SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Rady dla poczatkującego

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 430

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49641 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam. Mam 25 lat, 181 cm wzrostu i wazę 69 kg. Jestem typowym przykładem ektomorfika. Kulturystyką i siłownią interesuję się od dłuższego czas. Od wrzesnia 2012 zaczalem regularnie cwiczyc w domu (pompki, drążek, sztangielki). Są to jednak ćwiczenia 'na sucho'. Ostatnio ułożyłem sobie w końcu trening, diete i zakupilem suplementy (białko, BCAA, gainera i kreatyne Universal). Za około tydzień planuje juz rozpoczac cwiczenia na powaznie. W zwiazku z tym mam kilka pytan:

- czy już teraz na samym poczatku, po kilku miesiacach cwiczen 'na sucho' moge zaczac przyjmowac kreatyne, czy moze schowac to do szafy i odczekac jakis czas?

- co by sie stało gdybym zaczał ją przyjmowac juz teraz?

- czy posiadajac jedynie sztangielki (2x25 kg z regulowanym ciezarem) drazek i robiac pompki bede w stanie zrobic przynajmniej 8-10 kg masy, czy jednak konieczna jest od razu siłownia?

- zakupilem rowniez puszke kazeiny (FA Platinum na noc) i zaczalem juz powoli zalowac, bo naczytalem sie sporo negatywnych opinii o tym suplemencie. Czy zaszkodzi on mojemu zdrowiu, czy moge to spokojnie przyjmowac?

To dla mnie bardzo wazne informacje, z gory dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam. Kamil.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 1331 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 13780
Panuje przekonanie, że kreatynę powinno się brać po pół roku treningów. Jak już co nieco zbudujesz, załapiesz o co chodzi w siłowni (dieta, trening). Skoro regularnie ćwiczysz od września czyli niecałe pięć miesięcy do tego z ograniczonym sprzętem to na razie wstrzymaj się z kreatyną. Jeśli zaczniesz ją przyjmować teraz to pewnie coś tam Ci urośnie, ale z korzyścią dla Ciebie, będzie lepiej jak poczekasz. Poza tym jak już zdecydujesz się na kreatynę to lepiej jakbyś chodził na profesjonalną siłownie. Fakt, że sztangielkami, drążkiem i pompkami można się pobawić, ale efekty będą znacznie lepsze na normalnej siłowni. Poza tym, pamiętaj, że podstawa to dieta, białko, gainery i inne odżywki to tylko dodatek, który dodaje się gdy ma się braki w diecie. Co do kazeiny, nie wiem jak konkretnie FA, ale ogólnie kazeina jest dobrym białkiem do spożycia przed snem. Wolniej się wchłania także chroni przed nocnym katabolizmem. Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 2543 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 14764
Witaj Kamilu:) z uwagi na to iż jesteś początkujący odpuść sobie kreatynę a dlaczego?: przede wszystkim na początku "OSTRYCH ĆWICZEŃ" do których sie przykładasz organizm reaguje idealnie i ROŚNIESZ bardzo szybko z czasem ten wzrost się zmniejsza i podczas gdy już nie widzisz takich efektów można po tym czasie sięgnąć po suplementacje kreatyną, typowe odżywki jak białko /gainer możesz spokojnie brać według braków w diecie, natomiast tak jak pisałem kreatyne zacznij brac wtedy gdy tych efektów bedziesz widział coraz mniej:) pamiętaj o zmianie ćwiczeń co 3-6 tygodni aby twoje mięśnie sie nie przyzwyczaiły do danego treningu bo wtedy już twój wzrost nie jest tak efektywny ponieważ twój organizm się przyzwyczaja :) Zmieniaj ćwiczenia najlepiej co 3 tygodnie aby twoje miesnie miały bodziec do wzrostu oraz pamietaj o dobrze zbilansowanej diecie z duzą iloscia białka 2-2,5g/kg masy ciała.

A kazeinkę możesz brać na noc spokojnie,lub zamienić na TWARÓG,RYBY itd..

Trzeba trawę tyrać nosem,żeby zostac komandosem...

Systema Specnaz Training...

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Wheya