SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Siła.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 336

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 2 lata Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 447
Ćwiczę od 3 lat, jednak są to kompletnie zmarnowane 3 lata, jedyne co osiągnąłem to wytrzymałośc w podciąganiu pochwytem, ponad 20 razy. Mimo to całą resztę ciała mam bardzo słabą. Moim marzeniem są służby mundurowe, dlatego trening był nastawiony głównie na to. Jednak nie osiągnąłem nic, żaden trening nie był rozpisany, ćwiczyłem na wyczucie, często mi się nie chciało. Mam ostatni rok żeby to zmienić, chcę wreszcie ułożyć swój plan i osiagnąć swój cel, do dyspozycji mam hantle, drążek, poręcze do dipów, w planach na czerwiec jest sztanga i dodatkowe obciążenie, tak że będe mieć 80kg wtedy. Cel? Siła, wytrzymałość. Nie mam pojęcia o progresji ciężarów, aktualnie trening robię na takim zakresie maxów"
Przysiad w wykroku mój max 2x12kg hantle (czyli razem 24kg) na ok 5 ruchów
Dipy ok 20 max
Na biceps uginanie hantlami mój max to 12kg na ręke.

To nie jest cały trening oczywiście tylko moje maxy. Po zakupie sztangi napewno wleci martwy.
Sam widzicie że jestem słaby, widzę po instagramie jak żołnierze dźwigają po 20-30kg na ręke a ja ledwo 12, do tego bardzo słaba reszta ciała, co robić? Jak ćwiczyć?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5530 Napisanych postów 60320 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 743141
Zerknij sobie do tego tematu znajdziesz sporo przydatnych informacjoi https://www.sfd.pl/***TRENING_DLA_PRZYSZŁYCH_ŻOŁNIERZY***-t462955.html 

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 2 lata Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 447
A jak wygląda sprawa z progresją ciężaru? Jest to temat którego najbardziej nie rozumiem. Przykładowo, robię uginanie ramion z hantlami, mój max 12kg, robię 4x8. W pierwszy tydzień 8kg, w drugi 10kg, dochodzę do 3 tygodnia, nie daje rady wykonać 4x8 12kg hantlem, i co dalej? cofam się do 10 czy jakoś inaczej?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 23181 Napisanych postów 16189 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 258349
Poczytaj podstawy bo treningi na sięł a na wytrzymałość to całkiem różne bajki . Masz tylko rok i skoro bardzo ci zależy a do tej pory zmarnowałeś 3 to zapisz się na konkretną siłownie , ułóż odpowiedni plan i skup się na podstawach a nie rozmyślaj na razie o progresowaniu które sobie zostawisz na przyszłość . Musisz skupić się aktualnie albo na sile albo na wytrzymałości bo pod wybrany cel trzeba ułozyć odpowiedni inny trening, inne ćwiczenia , inne zakresy powtórzeń , cięzary, przerwy itp.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 9599 Napisanych postów 154473 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1209069
jw musisz zaplanowac odpowiednio pszczegolne mezocykle treningowe, tutaj nie da sie miec wszystkiego na raz, gdyz cele ktgore obrales wymagaja roznego podejscia treningowwego, to tak, jakbys chcial robic mase i redukcje jednoczesnie

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5530 Napisanych postów 60320 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 743141
Musisz się skupić na treningu wymaganych elementów na testach cała reszta przechodzi na drugi plan, bo najważniejsze dla Ciebie jest teraz odpowiednie przygotowanie do testów sprawnościowych.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 2 lata Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 447
Myślę że najlepszą opcją będzie teraz 8-10 tyg FBW typu AB, ćwiczenia podstawowe, nauka techniki, lekka progresja. 4-5 seri po 8-10 powtórzeń. Taki cykl ogólnorozwojowy. Bo chyba nie ma sensu lecieć odrazu 5x5 ani nic takiego. Bo oprócz siłowni i tak dochodzi mi bieganie i basen. Typowo siłowe 5x5 planuje na zimę, okres grudzień-styczeń lub styczeń-luty. Pogoda nie pozwala na dużą ilosć biegania wtedy i będę mieć już doświadczenie lepsze i ogarniętą technikę.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5530 Napisanych postów 60320 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 743141
Nie ma potrzeby teraz nie wiadomo jakiś skomplikowanych planów. Ten plan, który wrzuciłeś jest sensowny.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening na redukcji w domu

nutloveb