SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Redukcja, zapotrzebowanie- ocena

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1010

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 22 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 252
Witam :)
Na forum jestem nowa, zaś przygodę z redukcją, tak na serio, zaczęłam 3 miesiące temu. Przez 2 lata schudłam z 63 kg do 58, później przerwa, na redukcji zaś z 58 do 54. Moje zapotrzebowanie wyliczyłam za pomoca kalkulatorów, a makroskładnikami manipulowałam pod siebie mniej więcej. Wygląda to tak 1700/W:200/T:50/B:112 ostatnio zjadam więcej białka na rzecz innych makroskładników, tak jakoś po prostu wychodzi. Moje pytanie to czy zapotrzebowanie jest dobrze dobrane do mojej aktywności, a jeśli nie to jakie zmiany wprowadzić? Kolejna moja wątpliwość to ile jeszcze redukować, bo niestety waga ostatnio stoi w miejscu, nie wiem może to przez to, że miałam przerwę na siłowni ok 1,5 tyg. Planowałam do końca września ale stwierdziłam, że przecież nie chce być szkieletem, a w przyszłości wysportowaną dziewczyną :D A i mój typ budowy według mnie to raczej endo/mezo. Dieta raczej 80/20


Wiek : 19
Waga : 54
Wzrost : 14
Obwód w biuście(1) : 82
Obwód pod biustem :
Obwód talii w najwęższym miejscu (2): 63
Obwód na wysokości pępka :
Obwód bioder (3): 91
Obwód uda w najszerszym miejscu: 52
Obwód łydki : 34,5
W którym miejscu najszybciej tyjesz : uda/ dolna część brzucha (boczki)
W którym miejscu najszybciej chudniesz : talia
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: (jak często)
siłownia 3x w tygodniu, areoby 3-4x w tygodniu 40-50 min (najczęściej rower, czasem bieganie)
Co lubisz jeść na śniadanie: owsianka, omlet
Co lubisz jeść na obiad : mięso + ryż/kasza/makaron
Co jako przekąskę : koktajl białkowo- owocowy
Co jako deser : naleśniki, budyń bez cukru
Ograniczenia żywieniowe : brak
Stan zdrowia:
dobry, czasami bóle w dolnym odcinku kręgosłupa

Mam nadzieję, że takie zdjęcia wystarczą, bo innych nie mam, a szczególnie z okresu "masy", jeśli nie to postaram się zrobić odpowiednie





Zmieniony przez - Izu12 w dniu 2016-05-13 21:37:24
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1424 Napisanych postów 15915 Wiek 31 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 229258
Przede wszystkim fajnie, że w tak młodym wieku zaczęłaś dbać o swoje zdrowie. Wstaw jeszcze przykład tego jak się odżywiasz (najlepiej zrzut z potreningu.pl żeby widzieć ilości i produkty) i zerknij na ankietę działu, bo wygląda jakbyś pominęła parę punktów. Ile masz wzrostu? Bo Ci ucięło liczbę. Na pewno redukcja dla samej redukcji potrzebna nie jest. Jesteś szczupłą dziewczyną - możesz za to popracować nad wyglądem bardziej sportowym.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 22 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 252
NIEPRZERWANY[CAŁKOWITY] STAŻ TRENINGOWY: 3 miesiące

WZROST: 164
OBWÓD RAMIENIA: -
OBWÓD NA WYSOKOŚCI PĘPKA: 72
OBWÓD KLATKI PIERSIOWEJ: -

****CEL*************************************************
Przede wszystkim zależy mi na zdrowiu, a przy tym na dobrym samopoczuciu, dalej to wyrzeźbienie sylwetki w przyszłości

WADY POSTAWY: brak
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA: nie
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? po zmianie sposobu odżywiania miesiączki nie są regularne
CZY PRZYJMUJESZ TABLEKI ANTYKONCPECYJNE? nie
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? nie
CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY: nie
CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY (JAKIE/KIEDY/JAK DŁUGO) nie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1424 Napisanych postów 15915 Wiek 31 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 229258
Co to znaczy - nieregularne miesiączki? Kwestia dni czy większy problem?
Pytasz czy rozkład jest dobry dla Twojej aktywności, ale ani słowa o niej nie napisałaś ćwiczysz na siłowni? Jak tak to jak?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 22 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 252
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: (jak często)
siłownia 3x w tygodniu, areoby 3-4x w tygodniu 40-50 min (najczęściej rower, czasem bieganie)
Co do miesiączki to raz tydzień dłużej, a później nagle 2 tygodniej wcześniej
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1424 Napisanych postów 15915 Wiek 31 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 229258
...
ale napisz co to za treningi na siłowni - jak ja mam się domyślić
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 22 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 252
A trening na siłowni zazwyczaj podzielony mam na góra/dół, wiem, że wiele osób tego nie pochwala, ale ze względu na szkołę przez te 3 miesiące tak mi było wygodniej. Poza tym po tym jak robię górę mogę iść jeszcze na areo, zaś po treningu nóg no to już nie za bardzo.
Nazw ćwiczeń za bardzo nie znam, co do serii to na jednym treningu jest to
1 seria- 15 powtórzeń
2 seria- 10 i tu zwiększam obciązenie
3 seria- 15 i tu wracam do początkowego obciążenia
na kolejnym treningu 4 serie i też na zmianę 10-15 powtórzeń
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 22 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 252
na nogi najczęściej są to przysiady, wykroki, wypychanie na suwnicy, Hip Thrust, prostowanie nóg na maszynie
zaś góra podnoszenie sztangielki w opadzie, przyciąganie linki wyciągu górnego, rozpiętki ze sztangielkami na ławce, rozpiętki w siadzie na maszynie, uginanie ramion ze sztangielkami, triceps na ławeczce
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 22 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 252
To mój przykładowy jadłospis, zapewne nie jest idealnie, ale ciągle próbuje

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1424 Napisanych postów 15915 Wiek 31 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 229258
W splicie nie ma niczego złego, ale trzeba umieć i wiedzieć kiedy z niego skorzystać. Czyli ćwiczysz bez planu, co wpadnie do głowy danego dnia. No można... ale to raczej dla osób zaawansowanych, które wiedzą co i jak i dlaczego tak robią. Początkującym sugeruje się pracę z planem, żeby też ćwiczenia były dobrane odpowiednio i równomiernie angażując całe ciało. Zajrzyj sobie do gotowców: http://www.sfd.pl/Treningi_siłowe_FBW_dla_Ladies_SFD-t840097.html 

Dietę masz niestety kiepską. Na pewno nie służy ona jakości Twojego ciała (pamiętaj, że schudnięcie nie jest najważniejsze, liczy się też estetyka, ładna skóra itp.)

Moja sugestia (i to taki bilans zerowy) 120g białka, 50g tłuszczu i reszta ww do 2100-2200 kalorii

Żeby poprawić dietę:
- wywal sztuczności - proszki (czyli te wszystkie budynie), dżemy
- nabiał

Zastąp je produktami, które wnoszą cokolwiek dla Twojego zdrowia i wyglądu:
białko - mięso (białe, czerwone, ryby), jaja, strączki
ww - kasze, ryże, owoce, płatki owsiane, jaglane, dobre mąki (np. jaglana, gryczana, owsiana)
tłuszcze - jaja, tłuste ryby, mięsa, awokado, orzechy, olej lniany, oliwa z oliwek, olej kokosowy

Popraw dietę i wrzuć do sprawdzenia
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 22 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 252
Dziękuję za rady :) Może jutro dam radę wrzucić coś z diety. Niestety mam z nią trochę problem, ponieważ od zawsze jadłam bardzo dużo i raczej nie patrzyłam na jakość i ilość, a tu nagle trzeba wszytsko kontrolować. Wydaje mi się na szczęście, że i tak wiele poprawiłam przez te 3 miesiące i ku zadowoleniu nadal się uczę :) kolejny problem to taki, że mieszkam nadal z rodzicami, bo studia dopiero po długich wakacjach, a oni nie przywiązują za bardzo uwagi do swojego żywienia (no może czasami) więc i tak staram się robić posiłki z tego co mam w domu akurat, bo nie mam możliwości kupowania tego wszytskiego na własną rękę i zazwyczaj robię też sama obiady. Przez te wakacje będę musiała się jeszcze pomęczyć z tym tu w domu, a później na własną rękę będę już to kontrolowała :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Aeroby i "dieta"

Następny temat

Masę już mam - czas popracować nad rzeźbą

Zestaw 1