SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Skolioza, a plan ACT i robienie masy[pierwszy raz]

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 409

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

17

Waga

69

Wzrost

180

Staż treningowy

Ok. 3mc wg. http://www.sfd.pl/temat150511/ + wcześniej w domu okresowe treningi typu" domatora" itp.

Obwód pasa

nd.

Obwód klatki piersiowej

nd.

Obwód uda

nd.

Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często)

1 x w tyg. 1,24-2km na basenie ; 1 x ok. 1h trening na hali , sport zespołowy , jednak liczył by to jako takie "kardio" ; sporty sezonowe i nieregularna różnego typu aktywność ( w okresach braku realizacji określonego planu)

Ograniczenia żywieniowe (uczulenia, choroby)

brak

Stan zdrowia

skolioza piersiowo- lędziwiowa; w odcinku Th skrzywienie lewostronne , w odcinku lędźwiowym - prawostronne; wzmożona kifoza piersiowa

Preferowane formy aktywności fizycznej

na składzie dobre białko i carbo ,używane wyłącznie jako uzupełnienie diety

Stosowane wcześniej diety (rozklad białko/ węglowodany/ tłuszcze)

B:~2g, T:~1,5, WW: reszta zapotrzebowania kalorycznego, ustalonego w danym okresie

Wrażliwość na stymulanty

nd.

Możliwosci finansowe

nd.

Cel/problem/opis

masa mięśniowa - sym. rozbudowa sylwetki
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 209
Witam.
Zacznę od krótkiego wstępu.
Od jakiś 2 lat zwiększyłem swoją aktywność fizyczną. Najpierw sporty sezonowo, później okresowe treningi siłowe w domu -
" Trening siłowy bez sprzętu" Oliver Lafay ok . 3mc; przerwa i trening domatora by Mawashi; przerwa i od lipca ćwiczyłem przez jakieś 3 mc. według planu korekcyjnego Mawashiego ( http://www.sfd.pl/temat150511/). W czasie przerw nie ćwiczyłem siłowo ,ale zawsze w tyg. miałem parę h różnej aktywności, byłem i jestem dość sprawny . W ciągu tych paru lata przybierałem już okresowo na wadze, tylko tak 2-3kg i przerwa na 4-6mc i znowu.

Przejdę do właściwego tematu mojego posta. Po ćwiczeniu trochę treningiem "korekcyjnym" Mawashiego chciałbym zacząć już przygodę z siłownią można rzec na poważnie. Planuję przybrać na masie, nie dążę do bycia "kafarem", ale raczej do ładnej rozbudowanej sylwetki.
Mam skoliozę - dokładny opis w ankiecie, więc jestem dość ograniczony jeśli chodzi o dźwiganie naprawdę ciężkich ciężarów. Lekarz powiedział , mi że po prostu ćwicząc z głową mogę robić ćwiczenia "osiowe" typu mc, jednak nie mogę z nimi "przesadzać" - z ciężarami i wykonywaną ilością tego typu ćwiczeń. Na razie czuję się jeszcze za słaby nawet na wykonywanie ich z naprawdę małym ciężarem; próbowałem i będę dalej doskonalić technikę w nich , na razie wykonując te ćwiczenia mógłbym załamywać technikę itd. , a tego nie chcę!

Planuję wystartować z takim ACT:
1. unoszenie nóg do pionu ( w leżeniu na plecach lub zwisie na drążku)- (brzuch)
2. prostowanie nóg na maszynie (czworogłowe uda)
3. uginanie nóg na maszynie (dwugłowe uda)
4. wyciskanie na maszynie ( barki)
5. wyciskanie sztangi/hantli (klatka piersiowa)
6. podciąganie na drążku/ściąganie drążka wyciągu górnego- ( najszersze grzbietu)
7.unoszenie tułowia z opadu/martwy ciąg z podwyższenia (prostowniki)
8.uginanie ramion z hantlą (biceps)
9. prostowanie ramion na wyciągu górnym (tricepsy)
10.uginanie nadgarstków ze sztangą z tyłu stojąc (przedramiona)
11. spięcia na maszynie siedząc (łydki)

Na razie bez mc, myślę ,że gdy osiągnę 3 obwody to dam to ćwiczenie. Nie jestem również pewien czy na mojej siłowni jest maszyna do ćw . 4 - wyciskanie na maszynie ( barki) . Jeśli nie to jakim innym ćwiczeniem najlepiej je zastąpić?
Bardzo proszę o ogólną ocenę planu , w oparciu o moją sytuację zdrowotną i staż. Wszelkie komentarze typu: opinie o tego typu planie na start dla początkującego, jak to się ma z moją skoliozą są na prawdę mile przeze mnie widziane, a wręcz pożądane. Przepraszam,że się trochę rozpisałem, wiem ,że nie każdy może mieć czas na czytanie moich smętów , więc tym bardziej serdecznie dziękuję za każdą odpowiedź! :)

Zmieniony przez - Kirek15 w dniu 2013-11-11 18:09:43

Zmieniony przez - Kirek15 w dniu 2013-11-11 18:12:07
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co jeść, co brać ?

Następny temat

Masa ?! jest , ale czy dobra ? trening na siłe

Fruzelina