SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

SUPLEMENTACJA POD BOKS - RÓŻNE WARIANTY

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1068

Formularz - Proszę o pomoc

Obowiązkowa fotografia sylwetki (przód lub tył); ewentualnie opis: bf, typ budowy ciała

BF 20-25% - ektomorficzna budowa ciała

Wiek

22 lata

Waga / wzrost

80kg/187cm

Staż treningowy

Siłownia - 0msc

Cel cyklu

Redukcja, Masa, Stabilizacja

Stosowane już wcześniej suplementy

brak

Stosowane wcześniej spalacze

Aktualnie ClenBurexin

Suplement stosowane przez ostatnie 60 dni wolnych od ilość dni wolnych od kreatyny

brak

Informacje na temat diety (rozklad b/ww/tł na kg masy ciala, zapotrzebowanie kcal i bilans w diecie)

1800kcal dziennie (po odjęciu 500kcal od dziennego zapotrzebowania energ.)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 17 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 685
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych tematem. Zastanawiałem się czy nie umieścić tego wątku w dziale "uderzane", ale jednak chodzi mi konkretnie o suplementacje więc postanowiłem umieścić moje pytanie tutaj. Zanim zdecydowałem się rozpocząć ten wątek, przeczytałem kilka prac które poruszają interesującą mnie tematykę tj. http://www.body-factory.pl/showthread.php?t=3568 oraz opracowania Kamiru, Pit Bull'a i faftaq'a nt. suplementacji w SW. Dowiedziałem się paru interesujących rzeczy a teraz chciałbym przedstawić Wam mój "suplementacyjny plan" i uzyskać parę cennych uwag na jego temat.

Moje dane:

Wiek: 22 lata
Wzrost: 187cm
Waga: 80-82kg

Póki co te podstawy chyba wystarczą abym mógł przejść do sedna. Tak więc sprawa wygląda następująco, z racji tego, że mam około 20-25% BF aktualnie rozpocząłem cykl redukcyjny, który zaplanowałem na około miesiąc czasu. Idealnie było by gdyby w tym czasie udało mi się zejść do poziomu w granicach 78kg, nie wiem na ile to możliwe.

Dalej po miesiącu redukcyjnym (nie wiem ile uda mi się zrzucić fatu do tego czasu ale to będzie moja waga wyjściowa) chciałbym zmienić trening pod budowanie masy, interesuje mnie 85kg i do tego zadania chciałbym uzbroić się w bulka i kreatynę.

Pytanie pierwsze, czy uważacie że taki zestaw wystarczy żeby zrobić te 5-8kg dodatkowego mięśnia czy jednak jest zbyt ubogi?

Pytanie drugie, czy dawki podczas całego tygodnia powinny być inne w dni treningu bokserskiego, a inne w te 2 dni spędzone na siłowni? Dodam tylko, że na salce jestem akurat na etapie robienia siły wytrzymałościowej także trening wygląda crossfitowo-obwodowo (ciężka, dwugodzinna praca).


Generalnie chciałbym uwzględnić takie 3 główne warianty suplementacji:

1. Etap redukcyjny, który będę stosował tylko podczas zrzucania wagi do zawodów i wykorzystywał w nim np. coś pokroju ClenBurexina

2. Etap robienia masy, który zastosuję dopiero wtedy jeśli np. zdecydował bym się skoczyć wagę wyżej. W nim wykorzystywałbym podaną już wcześniej kreatynę i bulka.

3. Etap stabilizacji, czyli taki który będę wykorzystywał większość czasu aby utrzymać daną wagę w miejscu. Zaznaczę tylko, że suple jakie tu wpiszę chciałbym również włączyć do pierwszych dwóch etapów i myślałem o tym aby stanowiły one taką moją bazę podstawową. Tj. bcaa, zma, tribulusa i jakieś witaminy.


Czy uważacie, że taki plan ma rację bytu, czy coś może ze sobą nie współgra, czy może w ogóle napisałem tu o rzeczach nie do przyjęcia ze względów czysto teoretycznych?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

"Wiele drobnych zmian może w długim okresie uczynić wielką różnicę"

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 389 Wiek 25 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 16167
podstawa jest dieta z ujemnym, dodatnim lub zerowym bilansem kalorycznym w zaleznosci od celu jaki obrales. jak dopniesz dobrze diete, to potem mozna pisac o suplementacji.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8980 Napisanych postów 152473 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1200127
plan jest ok, tylko jak kolega wyzej napisal odzywki typu bialko/gainer moga wchodzi w sklad kazdego z etapow.
wszystko rozgrywac sie w kwestii odzywiania
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 17 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 685
W kwestii uściślenia, dietę już mam, opracowałem ją z pomocą tych trzech artykułów:

http://potreningu.pl/artykuly/1873/jak-prawidlowo-okreslic-zapotrzebowanie-na-energie-

http://potreningu.pl/diety/artykuly/290/jak-zabrac-sie-za-ukladanie-diety

http://potreningu.pl/diety/artykuly/2000/jaka-dieta-dla-fightera

Również mam 3 warianty, w zależności od etapu treningowego jaki będzie prowadzony. 3 różne bilanse kcal, tak jak to napisał Maniek.

Co do tego gainera/białka, dla przykładu, w momencie robienia masy przy dobowym zapotrzebowaniu 2300kcal, dorzucając do tego dodatkowych 500kcal aby wyszedł dodatni bilans, tą nadprogramową ilość wartości energetycznej chciałbym uzyskać z odżywki. Krótko mówiąc - podstawowe 2300kcal dostarczać z posiłków, a dodatkowe 500kcal z suplementu i myślę, że tak to będzie dosyć dobrze się zazębiało wszystko. A przy tej wadze docelowej, którą chcę osiągnąć, wolałbym całkowite zapotrzebowanie dostarczyć z samego talerza, żeby już wtedy nie wydawać kasy na gainera, dobrze kombinuję?

Zmieniony przez - Piekielny91 w dniu 2013-11-21 14:22:58

"Wiele drobnych zmian może w długim okresie uczynić wielką różnicę"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8980 Napisanych postów 152473 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1200127
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 17 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 685
Ok, także dziękuję za odpowiedzi i pomoc, to czego chciałem się dowiedzieć już wiem. Pozdrawiam!

PS Temat do zamknięcia?

"Wiele drobnych zmian może w długim okresie uczynić wielką różnicę"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

black bomb a libido?

sosy