SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Rower do "skakania"

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 5925

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 27
Witam
Może zacznę od tego że na rowerach od strony technicznej nie znam się ani trochę (stąd ten wątek). Chciałbym kupić rower w związku z czym stoję przed podjęciem podstawowej decyzji, a mianowicie jaki typ/rodzaj roweru bo jak tak przeglądałem różne oferty to trochę tego jest.
Przeznaczenie : chciałbym rower na którym mógłbym "poskakać" czy też w jakimś tam stopniu wykonywać podstawowe triki (do tej pory z wyczynową jazdą nie miałem styczności lecz mimo wszystko bardzo chciałbym spróbować), pojeździć po lesie (tu też fajnie jakby nadawał się do jakichś zjazdów "średnio stromych".
Pierwsze co nasunęło mi się na myśl to BMX ale chyba w wypadku lasu odpada a i to że jest dosyć niski jakoś mnie razi (nie wiem jak jest z normalną jazdą - bo raczej roweru używałbym nie tylko do jazdy wyczynowej ale także do standardowych celów tj. dostania się na uczelnię itp.).

Właściwie to można powiedzieć że już się zdecydowałem a wybór padł na "duala" - i tu tak naprawdę niewiele wiem na ten temat poza tym że jest nieco wyższy niż BMX i nadaje się ponoć do zjazdów czy też trikowania ale jako samej kategorii rowerów to z czymś takim się nie spotkałem (ani w kategoriach np. allegro ani w innych sklepach). Domyślam się (ale mogę się mylić) że dual to taki składany rower który właśnie służy do wcześniej wspomnianych celów.
To co mnie ciekawi to ponoć fakt że BMX'y czy duale nie posiadają przerzutek - tu pojawia się pytanie : jaki jest mniej więcej "opór" przy pedałowaniu (do tej pory jeżdżąc na rowerach przyzwyczaiłem się do najwyższych przerzutek dlatego jak może być z przystosowaniem się do takiego roweru?).

Tak jeszcze przeglądając allegro natknąłem się na taką ofertę: