SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Sok z buraków w sporcie

temat działu:

Badania naukowe

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 5109

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 15 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 185


Sok z buraków poprawia osiągi sportowe. Niekoniecznie brzmi to rozsądnie, ale w praktyce niepozorny, tani burak coś w sobie ma, co wpływa pozytywnie na wydolność organizmu. Tymi składnikami buraków są nieorganiczne azotany, które w naszym organizmie zostają przekształcane do tlenku azotu.

Tlenek azotu w naszym organizmie ma wiele funkcji, szczególnie w układzie krążenia, ale potwierdzone działania, które są znaczące dla sportowca to:
• Zwiększenie pojemności tlenowej
• Zmniejsza wydatek energetyczny wysiłku
• Zmniejsza tempo zmęczenia, co przedłuża sprawność fizyczną
• Zwiększa przepływ krwi

Zalecane dawkowanie azotanów to ~ 6-12mg/kg masy ciała. W burakach znajdziemy około 1500mg/kg, więc osobą ważąca 70kg powinna spożyć średnio około 400g buraków lub wypić taką ilość soku, na 1-2 godziny przed wysiłkiem.
Nieorganiczne azotany znajdziemy również w rukoli - 4500mg/kg, rzodkiewce – 1900mg/kg.

Sok z buraków należy do bezpiecznych suplementów, należy jednak wiedzieć, że tlenek azotu może zmniejszać ciśnienie krwi a więc osoby z niedociśnieniem muszą zwrócić na to uwagę.

Taka suplementacja świetnie sprawdzi się we wszystkich dyscyplinach sportu, a szczególnie w wysiłkach, gdzie może dojść do niedostatku tlenu np. cross fit czy sztuki walki.
Suplement ten jest zalecany przez Australijski Instytut Sportu, który szeroko zajmuje się zaleceniami suplementacyjnymi dla sportowców.


Źródła
https://examine.com/supplements/beet-root/
http://potreningu.pl/articles/4467/sok-z-burakow-ergogenik-i-no-booster





Zmieniony przez - senthon w dniu 2016-12-30 19:49:28
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

BCAA - fakty

Następny temat

Wodorowęglan sodu - fakty

Zestaw 1