SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Sila i masa

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 511

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 25 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 146
Witam, czy podczas gdy rośnie mi siła, powiększa się w jakimś stopniu masa. Wiem że masa się robi głównie przy dobrej diecie, ale chodzi mi o to czy podczas gdy zwiększa się siła zwiększa się też masa. Bo to się podobno łączy w jakimś stopniu. Jem raczej dobrze bo z czegoś ta siła musi być czyli z nadwyżki kalorycznej. Po prostu powiedzcie czy przy sile rośnie też masa.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22837 Napisanych postów 23704 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1011203

Budowa mięśni w trakcie treningu zwiększającego siłę.



Mówiąc o treningu siłowym i budowaniu masy w trakcie treningu siłowego musimy pamiętać o kilku rzeczach, które muszą być spełnione aby zbudować mięsień.

Po pierwsze zakresy powtórzeń w jakich działamy:
- 1-3 powtórzeń to zakres gdzie głównie uczymy nasz układ nerwowy angażować jak najwięcej włókien mięśniowych by ciężar podnieść.
- 4-7 powtórzeń to zakres w trakcie którego budujemy nowe włókna mięśniowe, ale nie „powiększając mięśnia”, to hipertrofia miofibrularna, budujemy „funkcjonalny” mięsień.
- 8-12 powtórzeń ten zakres zwiększa objętość mięśnia, budujemy przestrzeń między włóknami mięśniowymi, czyli wykorzystujemy hipertrofię sarkoplazmatyczną. Wtedy budujemy „niefunkcjonalny” mięsień.
- >12 powtórzeń tutaj praca buduje wytrzymałość siłową.

Teoretycznie większy mięsień powinien być silniejszy, ale okazuje się, że badania genetyczne dużej populacji ludzi pokazują, że są 3 genotypy ludzi, gdy mówimy o treningu siłowym:
- budujesz siłę i nie budujesz mięśni,
- budujesz siłę i budujesz mięśnie,
- budujesz mięśnie ale budujesz siły.

Kolejnym i chyba najważniejszym aspektem żeby budować mięśnie w trakcie treningu siłowego, jest nadwyżka kaloryczna. Twój organizm musi mieć budulec z którego zbuduje mięśnie. Głównym budulcem jest białko. Zatem odpowiednio wysoka podaż białka oraz tłuszczy i węglowodanów jest kluczowa do budowy masy mięśniowej w trakcie treningu siłowego. Najlepszym jakościowo białkiem jest izolat (WPI), ale gdy chcesz podejść ekonomicznie do sprawy koncentrat białka (WPC) będzie wystarczający.

Zatem aby rosła masa i siła w trakcie treningu siłowego, musisz mieć odpowiedni trening, dobre geny i nadwyżkę kaloryczną z dużą ilością białka.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 51 Wiek 23 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2247
Z masą rośnie siła byku w zależności od treningu oraz diety idzie jedno i drugie .
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jabłczan kreatyny i Acard - czy można łączyć

nutloveb