SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Rozbudowane FBW

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 1112

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47458 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Poczatkujaca, a raczej srednio-zaawansowana osoba majaca za soba juz kilka miesiecy lub rok, roznych treningow z przewaga FBW zdarzyla juz w pewnym stopniu rozbudowac sobie fundamentalna mase, moim zdaniem po takim czasie - nie przechodzac na splita (na temat ktorego skutecznosc jest sprzeczna - przynajmniej w tym stopniu zaawansowania), FBW moze byc troche za malo, na pewno ukuleje nam gora klatki i tylne aktony barkow, dwuglowe ud itd.


Pomyslalem, ze moze przydalaby sie minimalnie rozbudowana wersja FBW pozwalajaca troche obszerniej rozbudowac partie zachowujac idee tego treningu


Mogloby to wygladac mniej wiecej tak:

Nogi:
- przysiady ze sztanga 2s
- martwy ciag na prostych nogach 2s
Plecy:
- podciaganie na drazku szerokim nachwytem 2s
- wioslowanie podchwytem 2s
Klatka:
- Wyciskanie sztangi plaska 2s
- wyciskanie hantli skos gora 2s
Barki:
- Wyciskanie handli ławka pionowa 2s
- Unoszenie hantli w opadzie tlowia 1s
Biceps:
-uginanie 2s
Triceps:
-francuskie 2s

Brzuch/lydki/przedramie wedle uznania ofc.

Myliscie, ze takie cos mialoby sens? Barki sa jeszcze do ustalenia
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 147326
1. pierwsza priorytetowa sprawa to uzupełnienie ankiety w dziale i zapoznanie sie z regulaminem jesli oczekujesz pomoc inaczej ( temat moze poleciec )

2. w taki sposób sie nie uzupełnia programów opartych o system FBW !!!

WYPEŁNISZ ANKIETE wkleisz i wtedy mozemy rozmawiac .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47458 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
W co drugim temacie sie udzielam i to podaje, ale ok:

Wiek: 19
Waga: 88
Wzrost: 181
Staz: ponad rok
Rekord klatka: 120kg
Biceps: 40cm (niecale po przerwie)
Treningi: caly czas bylo FBW oraz 2 miesiace split 2x partia

Chodzi mi ogolnie czy taka podzialka ma sens, liczba serii nie przekracza tej ustalonej czyli 12-16 serii na tydzien, a mozna w ten sposob - nie zmieniajac idei treningu FBW lepiej (dokladniej) rozbudowac kazda partie mesniowa
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 147326
najważniejszy punkt to obciążenie robocze w podstawowych ćwiczeniach .

przysiad- ?
martwy- ?
wyciskanie - ?

Jeśli ktoś zakończył a sądze po tobie że tak początek drogi a system FBW sie sprawdza w jego wypadku wtedy tworzy sie 2 zestawy które właśnie mają na celu rozbudowanie programu .

System FBW to ciężkie ćwiczenia złożone jeśli bedziesz wykonywał tyle ćwiczeń złożonych na jednej sesji możesz bardzo szybko sie przetrenować .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47458 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
masz na mysli zastosowanie treningow A B na zmiane czy popierasz moj pomysl na FBW - tylko trzeba go lekko zmienic?

Bo troche nie zrozumiale zlozyles zdanie

A co do obciazenia roboczego, wracam po przerwie wiec pierwsze 2 tyg mam troche mniejsze ciezary, ktore bede zwiekrzal z treningu na trening, powiedzmy ze ogolnie bedzie to wygladac tak:

Wyciskanie: 90kg x 10 lub 100kg x 6
Przysiad: 90kg x 10 lub 100kg x 6
Martwy ciag: wykonuje tylko na prostych nogach, nie lubie normalnego MC, probowalem to robic, ale po prostu.. nie umiem, nie wiem jak technicznie je wykonywac, kolana mi przeszkadzaja i w ogole masakra. Chcialbym je robic, wiem ze sa wazne ale musialbym potrenowac na mniejszym ciezarze jeszcze pierw.

Zmieniony przez - Tyanis w dniu 2012-03-22 12:53:25
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 147326
nie popieram twojego pomysłu a popieram zastosowanie opcjonalnie treningów w 2 zestawach A i B .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47458 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
No to w sumie ma wiekszy sens :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 47 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 39811
Tyanis

czytajac Twoje wypowiedzi w innych tematach,doskonale sobie zdaje sprawe,ze jestes troche zagubiony.
ten skrawek wiedzy,ktora dysponujesz na dzien dzisiejszy nie pozwala ci spojrzec w odpowiedni sposob na zagadnienia,ktore cie nurtuja.

przeczytaj jeszcze raz,co napisales na poczatku tego tematu.
od razu widac,ze opierasz sie tylko na tym,co tutaj zobaczyles i mozesz przeczytac.
...a prawda jest zupelnie inna.

"FBW moze byc troche za malo, na pewno ukuleje nam gora klatki i tylne aktony barkow, dwuglowe ud itd. "

...a swistak dalej zawija.

nastepna kwestia:
"Pomyslalem, ze moze przydalaby sie minimalnie rozbudowana wersja FBW pozwalajaca troche obszerniej rozbudowac partie zachowujac idee tego treningu "

to zle pomyslales.
jak przegniesz z objetoscia,to bedziesz miec GOWNO,a nie "obszerniej rozbudowane partie"

kolejne:
"liczba serii nie przekracza tej ustalonej czyli 12-16 serii na tydzien,..."

nic ci takie suche wyliczanki nie dadza!
wszystko zalezy od konkretnego cwiczenia,jego miejsca w planie oraz ogolnej objetosci pozostalych cwiczen-calego treningu....oraz 100 innych kwestii!

"Martwy ciag: wykonuje tylko na prostych nogach, nie lubie normalnego MC, probowalem to robic, ale po prostu.. nie umiem, nie wiem jak technicznie je wykonywac, kolana mi przeszkadzaja i w ogole masakra."

?

mam to skomentowac?
chyba nie.

Zmieniony przez - traktor71 w dniu 2012-03-22 14:54:23

"live and die in the squat rack"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47458 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
traktor71, faktycznie teraz widze jak moja wiedza jest uboga mimo setek godzin spedzonych na forum na czytaniu tego wszystkiego.

Nie bede juz experymentowal, zabiore sie za gotowe plany treningowe poszukujac tego najlepszego dla mnie :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 47 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 39811
Tyanis

wroce na moment do paru kwetsii,ktore poruszyles.

"na pewno ukuleje nam gora klatki i tylne aktony barkow, dwuglowe ud itd."

ale pacjent ma np.w planie:
- wyciskanie na skosie
- cos z grupy "posterior chain" (czyli bardzo mocne cwiczenia angazujace dwuglowe uda)
- wykonuje wiosla(ktore stymululuja tylne aktony barkow)

wiec?

owszem! to nie jest idealne rozwiazanie,ale:

zawsze nalezy pamietac z kim mamy do czynienia(poziom wytrenowania zawodnika).
zawsze mozemy zastosowac rotacje cwiczen,cykle priorytetowe...itp.

a z drugiej strony-po to zostal stworzony system-podzial(split),aby wykorzystac go w odpowiedniej formie i czasie.
i jesli mamy tylko taka mozliwosc - stosujmy go!



teraz apropo wyliczanek z seriami:

pacjent cwiczy 3 x tyg. planem calosciowym:

- drazek
- porecze
- mc

parametry: 10s x 3p

napisz mi,jak bedzie wygladal rozklad serii na grupy miesniowe w tygodniu.
POWODZENIA!

Zmieniony przez - traktor71 w dniu 2012-03-22 17:33:41

"live and die in the squat rack"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

5x5 czy 8-5-3 ?

Następny temat

pomocy problem z trenowaniem nóg

Fruzelina