SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Redukcja - kilka pytań

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 494

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 47 Wiek 29 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 1227
Witam

Wyliczyłem zapotrzegowanie kcal wg tego wzoru :

Wzór dla mężczyzn: [A] = 66,5 + (13,7 x WAGA) + (5 x WZROST) – (6,8 x WIEK)

Następnie po określeniu trybu życia itd, wyszło mi 3322 kcal aby utrzymać masę. Postanowiłem odjąć od tego 300 kcal

Jak zacznę liczyć dalej, uwzględniając somatyp to wychodzi mi, że na redukcji powinienem jeść 2824 kcal.
Teraz pytanie. Którą wartość uznać za poprawną? Niby ta z somatypem dokładniejsza. Ale czy - 500 kcal na start to nie za dużo?

Drugie pytanie dotyczy rozkładu makroskładników na redukcji. Jest dużo teorii na ten temat. Ja przyjałem : B/T/W - 20%/35%/45%
Widziałęm też artykuł, że powinno się przyjąć 2.2g białka na kg masy ciała (u mnie przy 20% wychodzi 1.9g na kg) do tego 25 % tłuszczu a resztę uzupełnić węglem ...

W przypadku dalszego obcinania kcal to obcinać je z każdego składnika po tyle samo? Czy np obcinać tylko z WW?


Zmieniony przez - dzixonPP w dniu 2019-01-08 12:06:04

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8435 Napisanych postów 110173 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1349516
oblicz wg tego i wklej obliczenia https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html


Co do cięcia kalorii, zależy jeszcze ile ich utniesz jak 50 to moze być z węgli jak ok 200 to z każdego jakoś bym poucinał

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3102 Napisanych postów 58451 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 661337
Makroskładniki licz zdecydowanie w gramach na kg masy ciała.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 1299 Wiek 25 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 49452
w tej chwili juz niekompetentnym jest rozpatrywanie diety na podstawie somatotypu wiec tym bym sobie glowy nie zaprzątał :) I co prawda każdy inaczej reaguje,ale uważam że lepsza bedzie ta Twoja pierwsza opcja rozkladu makro niz te opcje ucinajace wiecej wegli :) ale to zależy m.in od aktywnosci fizycznej, tolerancji weglowodanow
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 47 Wiek 29 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 1227
anubis84
oblicz wg tego i wklej obliczenia https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html


Co do cięcia kalorii, zależy jeszcze ile ich utniesz jak 50 to moze być z węgli jak ok 200 to z każdego jakoś bym poucinał


Dzięki Anubis. Jutro do tego siąde na porządnie i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Tak właśnie mi się wydawało, że wg tego somatypu troszkę za dużo, jak na start, ucieło tych kalorii :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 47 Wiek 29 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 1227
Wyszło mi 3473 kcal. Mniej/więcej oczywiście ponieważ trening jest zróżnicowany.
3 x trening z masą własnego ciała (75 min) + 3 x rozbieganie 8km + jakieś rytmy (tutaj ustaliłem 60 min i niska intensywność) + 1 bieg ciągły w 3 strefie HRmax (40 min średniej intensywności) + 1 długie rozbieganie (90 min lekkiej intensywności)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3102 Napisanych postów 58451 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 661337
Odejmij więc 300kcal i obserwuj obwody ciała. Na ich podstawie będziesz wiedział, czy bilans kaloryczny jest rzeczywiście ujemny.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 47 Wiek 29 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 1227
Tak właśnie mam rozpisaną dietę. Na około 3100 kcal. Póki co czuje się dobrze. Po tygodniu waga powinna zlecieć? Czy darować sobie i sprawdzić za 2 tyg?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8435 Napisanych postów 110173 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1349516
Tydzien neiraz moze być za krótko na zmiany, sprawdzaj co tydzien, ale po 2 tygodniach podejmij decyzje

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 47 Wiek 29 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 1227
No dobra i teraz jak po tygodniu zejdzie w dół to zostawić kcal. I obcinać jak nie będzie chodziło. Jak będę ucinał kcal to z tych 3100 mam uciąć tyle samo W/B/T czy zjechać tylko z W?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8435 Napisanych postów 110173 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1349516
Jak idzie to nic nie ruszasz, ze np obetniesz o 100 to szybciej pójdzie, jak masz sporo węgli to z nich obetnij

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta do oceny ( Redukcja dla początkującego )

;