SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

ROZCIĄGANIE (Odsłona II)

temat działu:

Scena MMA i K-1

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 4359

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Metody rozwijania gibkości
Mieśnie człowieka są oporne na rozciąganie. Wykonywanie pojedynczych ruchów w pełnym zakresie w zasadzie nie wpływa na zwiększenie ich elastyczności. Dopiero kilkanaście wykonanych ruchów prowadzi do sumowania się minimalnych śladów rozciągania i daje się zauważyć w postaci zwiększenia amplitudy ruchów.
Wynika stąd, że ćwiczenia rozciągające należy stosować seriami, a w każdej sarii - określona dla danego stawu optymalne liczbę ruchów. Dozowanie ćwiczeń gibkościowych na jednym treningu powinno być zróżnicowane dla poszczególnych stawów:
* dla stawu barkowego, kolanowego i łokciowego - do 30
ruchów,
* dla stawu biodrowego - do 40 ruchów,
* dla stawów kręgosłupa - do 70 ruchów.
Zaobserwowano obniżanie się amplitudy ruchów po przekroczeniu wskazanych liczb, co jest prawdopodobnie wynikiem zmęczenia.
Podczas ćwiczeń rozciągających nie powinno się odczuwać żadnego bólu. Pojawianie się go świadczy o zbyt dużej Intensywności, które należy zmniejszyć.
Ćwiczenia rozciągająca najlepiej stosować codziennie, a nawet dwa razy dziennie. Dlatego wskazane jest wykonywanie Ich w domu (podczas gimnastyki porannej) oraz na właściwym treningu.
Ćwiczenia rozciągające ogólne powinny występować w drugiej części rozgrzewki l po Intensywnych elementach zajęć. Ćwiczenia specjalne najlepiej wykonywać w części głównej zajęć, tuż po rozgrzewce.
Ćwiczenia gibkośclowa wykonywane rano są tak samo efektywne jak w Innej porze dnia.
Po osiągnięciu granic anatomicznych możliwości zakresu ruchu dalsza praca nie przynosi Już poprawy gibkości. Aby uświadomić wszystkim ćwiczącym potencjalne możliwości rozwoju zakresu ruchu, podam dane zebrane u sportowców wysokiego poziomu.
*Staw barkowy - zgięcie do 220°, wyprost do 90°.
*Staw biodrowy - zgięcie do 130°, wyprost (przy wykorzystaniu ruchów miednicy) do 80-90°, odwodzenie do 70-85°.
*Staw skokowy - od maksymalnego zgięcia do maksymalnego wyprostu - 100°.
*Stawy kręgosłupa - odległość palców od podstawy dochodzi do 32-35 cm.
W długoletnich programach treningowych kształcenie gibkości można podzielić na trzy etapy:
1) tzw. "gimnastyka stawów",
2) specjalistyczny rozwój ruchomości stawowej,
3) podtrzymywanie ruchomości stawowej na osiągniętym poziomie.
Zadaniem okresu pierwszego jest oprócz zwiększenia ruchomości biernej i czynnej także wzmocnienie poszczególnych stawów, ich aparatu mięśniowego i wiązadłowego.
W okresie drugim zwiększamy ruchomość stawów, określonych przez wymogi uprawianej dyscypliny sportowej. Powinno to przyspieszyć proces opanowania techniki i poprawić wyniki.
Etap podtrzymania ruchomości charakteryzuje się zmniejszeniem objętości i intensywności treningu na gibkość

Za koniecznością prowadzenia treningu gibkości i utrzymania jej na wysokim poziomie przemawia czas jaki trzeba poświęcić na rozwinięcie ruchomości biernej do 90% w stosunku do norm fizjologicznych:
* stawy kręgosłupa do 60 dni
* staw kolanowy do 30 dni
* staw biodrowy od 60 do 120 dni
* staw skokowy do 30 dni
* staw nadgarstkowy do 25 dni

Ćwiczenia zwiększające ruchomość bierną:
* ruchy bierne wykonywane przy pomocy partnera
* ruchy bierne wykonywane z obciążeniem
* ruchy bierne wykonywane na specjalnych urządzeniach
* ćwiczenia statyczne polegające na utrzymaniu maksymalnego zakresu ruchu w danym ćwiczeniu przez okres 3-6 sekund

Ćwiczenia rozwijające ruchomość czynna:
* wymachy i krążenia,
* skłony i wyprosty (w formie ruchów prostych),
* ruchy pogłębiające,
* ćwiczenia czynne z obciążeniem,
* ćwiczenia czynne z partnerem,
* ćwiczenia z przedmiotami sprężystymi.
Oczywiście powyższe zestawienie nie wyczerpuje olbrzymiej gamy ćwiczeń rozciągających, przedstawia jednak podstawy ich systematyki.

CDN... Oczywiście jak będzie zainteresowanie.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 4047 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 20273
Niezle, ale wyglada to tak jakbys przepisywal zywcem z jakiejs ksiazki. Jezeli tak jest to podaj tytul i autora. Pozdrawiam

Moderator dzialu Grappling
Luta Livre Poznan Team

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
To są materiały zebrane z kilkunastu książek, własnego doświadczenia treningowego oraz wykładów na AWF-ie. Teraz już nie pamiętam źródeł. Dawno to było. )
Ale to są notatki które sobie sam kiedyś robiłem.
Jak się tym tematem interesowałem szerzej. )
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
sog tak czy siak...

przemq
**************
"Learn from the mistakes of others, you may not live long enough to make them all yourself."
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 234 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 2068
no i masz soga, bo mi sie ten tekst spodobał
i jak wiecej dasz to drugiego soga dostaniesz

Nie biegnij, kiedy możesz iść; nie chodz, kiedy możesz stać; nie stój kiedy możesz siedzieć; nie siedz, kiedy możesz leżeć, a kiedy leżysz, to najlepiej jest spać.

...wiec zyc pelnia zycia albo na dystansie...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
mysle, ze jak bedzie lepiej jak wrzucisz ten tekst (i nastepne) do "sportow ogolnorozwojowych"...

przemq
**************
"Learn from the mistakes of others, you may not live long enough to make them all yourself."
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 4247 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 28873
Artykol zostanie puki co tutaj poniewarz jesli dobrze mniemam to jest on czescia tajemniczego planu jaki szykuje dla nas WVczesiu. sadze iz zmierza on w bardzo dobrym kierunku.

Moderator działu Sztuki Walki i Gry Komputerowe
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Zwiększanie gibkości (rozciąganie) jest nierozelwalnie związane ze sztukami walki. Dlatego artykół ten umieściłem w tym dziale. I niech tak może zostanie... Chyba że nie będzie zainteresowania... )
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
polemizujac nieco (w sumie to z nudow bo jest pozno i nie chce mi sie spac ;)) to odzywianie, trening, suplementacja, porady medyczne itp. tez sa nierozerwalnie zwiazane ze sztukami walki, a mimo to istnieja jako oddzielne dzialy ;P

przemq
**************
"Learn from the mistakes of others, you may not live long enough to make them all yourself."
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
ello
moje pytanie dotyczące szpagatu czyli jak się rozgrzewać przed rozciąganiem i jakie ćwiczenia stosować aby wszystko miało ręce i nogi
pozdrawiam)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1634 Wiek 9 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 6885
Te Ćwiczenia rozwijające ruchomość czynna:
* wymachy i krążenia,
* skłony i wyprosty (w formie ruchów prostych),
* ruchy pogłębiające,
* ćwiczenia czynne z obciążeniem,
* ćwiczenia czynne z partnerem,
* ćwiczenia z przedmiotami sprężystymi. RACZEJ NAPEWNO TE fajny tekścik

"Nasze codzienne życie jest nieustanna walką z przeciwnościami losu"- Masutatsu Oyama

"Najpierw pozywane są kompanie tytoniowe za to, że ludzie zachorowali na raka płuc; Pózniej bary szybkiej obsługi za otyłość; Myślę, że mogę pozwać Budweiser'a za wszystkie te brzydkie kobiety, z którymi się przespałem."

"Nasze codzienne życie jest nieustanna walką z przeciwnościami losu"- Masutatsu Oyama

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

wybity palec

Następny temat

Najbardziej wszechstronny zawodnik MMA

injelly