SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Siłownia jak dodatek

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 707

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 29 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 6
Witam,
Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych/douczonych kolegów. Otóż gram w piłke nożną a także w koszykówke ( w trakcie sezonu 3 treningi + 2 mecze tygodniowo).Siłownie traktuje jako dodatek do tych sportów, prosta sprawa że koszykarz czy napastnik w piłce nożnej musi być silny, szybki itp. Trenowałem różnymi metodami (3 miesiace push/pull/legs potem 2 miesiace split 3 razy w tygodniu). Ale nie wiem czy robię to w taki sposób żeby miało to "ręce i nogi". Kilka pytań:
1. Czy trening na siłowni 3x razy w tygodniu w moim przypadku to nie za dużo ? czy mieśnie są w stanie się zregenerować, jeśli mój trening oparty jest głownie o ćw. wielostawowe ?
2. Jaki trening stosować żeby forma zawsze była opytmalna a ja pełny energii(nie odczuwał zmeczenia w trakcie sezonu) ? FBW, Push/Pull, Split ?
3. Pod jakim kątem trenować ? u mnie zawsze była to masa/siła ale ostatnio dużo czytałem o treningu mocy/ treningu plyometrycznym
4. Jaki trening po sezonie ? przerwa zimowa 3 miesiace co wtedy robic/ jak sie przygotowac do nastepnej rundy ?
5. Jak się suplementować ? czy bcaa i kreatyna mono wystarczą ?

Dodam jeszcze że mam 25 lat, 189cm wzrostu, waga 79/80 kg, tryb pracy trener piłki nożnej (niska aktywnośc).
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1212 Napisanych postów 5103 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 133119
1. Ile w tygodniu masz WSZYSTKICH TRENINGÓW - siłka, piłka i mecze
2. Każdym treningiem możesz się zajechać, kwestia diety, regeneracji, indywidualnych predyspozycji - tu nie ma reguły że albo split, albo FBW. Mieliśmy tu na forum piłkarza co robił FBW na 30 serii 3x week + piłka i mecze i dawał radę
3. jak chcesz pełnej profeski to se ściągnij ,,Black book of training secret" Christiana Thibaudeau, on tam podaje pełen mezocykl off i on season, poczytaj i popatrz jak to wygląda. Wejdź w ogóle na T-nation, obczaj artykuły Jima Wendlera i jego rozpiski dla atletów na 2,3 dni itd
4. w sezonie raczej 2 treningi siłowe góra, najczęstszy podział to split góra-dół, ale to też nie reguła
1

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3987 Napisanych postów 45227 Wiek 1 rok Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340429
5. Suplementuj się dobrą dietą. Mono czy bcaa nic nie da jeśli nie dostarczysz organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 29 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 6
Gats 2, wielkie dzieki, napewno poczytam i sie dokształce. co do pytania 1. to mam 3 treningi, 2 mecze i wczesniej 3x silownia.
ronie220 - oczywiście dieta jest na dosc wysokim poziomie, 5-4 posilki z dobrych, zdrowych skladnikow, jednak pytam o suplementacje bo wydaje mi sie ze przy moim trybie zycia mozna dodac do diety jakies suple na lepsza regeneracje itp. Dzieki Wielkie za odpowiedz ! :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1212 Napisanych postów 5103 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 133119
Bcaa, wit c, kreatyna, jakieś izotoniki, dobrej jakości białko i carbo. Pomyśl o adaptogenach - rhodiola, ashwagandha, żeńszeń. Pomyśl o kozieradce i czarnuszce, wbrew pozorom wywar z pokrzywy byłby też niegłupim pomysłem. Jak stawy chrupią to jakiś środek oparty o MSM, kolagen itd. O przedtreningówce nie wspominając, czasami jak nie ma za cholerę chęci na trening dobry stymulant stawia na nogi.

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3987 Napisanych postów 45227 Wiek 1 rok Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340429
Royall
Gats 2, wielkie dzieki, napewno poczytam i sie dokształce. co do pytania 1. to mam 3 treningi, 2 mecze i wczesniej 3x silownia.
ronie220 - oczywiście dieta jest na dosc wysokim poziomie, 5-4 posilki z dobrych, zdrowych skladnikow, jednak pytam o suplementacje bo wydaje mi sie ze przy moim trybie zycia mozna dodac do diety jakies suple na lepsza regeneracje itp. Dzieki Wielkie za odpowiedz ! :)



Rozumiem.


Według mnie suplementy nie poprawiaja w zauważalny sposób regeneracji i stad ów sceptycyzm Chcezz wyraźnej poprawy i zmiany komfortu życia? Pozostaje testosteron inienkcyjny i jego pochodne.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Push Pull do oceny

nutloveb