SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Serie do upadku mięśniowego i progresja ciężaru - pytania

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 282

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

M

Wiek

20

Waga

68

Wzrost

172

Cel treningowy

Masa

Staż treningowy na siłowni

właściwy 1,5 roku

Uprawiane inne sporty

Piłka nożna w sezon letni praktycznie codziennie

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Sztanga, hantle, ab wheel, drążek, 83kg obciążenia

Dieta

Jest

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Brak, jedynie lekka skolioza

Zażywane suplementy

-

Ostatnio przerabiany plan

Push pull i FBW

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 222 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3634
Witam, mam kilka pytań:

1. Czy gdy robię np. stałym ciężarem 4s po 8x60kg to np. w 1s mam czuć, że są 3 powtórzenia zapasu, w 2s już dwa, w 3s jedno a w ostatniej walić na maksa? Trenowałem tak teraz i trochę kg dołożyłem ale chyba powinienem więcej bo niedawno zacząłem z ciężarami i nie brałem dużo na początek.

2. Czy stały ciężar jest lepszy od piramidki, rampy? Który system najbardziej polecacie na masę?

3. Lepiej w każdej serii zostawić 1-3 powtórzenia zapasu czy w ostatniej każdego ćwiczenia dochodzić do upadku?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1376 Napisanych postów 726 Wiek 332 dni Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 7376
1. Możesz tak robić, chociaż nie zawsze musisz walić ostatnią serię na maksa maksa. Możesz zostawić jedno w zapasie jeszcze, ale jak zrobisz na maksa też sie nic nie stanie. 2. To już dobierasz pod siebie. Ja mam teraz taki system że w wielostawowych ćwiczeniach trenuję, w następujący sposób. 1 seria 15-25 powtórzeń 2. seria 10-15 3 i 4 6-10 5- 5 powtorzen. Tylko tym się nie sugeruj bo ja mam trochę inne cele od ciebie pewnie więc spokojnie możesz trenować stałym ciężarem, a możesz też dokładać ciężar, albo na początku zrobić większym ciężarem i lecieć w dół. Nie ma jednego planu na masę. Ważne byś robić serie blisko upadku mięśniowego i tu ciężar aż takiego znaczenia nie ma, badaniami potwierdzone jest że gdy robisz blisko upadku obojętnie jakim ciężarem, to efekt podobny. Oczywiście nie dotyczy to powtórzeń rekordowych. Przepraszam że się tak rozpisałem, tak już mam, co do 3 pytanka to mozesz w ostatniej dochodzić do upadku.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5529 Napisanych postów 60320 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 743141
1. Nie ładuj na maksa w ostatniej serii bo nie masz potrzeby dochodzić na upadku mięśniowego. Lepiej pracować na stałym ciężarze, a regularnie co jakiś czas dokładać ciężaru.

2. Nie ma lepszego czy gorszego systemu, ja lubię dokładać ciężar na zasadzie rampy bo lepiej rozgrzewają się moje mięsnie i stawy jak dodaję ciężar stopniowo, ale trenowanie stałym ciężarem też ma swoje zalety.

3. Upadek mięśniowy nie jest potrzebny do tego żeby progresować, zostaw sobie zawsze zapas. Poza tym upadek odpada jak trenujesz sam.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 222 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3634
Ok dzięki za odpowiedzi :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening na masę+sile

nutloveb