spala tłuszcz a jak się już spali ileś tam tego tłuszczu to potem organizm zaczyna spalać mięśnia bo już nie może czerpać energii z tłuszczyku gdyż został on już wcześniej spalony. Czy jest tak jak myśle ??
W uproszczeniu, załóżmy że mam 105 cm w pasie i podejmuje prace w której muszę bardzo dużo chodzić, biegać. Czy wtedy, ( oczywiście przy ujemnym bilansie kalorycznym ), organizm będzie brał energie z moich bocvzków i spali mi oponke na boczkach ze 105cm obwodu do np 95cm i wtedy już pozbędę się tłuszczu na brzuchu co pociągnie za sobą taką kolej rzeczy że, organizm pozbawiony tłuszczyku zacznie "zjadać" mięśnia w celu pobrania energii ??

Pozdrawiam, wszystkich wytrwałych :) Z Góry dziękuje za odpowiedź

Rufi 190
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 425 Napisanych postów 56364 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 184874
zacznij od lektury
[http://www.sfd.pl/temat314751] - Dla początkujących (dieta)
[http://www.sfd.pl/temat373792] - 10 wskazówek żywieniowych
[http://www.sfd.pl/temat367367] - Podstawy układania diety
[http://www.sfd.pl/temat523670] - Podstawy układania diety (nakierowywanie), start strona 2

jak wróce z pracy odpowiem na pytania

wpisz w wyszukiwarke bcaa pozdr

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Usunięty przez s.m.p.a. za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 50 Wiek 35 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 218
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 425 Napisanych postów 56364 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 184874
Alexandre jak coś chcesz napisać pisz na temat ....


Jeśli dieta będzie zła nie będzie miała odpowiedniej ilości białka to mięśnie nie będą zabezpieczone i podczas redukcji masa może z nich lecieć a nie z tłuszczu

spróbuj zrobić tak

białka daj 241g / 2,3g na kg masy ciała

ww daj 210g / 2g na kg masy

tłuszczy daj 150g/ prawie 1,4g

wpisz te dane w dziennik posiłków vitalmaxa i ustawiaj dietę

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 437 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1526
Poczytałem troche to co mi poleciłeś. Wielkie dzieki !

Czy przed treningiem, w trakcie i zaraz po treningu moge pic sok owocowy, np z czarnej pożeczki ?

Łatwoprzyswajalne białko które powino się jeśc przed treningiem i zaraz po treningu tzn. natychmiast po treningu z ww prostymi , oraz w posiłku około 40 minut - 60 minut po treningu. To łatwoprzyswajalne białko może pochodzic z sera białego, ryb, jajek i chudego mięsa, czyli np. piersi z kurczaka ?

I jeszcze jedno pytanie które mnie BARDZO NURTUJE. Mianowicie ; kiedyś przeczytałem że w celu budowy mięśni nie ma co jes białka rano i do południa, ponieważ mięśnia rosną tylko podczas snu, bo podczas snu uruchamia się chormon wzrostu, dlatego powinno się jes duże ilości białka wieczorem, tzn im bliżej snu tym bardziej zwiększac ilosci spożywanego białka a przed snem zjeś dużo białka oraz dużo tłuszczu roślinnego, po to żeby białko się wchłaniało dłużej ( zasługa tłuszczu ) podczas 8 godzin snu. Tzn żeby białko wchłaniało się w mięśnia przez całą noc i żeby mięśnia rosły przez całą noc.

Ciekawy jestem ile w tym prawdy, bo jeśli tak to po co jeśc białko co 2,5 - 3 godziny od samego rana do samego wieczora, skoro białko to sam budulec a buduje się z nich mięśnie tylko w czasie snu ??

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Rufi 190
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 425 Napisanych postów 56364 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 184874
po treningu możesz łyknąc trochę tego soku ale lepiej dać owoc

łatwo przyswajalne chude ryby i chude mięso

I jeszcze jedno pytanie które mnie BARDZO NURTUJE. Mianowicie ; kiedyś przeczytałem że w celu budowy mięśni nie ma co jes białka rano i do południa, ponieważ mięśnia rosną tylko podczas snu, bo podczas snu uruchamia się chormon wzrostu, dlatego powinno się jes duże ilości białka wieczorem, tzn im bliżej snu tym bardziej zwiększac ilosci spożywanego białka a przed snem zjeś dużo białka oraz dużo tłuszczu roślinnego, po to żeby białko się wchłaniało dłużej ( zasługa tłuszczu ) podczas 8 godzin snu. Tzn żeby białko wchłaniało się w mięśnia przez całą noc i żeby mięśnia rosły przez całą noc.


po to jemy twaróg na noc a białko musi być cały czas dostarczane przed i po treningu także część tego co napisałeś to bujda

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 437 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1526
Miałeś na myśli pisząc że białko musi być dostarczane przed i po treningu, posiłki przed i po treningowe ?? A co z posiłkiem porannym, z pierwszym i drugim śniadaniem ? Po co jeść tak jak wyczytałem ostatnio duże ilości białka i węgli w pierwszym posiłku dnia ?

Może inaczej:

Chodzi o to że nie wiem co się dzieje z białkiem które zjem rano na śniadanie. ponoć śniadanie to jeden z najważniejszych posiłków, poza potreningowym. Więc stąd moje pytanie, co dzieje się z tym białkiem które jemy rano na śniadanie , bo przecież w ciągu 2 godzin zostanie ono strawione i wchłonione przez organizm. Co dalej się dzieje z tym białkiem ? Bo przecież nie buduje ono mięśni w ciągu dnia ( rano ) tylko podczas snu a od rana do snu to ładne 14 godzin. Więc ciekawi mnie co się dzieje z tym białkiem przez cały dzień. Bo jesli chodzi o WW to wiem co się dzieje z nimi, poprostu zamieniają się w energie - paliwo dzięki czemu mamy power. Z białka trudno uzyskać taki power jak z węgli. Więc skoro power bierzemy z węgli to co się dzieje z białkiem OD RANA DO POŁUDNIA, ZWŁASZCZA W DNI BEZTRENINGOWE ???? A nawet w dni treningowe, po co jesć tyle białka w siebie, przecież wystarczyłoby najesć się ww prostych przed, w trakcie i po treningu i katabolizm zostanie powstrzymany i mięśnia się nie rozpadną ( nie zostaną zjedzone przez organizm jako źródło energii ) . Wiem że to co pisze może się wydawać pytaniami 5 latka, ale takie pytania są własnie najlepsze i najprościej na nie odpowiedzieć. Pprostu nie kumam co się dzieje z białkiem, bo jesli służy ono TYLKO DO BUDOWY A BUDUJEMY MIĘŚNIA TYLKO PODCZAS SNU TO PO CO JEŚĆ TO BIAŁKO PRZEZ CAŁY DZIEN CO 3 GODZINY. Prosze bardzo wyjaśnijcie mi to. Naprawde będę bardzo wdzięczny :):):) najlepiej jakby mi ktoś to wytłumaczył od strony biologiczno - chemicznej , jesli nie skumam to poprosze o wersje dla pięciolatka ;)

Z góry dzięki za odpowiedźi. Acha, jeszcze jedno tym bcaa można zastąpić zwykłe białko ? Bo z tego co czytałem o bcaa to raczej nie można. Bcaa jest tylko uzupełnieniem do zwykłej diety + ewentualne odżywki białkowe ( bo w moim przypadku i oponką na brzuchu gainery raczej nie wchodzą w gre i powinienem , tak jak pisałeś ograniczyć spożywanie ww a skupić się bardziej na białku ). bcaa utrzymuje mięsnia, i wspomaga ich rozbudowe ale bez wystarczającej diety białkowej naturalnej, czyli nabiał, chude mięso, ryby + odżywki białkowe bcaa chyba da mizerne rezultaty, prawda ?

Jszcze raz dzięki Ci, wreszcie ktoś kto potrafi i chce pomóc.

Pozdrawiam
Rufi 190
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 425 Napisanych postów 56364 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 184874
w każdym posiłku powinieneś dostarczyć pełnowartościowego białka
organizm cały czas potrzebuje budulca kiedy nie trenuje regeneruje się nie tylko w nocy


gdzie znlalazłeś taką informacje że białko jest potrzebne tylko w nocy bo na pewno nie tutaj

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 437 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1526
Oj, już nie pamiętam gdzie to wyczytałem , ale gdzieś w internecie. Jeśli uda mi się znaleźc to zapodam link.

Z tego co piszesz rozumiem że mięśnia rosną całą dobe , w ciągu dnia też, tak ??

Zadam jeszcze jedno pytanie, bo kto pyta nie błądzi a ja chciałbym miec jasnośc, bo naprawde przez jakieś 3 lata myślałem że MIĘŚNIA BUDUJĄ SIĘ TYLKO W NOCY. Stąd moja prośba. Odpowiedzcie mi na poniższe pytania :

Czyli tak : w poniedziałek trenowaliśmy. Przed treningiem jemy łatwoprzyswajalne białko żeby ( po co ? ) .... ??? . Po treningu jemy białko żeby ( po co ? ) ... ???. Wieczorem jemy białko żeby miec budulec na noc, bo wtedy się uruchamia chormon wzrostu i białko jest wtedy podtrzebne do budowy mięśni, tak jak cegiełki na budowie do budowy budynków. Na drugi dzień rano jemy białko żeby ( po co ? ) ???. Ten drug dzien jest już dniem beztreningowym, ale jemy cały dzień co 3 godziny białko, i znów pytanie ( po co ? ) ??? CO SIĘ Z TYM BIAŁKIEM DZIEJE W CIĄGU DNIA ??? Jedynie wieczorem wiem po co jemy białko - żeby było go na noc, bo w nocy uruchamia się ten chormon wzrostu. Ale po co to białko w ciągu dnia ??

Pozdrawiam i dzięki za cierpliwośc :)

Rufi 190
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Stary Sposób

Następny temat

problem z udami

Shaker