SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Redukcja - czy robię to dobrze?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1366

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 0 Na forum 216 dni Przeczytanych tematów 0
Witajcie. Temat jakich wiele, mam nadzieję że nie poleci do śmietnika. Opiszę pokrótce swoją sytuację i bardzo proszę o ewentualne porady.

Ponad rok temu "wybiło" mi na wadze 113kg.
Powiedziałem sobie "dość" i z dnia na dzień wszedłem w dietę 1500 kcal, plus dodatkowo w miarę regularnie biegałem. W dni biegowe dodawałem 500 kcal. O ile truchtanie w czasie którego czułem się jakbym umierał można nazwać bieganiem. W okresie maj-wrzesień waga spadła do 89kg. Co do diety to jadłem praktycznie tylko mięso z kurczaka, serki wiejskie, twaróg chudy i podobne. Zero makaronu, ziemniaków czy chleba. Zero napojów poza wodą i okazjonalnie jakimś bezkalorycznym energetykiem w momentach dużego parcia na coś słodkiego. Waga wprawdzie spadła ale zmniejszyłem się "cały" a wady w sylwetce typu zwisający brzuch i cyc zostały.

Przez okres jesienno-zimowo-wiosenny mocno odpuściłem dietę i obudziłem się miesiąc temu przy 102kg.
Obecnie testuję dietę opartą na liczeniu kcal + makro i regularnym ćwiczeniu na siłowni. W moim przypadku to poniedziałek-środa-piątek.
I tu rodzi się pytanie. Zgodnie z poradami z ebooka, którym się podpieram wyszło mi zapotrzebowanie na kcal około 3000 - i z tego miałem obciąć ok. 300-400. Co mnie szczerze mówiąc ilościowo poraziło. Jak mam schudnąć żrąc takie ilości? Trzymam się obecnie około 1900kcal. Po tym pierwszym miesiącu waga zeszła do 96kg. Spadły obwody klatki, brzucha i bioder, WZRÓSŁ obwód talii - czego nie rozumiem ale może coś źle zmierzyłem. Na siłce ciężko ocenić jak mi idzie - z pewnością beznadziejnie bo nigdy nie ćwiczyłem. Czasem bywam mocno głodny - wtedy podpieram się spalaczem Lipo 6 Black - mocno blokuje mi uczucie głodu.

Czy mój sposób chudnięcia jest ok czy też coś powinienem zmienić?

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8189 Napisanych postów 108957 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1328517
http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html

1500 jest dobre ale dla drobnej kobietki chyba a nie faceta, tu liczy się wyglad sylwetki a nie kilogramy, po mimo utraty wagi sam zauważyłeś że kiepsko nadal wyglądasz. Węglowodanów nie musisz obcinać

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 0 Na forum 216 dni Przeczytanych tematów 0
Czyli jakbym nie liczył wychodzi mi, że 2000 kcal przy 3x siłowni w tygodniu to za mało.
Dziwne, tyle się mówi o tym, że 2000 to normalna ilość dziennych kalorii dla faceta. Sądziłem, że jedząc tyle i ćwicząc będzie ok.


Zmieniony przez - Alumnus1 w dniu 2018-07-06 11:09:59
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8189 Napisanych postów 108957 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1328517
Dla faceta co nic nie robi nie ma sporej wagi 2000 kalorii by mogło być, pamiętaj że nim ostrzejsze treningi tym wiecej kalorii potrzebujesz, np przykłąd phelpsa co je 12000 kalorii, ale musiał tyle jesć by trenować i odnosić sukcesy.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1736 Napisanych postów 27216 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 516309
Odżywiasz się zbyt jałowo, zbyt mało odżywczo. Twoja dieta jest najpewniej deficytowa w istotne składniki odżywcze które mają niezwykle duży wpływ na pracę układu hormonalnego. Nie ma nic w złego w ziemniakach jak i w chlebie dobrej jakości, tutaj potrzeba wprowadzić elementarne podstawy z zakresu redukcji.

Wstaw pełną ankietę działu jak i zdjęcie sylwetki.
W ostatnim czasie wykonywałeś jakieś badania?
1

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 0 Na forum 216 dni Przeczytanych tematów 0
Płeć : mężczyzna
Wiek : 34
Waga : 96
Wzrost : 180
Obwód klatki : 107
Obwód ramienia : 35
Obwód talii : 100
Obwód uda : 62
Obwód łydki : 43
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej : 30%
Aktywność w ciągu dnia : praca głównie siedząca
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 3x w tygodniu siłownia
Odżywianie : dieta 2000 kcal przy jednoczesnym trzymaniu makro ok 196g białka, 70g tłuszczu, 140g węgli
Cel : redukcja tkanki tłuszczowej przy wzroście siły i poprawie wyglądu sylwetki
Ograniczenia żywieniowe : brak
Stan zdrowia : dobry
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : Nutrex Lipo 6 Black, Omega 3, Białko od FSD.
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : tak
Stosowane wcześniej diety : ok 5 lat temu Ducan - duża utrata wagi, potem szybki efekt jojo. Rok temu 1500kcal - zrzucone ponad 20 kg

Jeśli chodzi o badania to co 2 miesiące oddaję krew - tam za każdym razem idą standardowe badania krwi. Jeżeli chodzi o cokolwiek więcej to jakieś 1,5 roku temu badania okresowe w pracy czyli krew + mocz. Jedynie cholesterol był poza normą.







Zmieniony przez - Alumnus1 w dniu 2018-07-06 14:15:49

Zmieniony przez - Alumnus1 w dniu 2018-07-06 14:23:33
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Bez efektów na redukcji