SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Pytanie o kręgosłup

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 860

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 966 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 23884
Oto pewien cytat:
"W wykonaniu martwego ciągu jest pewien haczyk, który ucieka uwadze nawet wielu znanym trenerom. Zwykle pozwala się łapać zawodnikowi gryf i dopiero w tej pozycji układać plecy w naturalnych krzywiznach. Przecież schylając się bez ciężaru krzywdy sobie nie zrobi. Może się schylić robiąc kota. Błąd!
Bazując na badaniach Zatsiorsky’ego wiemy już, że dla zdrowia kręgosłupa zawsze i wszędzie mamy schodzić w dół prawidłowo. Czy tylko z obciążeniem własnego ciała, czy też z 200kg na sztandze. Każde niewłaściwe pochylenie to kolejny punkt ujemny dla naszego kręgosłupa! Mamy mieć wypracowany odruch warunkowy, by potem w życiu już o tym nie myśleć tylko odruchowo podnosić wszystko prawidłowo."

Czyli mam rozumieć że według tego co radzą człowiek nawet na pusto bez obciążenia nie powinien się schylać poprzez zginanie w kręgosłupie??? Dodam że ciężary zawsze podnosiłem prawidłowo bo jak zaczynałem ćwiczyć na siłowni to ćwiczyłem z kumplem który był zawodnikiem podnoszenia ciężarów i od samego początku miałem wpojone prawidłowe nawyki jednak zdziwiło mnie to zginanie się na pusto

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

<--Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach-->
<-- Wyrazy uznania dla wszystkich którzy osiągnęli zamierzony cel i dla tych wszystkich którym
się nie udało -->

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1914 Wiek 24 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 30091
Coś w tym pewnie jest. Człowiek powinien uczyć się dobrych nawyków aby potem wykorzystywać je w życiu. Ja osobiście nawet jak podnoszę np kwiatka bądź inny przedmiot , robię to w iście technicznym stylu jak przy MC Nawyk... Pewnie kręgosłupa w ten sposób nie uszkodzisz, ale zadbasz o niego iście profilaktycznie.

Nie siłą lecz odwagą zdobywaj!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 966 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 23884
Czy np nie powinniśmy robić grzbietu na siłowni poprzez opady? Wiecie o co mi chodzi że jestem podparty w biodrach a reszta tułowia wisi swobodnie się prostujemy.

<--Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach-->
<-- Wyrazy uznania dla wszystkich którzy osiągnęli zamierzony cel i dla tych wszystkich którym
się nie udało -->

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 2756 Napisanych postów 27058 Wiek 39 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 599358
A co ma piernik do wiatraka. Jeśli chcesz coś podnieść, odkładasz coś na ziemię czy schodzisz żeby chwycić sztangę do martwego czy wiosła to pamiętaj o tym żeby robić to technicznie. Natomiast skłony wszelkiego typu, czy rozciąganie mają taką nie inną formę i i już. Nikt sobie nie zgniótł dysku skłonami tułowia bez dodatkowego obciążenia.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 397 Napisanych postów 72270 Wiek 37 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 304514
prezes3
Czy np nie powinniśmy robić grzbietu na siłowni poprzez opady? Wiecie o co mi chodzi że jestem podparty w biodrach a reszta tułowia wisi swobodnie się prostujemy.


W którym momencie wisi swobodnie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 966 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 23884
Wiesz na pewno o jakie ćwiczenie chodzi

<--Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach-->
<-- Wyrazy uznania dla wszystkich którzy osiągnęli zamierzony cel i dla tych wszystkich którym
się nie udało -->

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 397 Napisanych postów 72270 Wiek 37 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 304514
Oczywiście że wiem, ale zadałem pytanie bo nurtuje mnie Twoje stwierdzenie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 966 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 23884
Bo podczas tego ćwiczenia chyba też kręgosłup jest obciążony...

<--Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach-->
<-- Wyrazy uznania dla wszystkich którzy osiągnęli zamierzony cel i dla tych wszystkich którym
się nie udało -->

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 2756 Napisanych postów 27058 Wiek 39 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 599358
Przy wznosach tułowia ukierunkowanych na przećwiczenie prostowników grzbietu tułów nie wisi swobodnie ani przez moment, a właściwa pozycja kręgosłupa musi być cały czas pod kontrolą. Twoje pytanie nadal jest bez jakiegokolwiek sensu.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 688 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 3520
samo cwiczenie ma w nazwie przeprost tulowia i jak wykonuje sie prawidlowo technicznie w cwiczenie nie ma prawa wystapic uraz kregoslupa

Co do podnoszenia tez trzeba uwazac by sie zbytnio nie garbic

Co do Mc mozna go wykonywac ale trzeba zadbac o własciwa technike
badz wykonywac Mc sumo w ktorym grupa kulszowa nie ulega przykurczom
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 359 Napisanych postów 37379 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 125819
autor tego pytania popadł poprostu w skrajność, jest w tym bowiem wiele przesady- nie jak się człowiek zgina bez obciążenia ma wpływa samo w sobie lecz ew. owo zginanie może być poprostu -lub wpływać, coćby podświadomie- na lekceważące podejście do ruchu już z obciążeniem.

ponadto nic nie przeszkadza w tym aby łapać sztangę nie robiąć kociego grzbietu- choć on sam w sobie i bez obciążenia wcale nie jest niebezpieczny
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening na boksera

Następny temat

Masa a piłka nożna