SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Rozkład partii w tygodniu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 167

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Wiek

Waga

Wzrost

Cel treningowy

Staż treningowy na siłowni

Uprawiane inne sporty

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Dieta

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Zażywane suplementy

Ostatnio przerabiany plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Wiek 33 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 538
Co sądzicie o takim podziale trenowania różnych partii ciała?

Dzień treningowy pierwszy:

Brzuch
Plecy
Biceps

Dzień treningowy drugi:

Triceps
Barki
Klatka

Dzień treningowy trzeci:

Nogi
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5358 Napisanych postów 59759 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 733445

Rozkład partii w treningu może być na prawdę różnorodny. Jednak wszystko w dużej mierze zależy od naszego zaawansowania i ilości dni treningowych jakie możemy przeznaczyć na trening siłowy.

Początkujący raczej powinni się skupić na treningach całościowych czyli wszystkie partie mięśniowe na każdym treningu. Jednak jeśli już etap początkowy mamy za sobą można się zainteresować podziałami typu push/pull lub góra/dół. To nadal dość ogólne podziały, ale już rozdzielamy względem siebie trenowane partie mięśniowe.

Jak jesteśmy bardziej zaawansowani i mamy więcej dni treningowych do dyspozycji możemy nieco bardziej szczegółowo podzielić partie mięśniowe.

W przypadku podziału jaki zaproponowałeś brzuch można dołożyć do innych też dni treningowych, ale jeśli na początku to jako aktywacja mięśni rdzenia co przełoży się na ich lepszą kontrolę podczas treningu.

W drugim dniu treningowym zmień sobie kolejność trenowania partii mięśniowych. Czyli zacznij od klatki piersiowej, później barki, a na koniec triceps.
Jeśli zaczniesz od tricepsa i go zmęczysz na początku to odczujesz to podczas wyciskań na klatkę piersiową i barki.

W ostatnim dniu treningowym do tych nóg dołożyłbym jakieś ćwiczenia na pośladki.

Polecamy również: Split: Jaki trening dzielony wybrać i dlaczego?




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-04-06 17:33:53

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15841 Napisanych postów 126618 Wiek 36 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1431440
daj ankietę działu, zależy dla kogo taki podział, no i zalezy od doboru ćwiczeń jeszcze

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 19763 Napisanych postów 14081 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 252246
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

[BLOG] ManMachine

Salsa