SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Rękawice gorsze od pięsci.

temat działu:

Scena MMA i K-1

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 10556

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Kask ZASŁUŻONY
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 3395 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 21094


Chcialbym zeby ktos przyblizyl mi to zagadninie. Ktos o tym wspominal w innym temacie (Boruta, Gochan , Banzaj).
Dlaczego gorzej dla zdrowia jest obrywac w rekawicach niz golymi rekami?
Ogladałem w niedzielę na Polsacie2 walki karate i tam czesto kolesie padali po jednym ciosie na leb lub kopnieciu. Wygladali jakby przezyli upadek z I pietra. W ich oczach bylo widac ze po prostu odplyneli, nie mowiac juz o utrzymaniu rownowagi. Może ktos to oglądal to wie o co mi chodzi. Czy zawodnicy Bjj sa odporniejsi na ciosy od innych czy mają lepsze gardy? Dlaczego nikomu nie udaje sie pokonac takiego BJJ-a jednym ciosem nawet przypadkowo?
I czy to samo odnosi sie do przyjmowania ciosow w glowe chroniona kaskiem (np. boks amatorski). Jak to jest z tym przenoszeniem sily ciosu?
Dzieki


Kask!

Nie spij, bo ci garnek zlota podrzuca.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10973 Napisanych postów 50342 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Ale co to są właściwie te "mikrourazy"? Tylko nie piszcie, że są to małe i urazy, tylko coś konkretniej o konsekwencjach, możliwości regeneracji itd.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 7936 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 45419
Posparuj sobie w rekawicach i na piesci t o sie przekonasz.

Po mocnym uderzeniu w glowe rekawice zostajesz ogluszony, powierzchnia rekawicy jako ze jest duza i rowna przenosi cala sile na twoj leb.

Uderzenie reka w glowe bedzie bardziej nie mile dla atakujacego.
Ty bedziesz mial guza i moze wstrzas mozgu.


Inaczej sprawa ma sie z uderzeniem w twarz, wiekszosc uderzen z piesci robi wieksze szkody niz uderzenie rekawica z ta sama sila.

Nie jest to standard bo zalezy to tez od rodzaju rekawciy , wielkosci itp.





z gówna powstałeś i gównem sie staniesz( jak mnie zaatakujesz:)

a z was to dupy nie prowokatorzy ...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 7936 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 45419
Sa tak miekkie ze Bowe mial uszkodzone jaja a Golota wstrzas mozgu. Kontrolowany zgniot jak cholera.

Pozatym powierzchnia ma z sila zwiazane bardzo duzo gdyz uderzenie jest rozprowadzone rownomiernie i sila rozkladajac sie na wikeszej powierzchni czyni wieksze szkody.



z gówna powstałeś i gównem sie staniesz( jak mnie zaatakujesz:)

a z was to dupy nie prowokatorzy ...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10973 Napisanych postów 50342 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Rekawica przy uderzeniu nie powoduje destrukcji punktowej
w tkankach kostnych czy chrzastkach tylko wywoluje
bardzo szybkie przesuniecie glowy.
Wstrzas nastepuje na skutek szybkiego przemieszczenia
glowy po uderzeniu a nie jest bezposrednim efektem samej
fali uderzeniowej. To jest efekt odbicia.
Efekt praktyczny takiego ciosu jest
przesuniety w czasie. Dlatego podczas sparingow w rekawicach
mozesz przyjac wiele uderzen ktore Cie nie powalaja ale
wieczorem nie mozesz zasnac bo boli Cie glowa.

Kolejnym problemem jest to, ze w rekawicach musisz bic duzo
mocniej. W treningu walki bez rekawic duzo slabsze ciosy
zatrzymuja przeciwnika, dlatego ciosy moga byc mniej "na mase" i tez pozostana skuteczne. Stad inna jest technika.
W rekawicach i kasku licza sie tylko te najsilniejsze uderzenia, co powoduje, ze nie
zadaje sie innych albo wiele uderzen slabszych po prostu ignorujesz, bo ich efektow nie czujesz natychmiast. Gdybys
jednak to samo przyjal na czysto to bys to poczul.

Efekt jest taki, ze trenujac w ochraniaczach otrzymujesz duzo wiecej obrazen niz trenujac bez nich. To samo dotyczy
stop. Jak zakladasz "buty" na stopy, to walisz po zebrach
na maksa. gdybys tego ochraniacza nie mial, to uderzajac
mawashi na wysokosci lokcia przeciwnika musialbys byc o
wiele uwazniejszy, i te wstrzasy wynikle z lupania na slepo
z calej pary by sie nie pojawily.

Pawel Drozdziak
http://www.karate.alpha.pl 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 617 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 8283
Fajna konkretna odpowiedz takie lubie
Witaj Pawle na forum bo jakos chyba cie nie widzialem wczesniej (jesli byles to sorka) wypelnij profil i ubroj sie w cierpliwosci to potrzebne na tym forum )


Pozdrowienia,

DANZAN RYU RULEZ

DANZAN RYU/BJJ RULEZ

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Kask ZASŁUŻONY
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 3395 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 21094
To juz prawie wszystko rozumiem.
Dzieki

Kask!

Nie spij, bo ci garnek zlota podrzuca.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 7936 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 45419
i wszytsko jasne

z gówna powstałeś i gównem sie staniesz( jak mnie zaatakujesz:)

a z was to dupy nie prowokatorzy ...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 7936 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 45419
Po pierwsze nie cytuj mnie.

Po drugie naucz sie najpierw pisac bez bledow a potem nazywaj mnie d****em.

Gwozdz tak sie ma do uderzen jak ty do Bruca Lee.
Porownaj sobie szkody wyrzadzone jadaca ciezarowka i maluchem. Oba pojazdy jada ta sama predkoscia i jak sadzisz Einsteinie ktory narobi wieksze szkody,co?

Ty musisz byc jakis inny skoro mowisz ze rekawcia nie uszkodzisz sobie jader, koles najlepiej walnij sie w jaja z rekawicy i zpiesci a potem napisz wnioski.

Gowno wiesz i za maly jestes by tu mi prawic jakies fantazje.


z gówna powstałeś i gównem sie staniesz( jak mnie zaatakujesz:)

a z was to dupy nie prowokatorzy ...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10973 Napisanych postów 50342 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Rekawice chronia bezposredni rejon trafienia, oraz reke uderzajacego. Lekko tlumia sile ciosu, ale aby ja w znaczacym stopniu wytlumic musialyby rece byc poduszkami owiniete. Uderzajac nieoslonieta reka, lub w rekawicach typu MMA moze nastapic uszkodzenie w miejscu trafieniam zlamanie, pekniecie itp, moze tez dojsc do wstrzasu mozgu. Natomiast uzywajac rekawic typu bokserskiego najprawdopodobniej nie dojdzie do zniszczen w obrebie trafienia (choc zdarzaja sie wyjatki), ale sila ciosu zostanie rozlozona na wiekszej powierzchni i spowoduje mikrourazy mozgu.
NBie bez znaczenia jest fakt ze uderzen w rekawicy bokserzy i kickboxerzy przyjmuja znacznie wiecej niz np zawodnik Vale Tudo bez rekawicy, lub w rekawicy oslaniajacej tylko piesc. W efekcie urazy ulegaja kumulacji. Efektem jest tak charakterystyczne dla wioelu zawodnikow "rozbicie": Klopoty z wyslaswianiem sie, z trzymaniem sie watku myslowego, itp.

Paweł Ziółkowski
http://czarnypas.gr.pl/bjj
Mata jest mym kościołem, parter moim niebem, Brazylijskie jiu-jitsu moją religią.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10973 Napisanych postów 50342 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Bruce. Wez ciezki mlotek i gwozdz. Najpierw przyloz gwozdz do sciany i z calej sily ******lnij wen mlotkiem, a potem powtorz to bez mlotka walac z calej pety w sciane. I porownaj efekty.

Paweł Ziółkowski
http://czarnypas.gr.pl/bjj
Mata jest mym kościołem, parter moim niebem, Brazylijskie jiu-jitsu moją religią.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 7936 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 45419
Bruce Lee do ****y nedzy kim ty jestes ze mnie obrazasz.
czy ja nie zgadzajac sie z twoim zdaniem powiedzialem na ciebie kretyn????
Nie wiec dostosuj sie albo bede cie traktowal jak chama i mojego wroga na tym forum.

Mozesz sie ze mna nie zgadzac ale nie obrazaj.


z gówna powstałeś i gównem sie staniesz( jak mnie zaatakujesz:)

a z was to dupy nie prowokatorzy ...

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co najlepiej trenować żeby być niepokonany?

Następny temat

Wyglad -- jak wazny?

nutloveb