SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Redukcja - ocena

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 304

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 13 dni Przeczytanych tematów 37
Dzień dobry,

Chce wrócić do swojej formy jaką miałem przed wypadkiem po którym spędziłem 2 miesiące bez ruchu.
Moje dane
25 lat, wzrost 185, waga 106, bf na analizatorze 26 z groszami.
Dieta 2300kcal
białko 180g tłuszcze 65g węglowodany 240g
Ruch- tylko marsze po 40min -1,5h dziennie.
Wcześniej ważyłem 85kg.
Coś poprawić?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 SEBASTIAN SZMIT Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7388 Napisanych postów 79077 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 664595
Trochę tych informacji za mało , żeby mizna było konkretnie odpowiedzieć. Napewno już widać ze blednie obliczyłeś swoje zapotrzebowanie kaloryczne .
Zacznij od policzenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/-t276436.html 

Na początek odejmujesz ok 300kcal

http://www.sfd.pl/-t1135440.html - Źródła białka w diecie.

http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.

http://www.sfd.pl/-t1135388.html  - Źródła węglowodanów w diecie.

W rozkładzie makroskładników na początek przyjmujesz białko 2 g , tłuszcze 1-1,5 g na kg masy i reszta kalorii z węglowodanów
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 13 dni Przeczytanych tematów 37
BMR liczyłem z kalkulatora potreningu.
Ze wzoru wychodzi 2100.
aktywność- 5h tygodniowo marszu- 1500 (+ 1500?)
Dziennie średnio- 2500
NEAT - 2700
TEF 6%z 2700=160
Łącznie
2850kca
po obcięciu 300 kcal
2550 kcal.



Zmieniony przez - profax w dniu 2020-11-21 01:59:42
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16047 Napisanych postów 12642 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 247575
Jeśli nie przewidujesz zadnego treningu tylko spacer. nordic walking to kaloryka wydaje się sensownie wyliczona , tłuszczy mozesz podbic kosztem wegli
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2848 Napisanych postów 51031 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 344045
Jak będą tylko marsze, to nie potrzebujesz też aż tyle białka, zaszkodzić nie zaszkodzi, ale przy Twoich parametrach nie widzę sensu przejadania się aż taką ilością, spokojnie możesz je obniżyć o te 30%, czy nawet więcej.

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE . KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4449 Napisanych postów 66324 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 694986
Dlaczego nie wprowadzasz treningu siłowego? Zdecydowanie jest on podstawą kształtowania sylwetki. Nie wiem na ile wypadek, o którym wspominasz ogranicza Twoją aktywność fizyczną, ale jeżeli jest taka możliwość, to zdecydowanie warto wprowadzić tego typu aktywność fizyczną lub przynajmniej jej elementy, a nie same marsze.

Zakładając jednak brak treningu siłowego, to około 2500 kalorii na początek wydaje się sensownym rozwiązaniem. Białko 1,5 grama na kilogram masy ciała wystarczy. Tłuszcze 1 gram i reszta weglowdany.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 13 dni Przeczytanych tematów 37
Nie mam na razie możliwości na trening siłowy. Czyli 2250 kcal trzymać?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2848 Napisanych postów 51031 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 344045
Trening siłowy nie musi być na siłowni. Jak nie masz w domu sprzętu, to działaj z masą ciała, lub improwizuj z ciężarami- baniaki z wodą, torba z puszkami/innymi ciężkimi przedmiotami, które pozwalają na progresję i lecisz. Na yotube znajdziesz mnóstwo filmów instruktażowych to treningów z torbą.

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE . KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4449 Napisanych postów 66324 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 694986
W takiej sytuacji mogę Tobie napisać co ja bym zrobił. Bilans kaloryczny około zera. Aktywność fizyczna ja tyle ile jesteś w stanie plus rehabilitacja. Jak będziesz już mógł trenować siłowo, to wtedy można pomyśleć o redukcji tkanki tłuszczowej. Bez treningu siłowego schudniesz dużo z mięśni i efekty będą słabe, czyli szczupły z brzuchem. Poza tym, ujemny bilans kaloryczny negatywnie wpływa na okres rekonwalescencji. Wrócisz do sprawności i wtedy będzie można myśleć o sensownej redukcji tkanki tłuszczowej.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 13 dni Przeczytanych tematów 37
Ale czy jednak nie jest lepszym rozwiązaniem redukcja do czasu kiedy będę mógł cos podziałać ze sztangą? Najwcześniej to połowa lutego.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4449 Napisanych postów 66324 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 694986
Wybór należy do Ciebie. Ja napisałem co sądzę na ten temat i o osobiście bym zrobił w takiej sytuacji i z jakiego powodu. Jeżeli jesteś w okresie rekonwalescencji, to ujemny bilans kaloryczny wydłuży dojście do pełnej sprawności organizmu. Nie będą to dla niego odpowiednie warunki do gojenia się urazów/kontuzji/po operacji.

Jedyne co jest jakimś powodem ku ujemnemu bilansowi kalorycznemu w obecnej sytuacji, to bardzo wysoki poziom tkanki tłuszczowej i ryzyko chorób metabolicznych z tym związanych.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Obwód pasa

Wheya