SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Redukcja wagi - 66 kg 160 cm wrostu

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1188

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 164
Cześć,

jestem tu raczej nowa. Nie będę przynudzać i przejdę od razu do meritum sprawy. Jak dla większości tu obecnych moim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej.
Chciałabym uzyskać wagę około 55 kg i nie wyglądać przy tym jak strach na wróble.

Zgodnie z informacjami zawartymi w ankiecie mam spore problemy z układem pokarmowym w postaci chronicznych wzdęć. Konsultacje lekarskie doprowadziły do diagnozy o zespole jelita drażliwego (przebyta gastroskopia oraz badania morfologiczne). W związku z powyższym, spora gama produktów (jak na przykład płatki owsiane, większość warzyw lub owoców) jest dla mnie niedostępna. Cały czas eksperymentuję z tym, co mi służy, a co wzmaga dolegliwości.

Swój dotychczasowy jadłospis oparłam na poradach znalezionych w sieci oraz materiałów otrzymanych w gabinecie lekarskim, a dotyczących produktów, które mają minimalizować efekt wzdęć.

Jestem osobą o średniej aktywności fizycznej (praca siedząca). Tym niemniej, co drugi dzień staram się biegać. Jestem początkującą w tej dziedzinie, więc obecnie biegam około 30-40 minut starając się nie przekraczać 80 % tętna maksymalnego (biegam z pulsometrem).

W załączeniu przesyłam dietę, którą jak wspomniałam powyżej, oparłam na informacjach zawartych w sieci.
Mam problem z odważeniem się na spożywanie większej ilości kalorii, bowiem boję się, że przytyję - zdaję sobie jednak sprawę, że jest to założenie błędne.

Uprzejmie proszę o przeanalizowanie mojego jadłospisu. Wszelkie porady, a szczególnie te krytyczne będą mile widziane :)



ANKIETA

****DANE PODSTAWOWE***************************************

NICK: Ewelinka0289
WIEK: 29
NIEPRZERWANY[CAŁKOWITY] STAŻ TRENINGOWY: miesiąc

****PARAMTERY OBWODÓW*************************************

WAGA CIAŁA: 66 kg
WZROST: 160 cm
OBWÓD RAMIENIA: 29
OBWÓD ŁYDKI: 39
OBWÓD UDA: 59
OBWÓD BIODER: 98 cm
OBWÓD NA WYSOKOŚCI PĘPKA: 92
OBWÓD TALI 79 cm
OBWÓD KLATKI PIERSIOWEJ: 99 cm

****CEL*************************************************
CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ PO PRZEZ DIETĘ I TRENING?

Wyrzeźbić mięśnie, ujędrnić ciało, zredukować tkankę tłuszczową

****STAN ZDROWIA*****************************************

CHOROBY PRZEWLEKŁE: chroniczna niestrawność/wzdęcia
PRZEBYTE KONTUZJE:
WADY POSTAWY: skolioza
ALERGIE: b/d
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA:
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? raczej tak
CZY PRZYJMUJESZ TABLEKI ANTYKONCPECYJNE? nie
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? nie

****PYTANIA DODATKOWE**********************************

CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY: Magnez
CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY (JAKIE/KIEDY/JAK DŁUGO) Nie stosowałam diet

****DIETA*************************************************
JAK WYGLĄDA TWOJE ODŻYWIANIE OBECNIE - zrzut przykładowego dnia
CZY PRZY OBECNEJ DIECIE CHUDNIESZ/UTRZYMUJESZ WAGĘ/TYJESZ? Tyję :(

****SPRZĘT**********************************************

PROFESJONALNA SIŁOWNIA: nie

****TRENING**********************************

JAK WYGLĄDA TWÓJ OBECNY TRENING : bieganie co drugi dzień z założeniem, aby nie przekraczać 80 % HrMax. Długość treningu: 30-40 minut

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 200 Napisanych postów 684 Wiek 2 lata Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 25262
Hej,
Jedząc 1600kcal dziennie tyjesz(tak napisałaś w ankiecie) ? Od jak dawna? Czy może ten zrzut to tylko przykład co jesz, a na codzień nie liczysz kcal?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10867 Napisanych postów 49617 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Witaj. Rzuciło mi się, że masz sporo nabiału w diecie, nie powoduje problemów? Może przydały by sie testy nietolerancji pokarmowej, bo metoda prób o błędów będzie raczej czasochłonna. No i dietę powinnaś układać raczej konsultując sie z lekarzem lub dietetykiem, a nie z internetem...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 164
Tsubame33
Witaj. Rzuciło mi się, że masz sporo nabiału w diecie, nie powoduje problemów? Może przydały by sie testy nietolerancji pokarmowej, bo metoda prób o błędów będzie raczej czasochłonna. No i dietę powinnaś układać raczej konsultując sie z lekarzem lub dietetykiem, a nie z internetem...


Dietę mam od niedawna (parę dni). Na razie nie widzę problemów trawiennych. Dotychczas starałam się unikać laktozy oraz produktów ciężkostrawnych.
Byłam pod opieką gastrologa. Niestety, przyjmowane leki nie przynosiły widocznych efektów.
Testy nietolerancji pokarmowej są niestety drogie. Tym niemniej, myślę o tym. Dietetyk również chodzi mi po głowie.

Invidia
Hej,
Jedząc 1600kcal dziennie tyjesz(tak napisałaś w ankiecie) ? Od jak dawna? Czy może ten zrzut to tylko przykład co jesz, a na codzień nie liczysz kcal?


Niestety, wychodzi na to, że spożywając około 1500-1600 kcal nadal tyję. Od jak dawna? Od kilku miesięcy :( Szczególnie po zwiększeniu aktywności fizycznej. Myślę, że to obronna reakcja organizmu. Od paru dni staram się liczyć kalorie. W dni treningowe (bieganie) staram się podbijać kcal do 1800-1900.


Nie da się ukryć, że od czasu do czasu lubię sobie wypić piwko. Przerzuciłam się na piwa bezalkoholowe, ale wiem, że to puste kalorie... Chciałabym przekonać się do wina wytrawnego.




Zmieniony przez - Ewelinka0289 w dniu 2018-07-31 16:53:00
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 200 Napisanych postów 684 Wiek 2 lata Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 25262
Jeżeli liczysz kalorie dopiero od kilku dni, to jest duża szansa, że wcześniej zjadalas jednak więcej niż 1600kcal i stąd tycie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1434 Napisanych postów 2135 Wiek 2 lata Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 81205
Nie wiem czy nie byłoby lepiej wogóle zrezygnować z winka i piwka, puste kalorie, dodatkowo też pewnie niekoniecznie dobrze wpływają na jelita. Zostawić je na szczególne okazje. Możliwe, że przez nie podbijałaś sobie kalorykę nie mając świadomości.

Zanim organizm zareaguje na 1800- 1900 kcal to chwilę potrwa, tydzień dwa trzy. Obserwuj co się dzieje.
Co do nabiału, nie wiem czy mam nietolerancje ale u mnie nabiał powoduje częstsze wizyty w toalecie - jelita pewnie trochę na tym tracą. Nie zauważyłaś podobnego u siebie?

Piszesz, że chcesz wyrzeźbić i ujędrnić ciało. Masz jakiś sprzęt w domu do ćwiczeń? I co z Twoją skoliozą? Konsultowałaś z lekarzem, ile ma stopni? Coś ćwiczysz na nią?


Zmieniony przez - northwestpassage w dniu 2018-08-01 00:53:28

Take your dreams seriously.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 461 Napisanych postów 1592 Wiek 32 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 229519
Dokładnie. Bez dokladnego wazenia jedzenia (przez jakis czas) iezko jest ocenic ile sie tak naprawde je.
Szczegolnie skoro wpada alkohol.

I nalepiej pomierz sie - waga jest malo miarodajna, duze wahania to raczej norma dla kobiet.


Zmieniony przez - Teapot w dniu 8/1/2018 1:02:50 AM
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Początki z siłownią

Wheya