SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Sauna, bicze wodne, jacuzzi - jak korzystać, co daje?

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 11579

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 802 Wiek 23 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 11702
Witam, wczoraj byłem na basenie i pierwszy raz w saunie. Najpierw odwiedziłem na 12 minut suchą(ok 90-100*C), po czym poszedłem zmyć się pod letni prysznic, do jacuzzi posiedzieć z 10 minut, a następnie do sauny mokrej(+100*C) posiedziałem też ok 12 minut i poszedłem znów do jacuzzi na ok 10 minut. Po czym poszedłem na bicze wodne, aby "rozmasować" plecy, nogi, ręce.


Jak na pierwszy raz za dużo tej sauny, ale spodobało mi się, bo wiem, że to doskonały sposób na regenerację po ciężkim tygodniu treningów.

Tutaj mam pytania do bardziej doświadczonych:

-Jak stosować saunę(ile czasu, po ile cykli, co po saunie, jaki prysznic najlepiej, jak odpoczywać) i która jest bardziej polecana(mokra/sucha)?

-Czy bicze wodne pomagają na przykurcze mięśni? Czy pomagają w rozciąganiu kończyn?

-Jakie są jeszcze korzyści z odwiedzania sauny, biczów wodnych i jacuzzi prócz regeneracji?


Info o mnie:
Wiek: 18
Waga: 68 +/-
Wzrost: 178
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 3571 Napisanych postów 62023 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 674047
Odpowiednia regeneracja naszego organizmu odgrywa w sporcie, jak i poza nim niezmiernie istotną rolę. Wynika to z tego, że żaden organizm, który nie jest zregenerowany, nie może dać z siebie tyle, ile osoby zregenerowanej, a nawet gorszej w określonej dyscyplinie sportu. Poza tym brak regeneracji znacznie zwiększa ryzyko poważnych kontuzji, czy funkcjonowanie układu immunologicznego i narażenie na różnego rodzaju choroby.

Korzystanie z sauny, jacuzzi, czy biczów wodnych jest jedną z możliwych form relaksu, odprężenia i regeneracji naszych zmęczonych mięśni i układu nerwowego. O ile dwa ostatnie w zasadzie dodawać możemy w każdej chwili w celu odpoczynku, o tyle korzystanie z sauny nie jest takie proste, jak większości osób się wydaje. Niestety nieumiejętne jej wprowadzenie w nasz plan treningowy może przynieść więcej problemów niż korzyści. Wynika to z faktu, że ekspozycja organizmu na silne działanie ciepła może wpłynąć negatywnie na układ odpornościowy, nerwowy i regenerację. Wszystko to w sytuacji, gdy chodzimy na saunę w dni treningowe. Nasz organizm jest już zmęczony ciężkim treningiem i nie potrzebuje dodatkowo wpływu gorącej temperatury. Saunę warto stosować, tylko i wyłącznie w dni wolne od treningu i raczej nie częściej niż razy w tygodniu. Więcej na ten temat poczytać polecam w tym oto artykule:

https://potreningu.pl/articles/4597/sauna-po-treningu

Osoby początkujące mogą więc udać się do sauny, na początek wykonując 5 minut ekspozycji organizmu na ciepło, a następnie około 1 minuta zimnego prysznicu. Kolejno 5 minut odpoczynku na leżaku. Zrobić możemy 2-3 tego typu obwody. Wraz z doświadczeniem i przyzwyczajeniem organizmu możemy dodać 1-2 serie wejść i wydłużać czas np. do 7 minut.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 131 Napisanych postów 1372 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 14865
Jezeli chodzi o saune to przed wejsciem do sauny bierzemy prysznic najlepeij zimny po czym wycieramy się do sucha. Do sauny wchodzimy na golasa okrywamy się recznikiem. W saunie przebywamy 10-15 min jedno wejscie chyba ze organizm na tyle nie pozwala to krócej. Generalnie 2x15 min plus po kazdym razie odpoczynek 5-10 min. Po kazdym wyjsciu z sauny bierzemy zimny prysznic zaczynając od nóg nastepnie odpoczywamy uzupełniamy płyny.
4
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 802 Wiek 23 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 11702
Na golasa? Szczerze mówiąc to jak byłem w tej saunie siedzieli ludzie w slipkach na ręcznikach.

Przed wejściem oczywiście umyłem się porządnie i wytarłem do sucha. Jak pisałem 12 sauny, prysznic, 10 jacuzzi, 12 sauny, prysznic i kolejne 10 minut jacuzzi,a po tym robiłem sobie te bicze wodne i odprężałem się.

15 minut to nie za dużo jak na początek? Sam nie wiem, bo po tym drugim cyklu 12 minutowym trochę mi głowa pulsowała i pobolewała.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 131 Napisanych postów 1372 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 14865
15 min jest tak przyjete ale to w zaleznosci od organizmu moze byc 5 min.Widocznie drugi raz przesadziłeś ze bolała cie głowa
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 802 Wiek 23 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 11702
A inne korzyści z sauny, biczów? Pomogą mi w rozciąganiu? Rozciągam się 3 razy w tygodniu dość konkretnie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 131 Napisanych postów 1372 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 14865
Korzyści płynące z pobytu w saunie

Profilaktyka przy chorobach cywilizacyjnych spowodowanych brakiem aktywności i stresem
Rozluźnienie mięśni i poprawa ruchomości stawów
Zapobieganie zawałowi serca poprzez hartowanie organizmu
Pomoc w leczeniu zaburzeń krążenia, powoduje lepsze ukrwienie organów wewnętrznych
Zapobieganie chorobom reumatycznym
Przynoszenie ulgi przy bólach kręgosłupa
Zapobieganie przeziębieniom i grypie
Pomoc przy zaburzeniach hormonalnych
Leczenie schorzeń górnych dróg oddechowych oraz pomaga w leczeniu astmy
Regulacja wegetatywnego systemu nerwowego, uspokaja i równocześnie pobudza
Zapewnienie dobrego samopoczucia dzięki głębokiemu rozluźnieniu
Oczyszczenie i pielęgnacja skóry poprzez złuszczenie nabłonka i aktywację gruczołów potowych. Jednoczesne pobudzenie warstwy rozrodczej naskórka
Normalizacja ciśnienia krwi
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 124 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 305
Mamy starą wannę z jacuzzi, ale funkcja już od dawna nie działa. Chcemy wymieniać, ale w konkretnym celu - chodzi o pomoc bratu, przechodzi rehabilitację. Lekarz twierdzi, że to może pomóc, ma problemy mięśniowe. Czy taka inwestycja ma sens?
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 12 Wiek 32 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 52
to juz chyba zapytanie do lekarza/rehabilitanta:)
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 16 Wiek 39 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 109
a jakie ma problemy miesniowe? Sauna, dzakuzi, bicze wodne ogóleni bardzo dobrze wpływaja na regeneracje organizmu i miesni, ale co do jakis powazniejszych problemow to do lekarza bym radzil sie zglosic
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 124 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 305
Nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa - po prostu ma bóle mięśni, bywa że ma problem z wykonywaniem podstawowych czynności bo nie ma po prostu siły. Tak to wygląda z mojego punktu widzenia.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 39 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 71
Zgadzam się - to pytanie do lekarza, a nie na forum. W jakimś stopniu wpłynie pozytywnie, chociaż jeśli lekarz wam sugerował to tak powinno być. Tylko jacuzzi musi być porządne. Jeśli to ma być wymiana to macie fajne promocje np. w Herbec. Można to załatwić znacznie taniej i bez własnej pracy.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trądzik, probemy skórne

Następny temat

Od ilu lat ma się normalny zarost

Masa