SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

SIŁA WYCISKANIA - spostrzeżenia, rady i pytania

temat działu:

Aktualności - Sporty Siłowe

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 7733

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez p-aR-ker z działu Strongman.
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10984 Napisanych postów 50433 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
Nie wiedziałem gdzie go wcisnąć więc dałem go do dwóch działów - sorki za przegięcie ale nie wiedziałem gdzie go zakwalifikować .

Ten post piszę po sprawdzeniu i przetestowaniu paru ciekawych teorii i programów treningowych mających na celu poprawienie wyniku w wyciskaniu na ławce płaskiej .

1. Około 3 miesiące w stecz moje wyciskanie na ławie wyglądało żałośnie . Przy wadze ok. 85 kg wyciskałem 70kg dwa razy , ręce trzęsły mi się jak galaretka gdy trzymałem sztangę . Ale jak to mówią , wiara i upór czynią cuda . Wysłałem post z proźbą o trening na siłę w wyciskaniu i jak dobrze pamiętam to marcopolo podesłał mi niemiecki trening obciążeniowy który wygląda tak :
- trening obejmuje tylko wyciskanie na ławie - obejmuje 10 serii po 5 , 4 i 3 powtórzenia - przed pierwszym treningiem wybieramy ciężar z którym normalnie robisz 10 powtórzeń wyciskania na płaskiej i zrób 10 serii po 5 powtórzeń odpoczywając po 1 minucie , 5 dni późniejzwiększ obciążenie o 5 % i zrób 10 serii po 4 powtórzenia , przy następnym treningu znów dodaj 5 % na sztangę i zrób 10 serii po 3 powtorzenia . Przy kolejnym treningu wróć do obciążenia z ktorym robiłeś 4 powtórzenia i zrób z nimi 10 serii po 5 powtórzeń - itd.
- tak wygląda trening - ja jednak jestem trechę niecierpliwy i nadgorliwy więc nie co 5 dni lecz w systemie poniedziałek - środa - piątek wykonywałem kolejno 10 x 3 , 10 x 5 , 10 x 4
w niecałe 3 miesiące przeszłem od 57,5 kg w 10 seriach po 5 powtórzeń do 77,5 kg w 10 seriach po 5 powtórzeń
wykonywałem jedynie wyciskanie na płaskiej , podkreślam tu słowo jedynie ponieważ prócz wyciskania na płaskiej 3 razy w tygodniu nie robiłem żadnych innych ćwiczeń , nic .
Po naczytaniu się na forum różnych porad w stylu klatka 1 góra 2 razy w tygodniu i to nie za ciężko , myślałem że się przetreniuje i to momentalnie ale po ponad 2 miesiącach takiej jazdy zrozumiałem że 2 razy to minimum dla kogoś kto chce dużo wyciskać - i wiecie co panowie eksperci , h...a prawda że taki częsty i intensywny trening prowadzi tylko do przetrenowania , po każdym treningu niedość że niebyłem zje...y ale czułem się o wiele silniejszy - 3 miesiące i ciągnę tak dalej - poza tym znalazłem gdzieś wypowiedź jakiegoś ciężarowca który mówił że jeśli chcesz dożo wyciskać to musisz poprostu dużo wyciskać - ręce mi się już nie trzęsą przy wyciskaniu a jakieś 3 tygodnie temu 90 kg wycisnąłem z niebywałą łatwością

2. Kolejnym dobrym sposobem jest trening szybkościowy propagowany przez Louie Simmons'a , tzn. wzór na siłę to suma dużego ciężaru i szybkości jego wyciskania , w mniemaniu tego pana powinno się wykonywać dwa treningi , jeden z dużym ciężarem a drugi szybkościowy . Ciężki to 1 - 3 powt. z obciążeniem na poziomie 90 - 100 % maxa . Szybkościowy to 8 - 12 serii po 3 powtórzenia z obciążeniem 55 - 60 % - wykonywane dynamicznie lecz kontrolowanym ruchem . No i tu znów moja nadgoliwość . Pomyślałem że poco tracić czas na dodatkowy trening , pozatym niebyłem pewny że to zadziała więc te 8 szybkich serii z ok.30 sekundowymi przerwami robiłem po każdym wyżej wspomnianym treningu - po tych 10 seriach - to było niewiarygodne z jaką łatwością robiłem co trening postępy , moje wyciskanie z duży ciężarem tak się przyśpieszyło że po wykonaniu serii nieraz ie czułem że coś wykonałem , przypominam że praktycznie co trening biłem swoje rekordy .

Te dwie przezemnie przetestowane meody zadziałały niewiarygodnie . Może i wam pomogą .

To były moje rady , a teraz czas na moje pytanie .
Przez głupotę moich kumpli którzy rozśmieszyli mnie gdy biłem swój kolejny rekord sztanga wylondowała za wysoko , tzn. zaraz pod poziomem barków i doznałem kontuzji . Było to 3 tygodnie temu . Mogę się założyć że nie zgadniecie jaki mięsień sobie naciągnąłem , Kaptur z prawej strony , tą część bięgnącą od karku bezpośrednio pod uchem , aż w tył .
Moje pytanie brzmi czy wzmocnienie kapturów , barków i motyli rozwiąże mój problem ?

THX za odpowiedzi i POWODZENIA z waszymi wynikami
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1741 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 27249
Powyższe metody,dobrze mi znane,są raczej dla zawodników zaawansowanych.Oczywiscie można je włączyć do treningu,ale czy rzeczywiście dają dużo? Prostota treningu połączona z progresja obciązeń. w trakcie trwania cyklu to najlepsze rozwiazanie.Spójrz na posty Metalixa,bo nie bede powtarzał jego wiedzy.cd.n. DajeCi soga .

Power comes from God.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1741 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 27249
Już jestem.Rzeczywiście trening 3 razy w tygodniu to częstotliwośc z jaką trenują zawodnicy wyciskania.Własnie zawodnicy! Nie trenują tak przez cały rok.Rady aby robić klatę 1 lub 2 razy w tyg. są ok. wszystko zależy od stopnia zaawansowania i od tego czy robimy siłę inych grup innych bojów(ciągu i siadu).Na kaptury i najszerszy dowolne cwiczenia z progresją 8-6 powt. 3-4 serie raz w tyg.Dopiero gdy minie kontuzja,ale o kontuzji to lepiej do działu zdrowie.

Power comes from God.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 1168 Wiek 37 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 30590
Nic nie zastapi % treningu podobno pan 666 stosuje wlasnie na bazie rozpiski %

Pozdrawiam

Jesli ta Wypowiedzia pomoglem ci w Jakis Sposob Kliknij Myszka w dolnym Prawym rogu na napis "ZNAWCA W DZIALE"

Sztuka zycia polega na tym by Umierac Młodo ... Ale tak Pózno jak to tylko mozliwe ...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10984 Napisanych postów 50433 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
dzięki chopaki za rady i sogi dla was
czekam na dalsze rady

a tak swoją drogą ciekaw jestem jak wygląda ten procentowy trening 666

jakbyś mógł strongman to przytocz jakiś
THX
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1741 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 27249
Wszyscy są ciekawi.Niestety to jest top sicret


Power comes from God.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 496 Napisanych postów 9533 Wiek 41 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 18704
opisz dokłasnie coo sobie naciagnełeś !!!! bo jakos tak nie moge skumac
piszesz ze idzie od karku pod uchem do tylu
jak od karku to chyba do przodu !!a jak do przodu to na 1 rzut oka bym powiedzial ze mostkowo-obojczykowo-sutkowy

XXX Boofi XXX
Hard Core Straight Edge

XXX Boofi XXX
Hard Core Straight Edge
"Blood and Guts bro , thats the way it goes !!" - lifter ?

Nie dyskutuj z d****em. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10984 Napisanych postów 50433 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
niewiem jak to nazwać , to jest jakby górna część kaptura widoczna z przodu , od obojczyka do karku , jeśli to jest to co napisałeś to co mi radzisz , jak ćwiczyć - jakieś ćwiczenia pomocnicze czy coś

THX
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 496 Napisanych postów 9533 Wiek 41 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 18704
od obojczyka do karku powiadaszczyli po prostu czesc rownoleglobocznego
co do cwiczen to nie jestem tu zadnym autorytetem wiec pewnie wlasnie cos na tzw kaptury ale obecnie nie przeciazaj i obserwuj a tak w ogole to dobra rozgrzewka bo o kontuzje latwo !!
a co do reszty to cwiczenia na obrecz barkowa i gorna czesc plecow !

XXX Boofi XXX
Hard Core Straight Edge

XXX Boofi XXX
Hard Core Straight Edge
"Blood and Guts bro , thats the way it goes !!" - lifter ?

Nie dyskutuj z d****em. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 496 Napisanych postów 9533 Wiek 41 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 18704
sorki chodzi o czesc czworobocznego (m trapezius)
a jak by cie w okolicy szyi bolalo to raczej wtedy rownolegloboczny rhomboideus --

XXX Boofi XXX
Hard Core Straight Edge

XXX Boofi XXX
Hard Core Straight Edge
"Blood and Guts bro , thats the way it goes !!" - lifter ?

Nie dyskutuj z d****em. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 587 Wiek 44 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 3340
Kiknij w tym dziale na artykuły - "Trening wyciskaczy przed biciem rekordu" i "Trening II na bicie rekordu". Obok moich masz tam również opisane spostrzeżenia innych osób dla których SILNE CYCE NADE WSZYSTKO!!!

Pozdrawiam.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wicemistrz Świata na SFD

Następny temat

trójbój

Water