SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Rozgrzewka

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 1354

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1168 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 9046
Czy mógłby ktoś napisać jaką rozgrzewke stosuje przed treningiem? i jakie wyciszenie po.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2251 Napisanych postów 5697 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 216553
Proszę Cię bardzo:

Rozgrzewka- Rozciąganie mięśni:
http://www.kulturystyka.pl/atlas/stretching.htm

Masz tu jeszcze tekst by Michail:

,,Rozgrzewka-Jest bardzo istotnym elementem treningu. Zaniedbanie jej lub wykonanie niepoprawnie może być przyczyną wielu, często niebezpiecznych kontuzji. Każdy trening, nawet lekki powinien być nią poprzedzony. Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Przede wszystkim powinna obejmować swoim zakresem część ciała, którą będziemy trenować. Jedną ze skuteczniejszych metod, jest wykonywanie rozgrzewki składającej się z trzech części(każda trwająca min. 3-5 minut).Część pierwsza, to wstęp do rozgrzewki. Powinien obejmować ćwiczenia krążeniowe ogólne, jak np. rower stacjonarny, bieżnia, stepper, bieg w miejscu, skakanka, itp. Celem tej części rozgrzewki jest pobudzenie układu krwionośnego, oraz stawów i ścięgien do wytężonej pracy. Część druga, to rozgrzewka właściwa-obejmująca swoim zakresem obszar, który będziemy trenowali siłowo. Ma ona za zadanie przygotować konkretne mięśnie, stawy i ścięgna do przeciążeń, na jakie będą narażone podczas treningu. Jakie ćwiczenia są polecane w tej części-opis znajduje się w działach poświęconych treningowi poszczególnych grup mięśniowych. Część trzecia, to rozciąganie mięśni. Jej celem jest zwiększenie zakresu ruchomości stawów, wzmocnienie ścięgien, lepsze ukrwienie mięsni. Konkretny opis ćwiczeń rozciągających polecanych na poszczególne mięsnie jest zawarty w rozdziale ”Streching- rozciąganie mięśni”. Po tak wykonanej rozgrzewce możemy śmiało przystąpić do treningu siłowego. Zalecane jest jednak ostrożne dozowanie obciążeń w pierwszych seriach ćwiczeń na każdą grupę mięśniową. Szczególnie, jeśli planujemy trening z użyciem dużych(powyżej 70% ciężaru maksymalnego)obciążeń. Dobrym rozwiązaniem jest wykonanie 1-2 serii rozgrzewkowych podstawowego ćwiczenia(np. wyciskania na ławce płaskiej lub skośnej, wyciskania w siadzie na barki, przysiadów, prostowania nóg na maszynie, itp.) z mniejszym obciążeniem(40-50% ciężaru maksymalnego) i większą ilością powtórzeń:12-15.Dopiero teraz możemy bezpiecznie przejść do serii ciężkich, z większym obciążeniem."

Ważne jest by po ćwiczenieach nie odpoczywać leżąc do góry doopą! :)

Pobiegaj troszkę truchtem, rozciąg się i powinno być ok. Rozluźnij mięśnie ,,zczepując kończyny". :P
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1168 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 9046
To co wkleiłes to wiem. Ale mi chodziło o rozgrzewke jaką wy robicie, jakie ćwiczenia? Masz zaplanowaną? Czy robisz co chesz? Takie cóś
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2251 Napisanych postów 5697 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 216553
Rozumiem :)
Moja rozgrzewka jest nie tyle zaplanowana, co rutynowa :)
Przed każdym treningiem, obojętnie jaką partię trenuję, rozgrzewam całe ciało idąc od góry (szyja- krążenia głową, ręce- krążenia barkami, dogrzewanie nadgarstków, wymachy na boki, lekkie rozciaganie (np przykładam dłoń do sciany i próbuję ją oderwać), korpus- krążenia biodrami, skręty bioder, przeciąganie sie do tyłu, nogi- przysiady, dotykanie dłońmi podłogi, rozciaganie ud trzymając się z tyłu za kostkę, dogrzewanie stawu skokowego. Po tym robię skipping A i B przez chwilę w miejscu. Oczywiście najlepiej pamiętaj by rozgrzewać te partie, które akurat trenujesz w danym dniu. Po zakończonym treningu rozciagam sie podobnie jak w rozgrzewce tyle, że krócej, wiszę swobodnie na drążku, czasem robię kilka podskoków.
Tyle:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1168 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 9046
Właśnie o coś takiego mi chodziło.
Czy mógłby ktoś jeszcze napisac swoja ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 80 Napisanych postów 8751 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 42589
u MNie rozgrzewka wyglada następująco :

rozciągam kończyny, na wszystkie możliwe sposoby, następnie wykonuje 2 serie rozgrzewkowe powolutku z dobrą techniką 1 ćwiczenia. A potem juz podchodze do treningu

a ten co mi zmienił podpis na jestem lamerem sam jest lamerem i niech sie wali na ryj.

pozdrawiam

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1168 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 9046
"2 serie rozgrzewkowe powolutku z dobrą techniką 1 ćwiczenia"

Czyli podstawowego ćwiczenia, czy tylko np. wyciskanie i potem juz nic.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 473 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 34083
bieg w miejscu 3min, pare pompek, krążenia, wymachy, i jazda..

Projektowanie i tworzenie stron internetowych http://www.darkred.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 4270 Wiek 37 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 32466
Zanim zaczniesz czym kolwiek machac, rozgrzej stawy, czyli "pokrec" rekami, przedramionami, nadgarstkami itp itd w zaleznosci jakie partie masz zamiar w danej sesji cwiczyc, nastepnie zrob ze 2-3 serie lekim ciezarem podstawowych cwiczen aby rozgrzac zaplanowany do treningu miesien, czyli jak chcesz cwiczyc biceps to pomahaj sobie lekko ale dokladnie technicznie hantelkami, jak cwiczysz nogi to sobie np pojezdzic na rowerku lub zrobic kilka przysiadow bez obciazenia itp itd

"Never Give UP"
"After the rain ,comes the sun"
----------------------------- Pozdrawiam ceo
Doradca w dziale "Trening"
Doradca w dziale "Kulinaria"
Pomoz glodnemu dziecku http://www.pajacyk.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1168 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 9046
Jeszcze pytanko do tych seri rozgrzewkowych.
Mam je zrobić po rozgrzewce wszystkie [np.wyciskanie na plaskiej,przysiady,uginanie ramion] czy kazda serie bez obciazenia [albo lekko] przed kazdą partią mieśni? [np. wyciaksnie na plaskiej - i ćwicze klate, przysiady - i cwicze nogi]
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

MÓJ PLAN

Następny temat

plan treningowy...

Water