SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Reverse diet, poprawienie metabolizmu

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 191

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10953 Napisanych postów 50291 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Cześć,
mam na imię Agata i chciałabym się poradzić w pewnej kwestii.

Na początek krótka ankieta:
wiek: 32 lata
waga: 80 kg
wzrost: 163 cm
praca: siedząca

Mam pewien problem, chcę się za siebie wziąć, tzn schudnąć. Tylko problem jest w tym, że przez ostatnie kilka miesięcy nie jestem w stanie zjeść nawet 1500 kcal, jadłam mniej więcej po 1000 kcal dziennie, bo więcej nie jestem w stanie zmieścić. Zjadłam np. bułkę i byłam pełna przez kilka godzin. Przeczytałam posty podwieszone i wiem z jakich produktów korzystać. Obliczyłam swoje zapotrzebowanie i wyszło 2550 kcal przy trzech treningach w tygodniu, a ja nie mogę 1500 kcal zjeść.
Czytałam forum dalej i natknęłam się żeby zrobić reverse diet i w związku z tym mam kilka pytań.

1. Co zrobić żebym jadła więcej?
2. Reverse diet naprawi mi metabolizm?
3. Mam stopniowo dodawać kalorie co tydzień, tylko po ile? 50? 100?
4. Kiedy nie dodawać już kcal? Gdy np. Jednego tygodnia waga pójdzie 0,5kg do góry i np. w pasie przybędzie, w następnym też do góry to wtedy stop i „jechać” na tej kaloryczności 3 miesiące? Przykładowo będzie się to działo przy 2300 kcal. Czyli o 250 mniej niż wyliczyłam.
5. Jak długo w moim przypadku powinien trwać reverse? 3? 4 miesiące?
6. Ćwiczę 3x w tygodniu na gumach. Przez ten czas mam dalej ćwiczyć, tak? A może wprowadzić jeszcze tabatę po treningu albo w dzień wolny? Jeśli tak to jaką tabatę? Mogą być np. pajacyki?
7. Po tym okresie reverse, czyli trzech (chyba?) miesiącach odjąć 300 kcal i obserwować organizm czy waga spada? I oczywiście dodawać cardio?

Mój plan:
1.przysiady 4x20 powtórzeń
2. wykroki 4x15 powtórzeń
3. wyprosty z uginaniem 4x12
4. muscle bridge 4x10
5. wiosłowanie z gumą 4x15
6. wyciskanie podłogowe 4x12
7. wznosy boczne 4x15
8. plank 3x max czas + hallow body 3x max czas

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22508 Napisanych postów 23385 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1009389
Cześć!

Dziękuję za napisanie parę słów o sobie.

1. Co zrobić żebym jadła więcej?
Przyczyn braku apetytu może być wiele. Czy jesteś pewna, że jadłaś 1000-1500kcal? Jeżeli tak to aby poprawić trawienie, warto zadbać o
- lepszą perystaltykę jelit, spaceruj po każdym posiłku (ja kręcę się po mieszkaniu lub biurze)
- spożywanie produktów wspierających rozwój pozytywnej flory bakteryjnej, takich jak jogurty czy produkty kiszone,
- spożywanie produktów zawierających kolagen (rosół, odżywka), który poprawia wyściułkę jelit,
- spożywanie produktów poprawiających trawienie jak ananas czy papaja, lub enzymy trawienne,
- spożywanie kalorii w płynie, różnego rodzaju shake'i.

2. Reverse diet naprawi mi metabolizm
Teoretycznie powinien.

3. Mam stopniowo dodawać kalorie co tydzień, tylko po ile? 50? 100?

Tak. Najlepiej 100-150kcal co 7-10 dni.

4. Kiedy nie dodawać już kcal? Gdy np. Jednego tygodnia waga pójdzie 0,5kg do góry i np. w pasie przybędzie, w następnym też do góry to wtedy stop i „jechać” na tej kaloryczności 3 miesiące? Przykładowo będzie się to działo przy 2300 kcal. Czyli o 250 mniej niż wyliczyłam.

Kalorie powinnaś przestać dodawać, gdy będziesz jadła w granicach swojego zera kalorycznego. Proszę wylicz je raz jeszcze korzystając z tego wzoru ->http://www.sfd.pl/-t276436.html bo nie wydaje mi sie, że przy siadzącym trybie życia i 3 treningach w tygodniu powinnaś jeść tyle ile.wyliczyłaś.

5. Jak długo w moim przypadku powinien trwać reverse? 3? 4 miesiące?

Tak długo jak to będzie potrzebne.

6. Ćwiczę 3x w tygodniu na gumach. Przez ten czas mam dalej ćwiczyć, tak? A może wprowadzić jeszcze tabatę po treningu albo w dzień wolny? Jeśli tak to jaką tabatę? Mogą być np. pajacyki?

Ćwicz tyle ile ćwiczysz teraz.

7. Po tym okresie reverse, czyli trzech (chyba?) miesiącach odjąć 300 kcal i obserwować organizm czy waga spada? I oczywiście dodawać cardio?
Po reverse diet pobądź na tej kaloryce miesiąc, ale dodaj aktywność.

Na sam początek zapisz sobie ile kalorii spożywasz, możesz to zrobić w aplikacji fitatu. Zrób taki tygodniowy spis, wszystkie napoje i pożywienie, cokolwiek ma kalorie. W wielu przypadkach brak świadomość ile dane pożywienie ma kalorio daje złudne uczucie spożywania małych ilości kalorii, a może być zupełnie odwrotnie.
Polecamy również: Reverse diet czyli jak zakończyć odchudzanie i nie wpaść w pułapkę jo-jo?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

!!!! KREATYNA POMOC !!!!

Wheya