SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Siłownia a kręgosłup.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 8794

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 17
Witam.
Chciałbym zacząć trenować na siłowni lecz nie mogę przeciążać kręgosłupa z powodu wady postaw. Chciałbym się dowiedzieć czy to całkowicie wyklucza rozwijanie mięśni pleców poprzez ćwiczenia siłowe oraz chciałbym wiedzieć czy wyklucza to rozwijanie innych partii mięśni (jeżeli nie byłby to problem, to bardzo bym prosił o wysłanie na maila jakiegoś przykładowego planu treningowego, lub prosiłbym o jakieś przydatne wskazówki ;) ).
Pozdrawiam

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 17

Waga: 64

Wzrost: 174

Cel treningowy: Masa i siła

Staż treningowy na słowni: 0

Uprawiane inne sporty: brak

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): siłownia

Dieta: wkrótce będzie ;)

Przeciwskaznania medyczne: nie przeciążać kręgosłupa

Zażywane suplementy: brak
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 5005 Wiek 26 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 19714
Na pewno zapisz się na basen

Pytałeś się o rady u lekarza
?



pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 17
Niestety nie pytałem lekarza (dlatego umieściłem tutaj posta :p), pani rehabilitantka jedynie powiedziała, że nie mogę obciążać kręgosłupa i nic więcej :/ nie wgłębiała się w szczegóły.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 5005 Wiek 26 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 19714
No więc podciągaj się na drążku i zapisz się na basen. Na dalsze rady poczekaj na ludzi bardziej zorientowanych w tych tematach


pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Fuckmaster ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 31902 Wiek 34 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 94077
zalezy od stopnia i rodzaju wady - bez dokladnych danych, czy zobaczenia cie ciezko bedzie rzetelnie doradzic, aczkolwiek zorientowany lekarz rodzinny chociazby powinien podac diagnoze
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10891 Napisanych postów 49859 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Jesli chodzi o podstawowe cwiczenia ktore Ci nie zaszkodza to napewno drazek,pompki na poreczach,i wyciskanie lezac i na tym powiniens sie skupic.

Jesli chodzi o reszte to wszelkie ciwczenia izolowane,maszyny itp

Polecam jednak skontaktowac sie z fizjoterapeuta i dowiedzec sie co Ci wolno a co nie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 17
Dzięki wszystkim za rady, spróbuje skontaktować się z jakimś fizjoterapeutą i zobaczę co poradzi ;)
Pozdro.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 151 Wiek 35 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4825
Są odpowiednie ćwiczenia , które maja zastosowanie przeciwbólowe na odcinki L/S kręgosłupa.Jeżeli chcesz mogę ci zestaw wypisać.Regularnie ćwiczenie 20 - 30 min dziennie w znacznym stopniu poprawia lepsze funkcjonowanie kręgosłupa a zarazem działa przeciwbólowo.Jeżeli nie mas ochoty na ćwiczenie zgłoś sie do lekarza fizjoterapii jak ci doradzili poprzednicy, który może ci prawdopodobnie wypisać zabiegi fizykoterapeutyczne między innymi takie jak: prądy Traberta , prądy interferencyjne , aquawibron itp itd.
Prady Traberta osobiście miałem przyjemność je wypróbować na sobie na odcinek L/S , ponieważ trochę przedobrzyłem na MC Hehehe.Po 2 zabiegach poczułem bardzo wyraźna ulgę.

Zmieniony przez - ł.d.z w dniu 2008-11-03 16:26:33

Zmieniony przez - ł.d.z w dniu 2008-11-03 16:27:26
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 17
Jeżeli to nie problemy to byłbym wdzięczny za rozpisanie tych ćwiczeń :) jeszcze mam pytanie czy ćwiczenia rehabilitacyjne na postawę też w jakiś sposób rozwijają mięśnie pleców? Czy to raczej tylko "wyprostowywuje" kręgosłup?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Fuckmaster ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 31902 Wiek 34 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 94077
łdz- jest takie cos jak lekarz fizjoterapii? tam magistrzy są taki off top
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 151 Wiek 35 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4825
Przeważnie są to ćwiczenia korygujące postawę.

Zestaw ćwiczeń.

W pierwszych 4 ćwiczeniach kręgosłup od L do C ma być prosty czyli musisz mieć prosty kręgosłup ( nie podnoś głowy do góry ).

1. Pozycja wyjściowa klęk z podporem na ramionach na zmianę podnosisz rękę do góry raz prawa ręka ,raz lewa z kciukiem skierowanym do góry ( na 1 podnieść prawa ręka na 2 opuścić na 3 podnieść lewą rękę na 4 opuścić ) 1s 10 - 12
2. PW Jak wyżej tylko na zmianę podnosisz wyprostowana nogę z tyłu do góry ( 1 podnieść prawa nogę 2 opuści 3 podnieść lewa nogę 4 opuścić ) 1s 10 - 12
3. PW jw tylko na zmianę podnosisz w rękę ze skrętem tułowia do góry z kciukiem skierowanym do góry i za każdym razem głowa obraca sie w stronę kciuka.Tak samo odliczasz jak w poprzednich ćwiczeniach 1s 10 - 12
4. PW jw podnosisz nogę w bok ugiętą w kolanie ( tak jak to robią pieski przy sikaniu :). Odliczasz tak samo 1s 10 - 12.
5. PW jw koci grzbiet 1s 10 - 12

---------------------------------------------------------------------

1. PW leżenie przodem ( na brzuchu) ręce i nogi wyprostowane i dobrze byś miał jakiś długi kijek przyda sie do kilku ćwiczeń.I podnosisz do góry razem obie ręce i nogi ( 1 podnieść na 2 opuścić )
2. PW jw tylko ze ręce splecione pod czołem. Uginasz nogi w kolanach i lekko odrywasz kolana od podłożą 1s 10 - 12
3. PW jw spinasz pośladki 1s 10 - 12
4. PW jak w pierwszym ćwiczeniu tylko , dodatkowo chwytasz kijek w szerokim uchwycie.Na 1 podnosisz ręce na 2 ściągasz ręce z kijkiem do łopatek na 3 prostujesz na 4 odkładasz.

------------------------------------------------------------------------------

1.Klek z podporem tylko ,że na przedramionach tak by łokcie skierowane były do boku. Wykonujesz wszystkie ćwiczenia jak pierwsza piątkę czyli po 1 s 10 - 12 powtórzeń.

Czyli wykonujesz od razu 14 ćwiczeń możesz robić miedzy tam gdzie masz kreski cyklami 30 sekundowy odpoczynek który przeznacz na oddychanie.

Może ci sie wydawać , ze to są jakieś przestarzałe ćwiczenia.Zapewne myślałeś ze będą fajniejsze. No może faktycznie są i zwyczajnie ale za to bardzo skuteczne.Prowadziłem kilka grup ćwiczeniowych z osobami z bólami L/S i po takich 2 tygodniach z odpoczynkiem w weekendy osoby w różnej grupie wiekowej 18 - 50 lat widziały u siebie duże poprawę.

Mam nadzieje , ze w jakiś sposób ci pomogłem :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ćwiczenia na powrót do formy.

Następny temat

łączenie partii

Fitmeal