SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Regeneracja

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 930

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 441
Witam,
Od pewnego czasu robię pompki i inne cwiczenia tego typu z własną masą ciała, wszędzie piszą żeby powtarzać te ćwiczenia co 2 dzien, jednak ja mam taki problem. Do tej pory nie miałem zbyt wiele siły więc cieżko mi się robi nawet te banalne pompki a co dopiero podciąganie z szeroko rozstawionymi rękoma. Dlatego robie ile jestem w stanie. Zawsze na 2 dzien mój organizm jest już w pełni wypoczęty, nie czuję zmęczenia, ale za to z dnia na dzień mogę robić więcej powtórzeń. To samo jest z bieganiem, biegam zaledwie od miesiąca, a już bieg 40 minutowy nie robi dla mojego organizmu wrażenia.

Czy w związku z tym mogę trenować codziennie? Do puki nie dojde do takiego momentu, w którym moje mięśnie już będą potrzebowały regeneracji?

I drugie pytanie, czy zna ktoś jakiś fajny plan treningowy pode mnie, żeby to zdobywanie siły jakoś sprawnie szło?

Oraz znajdzie się i trzecie ;)jak przygotować mięśnie pleców do ciężaru swojego ciała, w tym momencie nie jestem w stanie podciągnąć się nachwytem z szeroko rozstawionymi rękoma.

Z góry dziękuję za odpowiedz i Pozdrawiam.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 120 Napisanych postów 16087 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 79876
1.Pompki można codziennie nawet trzaskać, zmieniaj rozstaw rąk i urozmaicaj je np pompki na krzesłach.
Jak biegasz 40 minut to wrzuć teraz interwały.

2.Dział trening w domowych warunkach.

3.Masz słabe ręce, wzmocnij je a będziesz się podciągał bez problemu.

This is madness!
This is SHIN-AI-DO!!!

http://www.shinaido.w8w.pl/

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 892 Wiek 24 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 10622
Skoro o regeneracji to mam jeszcze jedno pytanie .
Jeśli w poniedziałek,środę,piątek robię FBW ,a w dnt zrobić kilka serii pompek/pompek tyłem,przysiadów,brzuszków itp. to czy wtedy nie zakłóci to regeneracji ?
Patrząc na to że osoby trenujące SW robią np:w poniedziałek FBW , a we wtorek mają trening i pewnie robią wiele ćwiczeń takich jak powyższe to myślę nie zakłóca to ich regeneracji , no ale wole się upewnić więc pytam ;)

Zmieniony przez - Burn3d w dniu 2010-10-07 21:53:04
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1065 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15416
Ja jednak nie robiłbym pompek dziennie. Nawet łydek i przedramion nie powinno sie ćwiczyć codziennie choć te dwa mięśnie regenerują sie sporo szybciej niż np. klatka,triceps i barki które pracują przy pompkach. Nawet jeśli nie odczuwasz jeszcze zmęczenia to trenując dziennie te same partie w końcu byś sie przetrenował. Twój organizm to nie naoliwiony metal. Regeneracja to podstawa więc radze o nią dbać nawet gdy czujesz sie OK.

40min biegu nie robi na Tobie wrażenia? Ja nie widze problemu, zwiększ tempo do takiego żeby robiło. Wiesz, jak biegne truchtem to 40min też nie robi na mnie wrażenia ale jak przyśpiesze tempo to sprawa wygląda inaczej


Burn3d nie radze. Owszem są ludzie którzy trenują i na siłowni i SW i niektóre rzeczy sie pokrywają. Jednak w większości jest to inna forma wysiłku która w jednym wypadku kładzie nacisk na trening siłowy a w innych na wytrzymałośc, gibkośc czy refleks. A nawet i w tych przypadek często zdarzają sie przetrenowania. Trzeba kontrolowac swój organizm. A osoba która jak autor tematu zaczyna z bieganiem itp. nie zna swojego organizmu na tyle aby ocenić czy może ostro dowalić trening czy troche zluzować.

Zmieniony przez - JOVOVlCH w dniu 2010-10-07 21:59:59

Trening nie jest dodatkiem do diety, ani dieta do treningu.
To tylko niewielkie dodatki do genów, które posiadamy.
Natomiast wygląd początkującego, niekoniecznie musi odwzorowywać jego potencjał genetyczny.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 441
Wzmocnić ręce czyli podciągać się z wężej ustawionymi rękoma i kombinować z pompkami?
Poczytam o tych interwałach.

@JOVOVlCH
Zdziwiony jestem po prostu, że tak szybko do tego doszedłem gdyż wcześniej nic nie robiłem, ale nie, nie jest to teraz truchcik tylko takie hmm odważne tempo ;) poczytam o tych interwałach i pomyślę po prostu nad zwiększeniem tempa.

Edit.
Masz rację, chyba z tymi biegami po prostu na razie nie będę tak szalał gdyż nie znam swojego organizmu zbyt dobrze.

Zmieniony przez - Reigo w dniu 2010-10-07 22:08:31
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 4645 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 16509
Reigo Dokładnie tak, musisz poznać swój organizm i swoje możliwości. Teraz czujesz się dobrze, a jak coś zakłócisz może to mieć odwrotny skutek. Staraj się nie robić gwałtownych skoków z treningami. Rób sobie raz cięższe, a raz lżejsze treningi. Zobacz jak będziesz się czuł po tych cięższych treningach.

Dopóki walczysz Jesteś zwycięzcą...

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dawid Kostecki- temat ogólny

Następny temat

SEMINARIUM Z FERNANDO ARAUJO!!!!

Bialko zestaw