SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Słabe ręce

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1123

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

M

Wiek

31

Waga

106,7

Wzrost

184

Cel treningowy

siła utrata tagi/tłuszczu

Staż treningowy na siłowni

1 miesiąc

Uprawiane inne sporty

brak

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

duża siłownia bogato wyposażona

Dieta

brak - ograniczenie słodyczy/ilości spożywanego jedzenia

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

brak

Zażywane suplementy

brak

Ostatnio przerabiany plan

Żaden ogólne ćwiczenia na partie

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Przysiad 0, martwy ciąg 60kg, płaska 50kg
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 333 dni Przeczytanych tematów 232
Dzień dobry wszystkim,

to mój pierwszy post więc z góry przepraszam za brak profesjonalizmu.

Jestem grubasem 106,7KG na 184cm. 0 aktywności fizycznej do 29 stycznia 2019 - ruszyłem na siłkę.

Od tamtego dnia chodzę regularnie co 2 dni (3 razy w tyg) trenuje na spokojnie, mało intensywnie a potem biegam.

Generalnie idzie wszystko w dobrą stronę jednak wydaje mi się że coś robię źle, ponieważ jakby mam więcej siły niż miałem w klatce np przy klatce na ławce poziomej ALE czuje że ręce są za słabe jakbym nie miał w nich siły, a w "klatce" jeszcze zapas. Tak samo mam jeśli chodzi o ćwiczenia na plecy np. jak przyciągam linkę do klatki na trójkątnym uchwycie siedząc to jakby czuje że plecy spoko mogą ale ręce nie dają rady.

Co robię źle? Czy może za szybko bym chciał?

Ćwiczę głównie na maszynach, nie na "wolnych" ciężarach.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4476 Napisanych postów 56461 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 711601
Musisz pamiętać, że mięśnie piersiowe są najczęściej silniejsze i przede wszystkim większe niż mięśnie ramion, a że masz bardzo krótki staż to jeszcze nie wzmocniły się na tyle, możesz to odczuwać podczas treningu jako brak sił, drżenie lub brak stabilności w rękach. Spokojnie z czasem i one się wzmocnią.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 333 dni Przeczytanych tematów 232
Rozumiem czyli jest za wcześnie (tak podejrzewałem że za szybko chcę).

Tak właśnie jest że przy klatce, czy plecach. Czuję że klatka jest niedotrenowana, a ręce nie mają już siły.

Trenuje tak aby większe mięśnie robić najpierw, a potem małe (biceps/triceps, łydki).

Dwie partie w jednym dniu - klatka+biceps, braki+nogi, plecy+biceps - czy tak jest ok? (+na koniec robię aeroby - interwały? tzn najpierw sobie ide z 3 min potem biegam ile umiem potem znowu chodze i znowu bieg +/- 20-25 minut więcej nie dam rady)

Z jedzenia wyeliminowałem napoje gazowane i słodycze oraz piwo, i jem mniej ale pije więcej wody. Czuje się lepiej zdecydowanie, na konkretną dietę chyba jest jeszcze za wcześnie tak mi się wydaje. Czy mogę pić wodę "częściowo odgazowaną" z potasem i magnezem? czy pić tylko całkiem niegazowaną?

Czy w ogóle mogę pisać o wszystkim tu w tym temacie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4476 Napisanych postów 56461 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 711601
Bardzo dobrze, że zaczynasz od większych partii jednak początkowo te mniejsze z racji, że słabsze będę wymiękać przy ćwiczeniach wielostawowych. Ale to całkiem normalne bo te mniejsze przy złożonych ruchach też mocno pracują i się wzmocnią.

Widać, że z formą jeszcze nie najlepiej ale każdy od czegoś zaczynał i zobaczysz, że forma szybko będzie się poprawiać zwłaszcza na początku.

Co do jedzenia, bardzo dobre początki z czasem będzie łatwiej wprowadzać kolejne zmiany. Z wodą zależy jaką wolisz pić.
Z woda jeśli to jest taka, wzbogacona o magnez to ok ale nie może to być woda lecznicza.

Jak masz pytania to pisz śmiało.
2

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 333 dni Przeczytanych tematów 232
oki na razie dziękuje za pomoc :) będę pisał na 100%


Zmieniony przez - Grzen1u w dniu 2019-02-19 16:01:34
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 249 Wiek 31 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4024
fakt faktem na początku mało kto robi ćwiczenia dobrze technicznie i ręce przejmują większość pracy, ale musisz popracować nad techniką, bo nie powinno tak być. Plecy + triceps chyba chciałeś napisać :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3729 Napisanych postów 44903 Wiek 183 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 336457
Niekoniecznie cos robisz zle. W każdym ćwiczeniu jakas partia jest slabym ogniwem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1746 Napisanych postów 5568 Wiek 45 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 124085
nie kumam tego
: Jestem grubasem 106,7KG na 184cm
mam kilka cm więcej waga 115 i nie jestem GRUBY po prostu lubię jeść
to ze Koledzy piszą ze ciężko jest na początku , to tylko częściowa prawda , ciężko będzie cały czas , im dalej zabrniesz tym ciężej ... ale i zabawniej
ps zmień maszyny na sztangę



Zmieniony przez - KEBUL74 w dniu 2019-02-20 00:27:53
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 333 dni Przeczytanych tematów 232
Pablito88
fakt faktem na początku mało kto robi ćwiczenia dobrze technicznie i ręce przejmują większość pracy, ale musisz popracować nad techniką, bo nie powinno tak być. Plecy + triceps chyba chciałeś napisać :)


Tak właśnie dlatego też robię dużo na maszynach żeby nie robić źle technicznie, uzyskałem informacje żeby zacząć od maszyn ponieważ one "pomagają" z techniką.

KEBUL74
nie kumam tego
: Jestem grubasem 106,7KG na 184cm
mam kilka cm więcej waga 115 i nie jestem GRUBY po prostu lubię jeść
to ze Koledzy piszą ze ciężko jest na początku , to tylko częściowa prawda , ciężko będzie cały czas , im dalej zabrniesz tym ciężej ... ale i zabawniej
ps zmień maszyny na sztangę


No ja mam 28% tkanki tłuszczowej + duży tłusty brzuch i boki, więc mówię jak jest. Jak masz mniej % tłuszczu to na pewno nie wyglądasz grubo tak jak ja :P
Za sztangę złapię jak będę się czuł pewnie. Nie chciałbym np. odbijać jej od klatki. albo zginać kręgosłupa przy martwym. Myślę że na wolne ciężary jeszcze przyjdzie czas ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4476 Napisanych postów 56461 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 711601
Grubo to zawsze pojęcie względne ważny jest poziom bf. Bo teoretycznie to kulturyści na scenie z poziomem bf 6% są otyli liczą z bmi na przykład.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 54 Wiek 26 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 12214
Chyba chciałeś napisać, że na maszyny przyjdzie czas
1

Fizjoterapeuta & Trener Personalny

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Cwiczenia ze skolioza

NutLove