SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pytanie Dot. Planu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 588

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

M

Wiek

18

Waga

66

Wzrost

181

Cel treningowy

Masa

Staż treningowy na siłowni

2 Lata (nie przerwanie 6 mieś)

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Full siłownia

Dieta

Staram się

Zażywane suplementy

Gain Fast, Witaminy
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 59 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1721
Witam przez ostatnie 4 mieś ćwiczyłem wg. planu


Poniedziałek: Klata, Bicepsy, Przedramiona.
- Wyciskanie sztangi na ławce poziomej 4 serie 12,10,8,6.
- Wyciskanie sztangielek na ławce skośnej głową w gorę pod kątem około 30 stopni 4 serie 10,8,6,6.
- Rozpiętki na lekkim skosie głową w gorę pod kątem około 15 stopni 3 serie po 10.
- Krzyżowanie linek na bramie 3 serie po 12.
- Uginanie przedramion ze sztangielkami - supinacja 3 serie 12,10,8.
- Uginanie przedramion ze sztangą łamaną stylem 21 3 serie - pierwsza seria w miarę nie za ciężka a następne dwie z pełną siłą.
- Uginanie przedramion ze sztangielkami chwytem młotkowym, tu należy pamiętać aby przedramię w stosunku do ramienia podczas unoszenia ciężaru w górnej fazie ruchu nie miały mniejszego kąta niż 90 stopni (czyli podnosimy sztangielki aby uzyskać kąt prosty - piszę o technice bo wiele ludzi źle wykonuje to ćwiczenie) 3 serie po 10. - Unoszenie sztangi łamanej nachwytem 3 serie po 15-20.

Wtorek: Plecy, Tylne aktony barków, Kaptury.
- Ściąganie linki wyciągu górnego szerokim chwytem do klatki piersiowej 4 serie 16,14,12,10.
- Wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia 4 serie 14,12,10,8.
- Przyciąganie drążku wyciągu poziomego do brzucha wąskim chwytem 3 serie po 10-12.
- MC 4 serie 10,8,6,4.
- Unoszenie sztangielek bokiem w górę w opadzie tułowia 4 serie po 12.
- Szrugsy ze sztangą trzymaną z przodu 4 serie 16,12,12,10.

Czwartek: Barki, Tricepsy.
- Unoszenie sztangielek bokiem w gorę 4 serie 14,12,10,10.
- Wyciskanie sztangi zza karku 4 serie 12,10,10,8.
- Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia na wysokość nosa sztangę łapiemy na szerokość barków 2 serie po 10.
- Unoszenie sztangielek na przemian przed siebie chwytem młotkowym 2 serie po 10.
- Francuskie wyciskanie sztangi lekko łamanej wąskim chwytem na ławce poziomej w ss (super serii) z wyciskaniem sztangi w gorę (tym samym ciężarem) 4 serie 14,12,10,8.
- Francuskie wyciskanie sztangielki w siadzie jedną ręką 4 serie 12,10,10,10.
- Prostowanie przedramion na wyciągu górnym 4 serie 12,10,10,8
. - po ostatniej serii warto zrobić dobitkę, odejmując trochę ciężaru i kontynuować ćwiczenie aż do 1-2 upadków mięśni.

Piątek: Uda, Łydki.
- Prostowanie nóg na maszynie 4 serie 16,14,12,10.
- Przysiady ze sztangą trzymaną na karku 4 serie 15,12,12,9.
- Wykroki ze sztangą lub sztangielkami 3 serie po 11.
- Zginanie nóg na maszynie 5 serie 16,14,12,12,10.
- Wspięcia na palce na maszynie siedząc 4 serie 20,16,14,14.
- Wspięcia na palce z obciążeniem stojąc na jednej nodze 3 serie po 12-16


I myślę że czas najwyższy żeby owy plan zmienić. W internecie znalazłem pewien interesujący plan:
PON
klatka (góra) barki (przód i bok)
- wyciskanie skos sztangą 4s 10-8pow
- wyciskanie skos (mniejszy skos niż w 1ćw) hantlami z supinacją 12-8pow + rozpiętki skos 15-12pow 3s
- Wyciskanie sztangi z klatki 3s 12-8 pow
- unoszenie na boki 2s 12-10 pow

WT
nogi, biceps
- przysiady ze sztangą na karku 4s 10-6
- uginanie nóg leżąc z hantlem między stopami 4s 12-8
- wykroki 3s 12-10
- Uginanie ze sztangą 3s 10-8
- Uginanie z supinacją siedząc 3s 12-8pow
- Uginanie w oparciu o kolano 3s 12-10pow

CZ
klata (dół) triceps
- pompki na poręczach 3s 12-8pow
- wyciskanie płasko 10-8 + rozpiętki płasko 15-12pow 3s
- przenoszenie hantla 1s drop set
- francuskie wyciskanie leżąc 4s 12-8
- prostowanie ramion w opadzie tułowia 3s 15-12

PT
Plecy, tył barków
- Podciąganie 4x MAX
- Wiosłowanie sztangą 4s 10-6
- MC 3s 10-6 pow
- unoszenie ramion w opadzie tułowia 4s 12-10pow
- szrugsy 3s 15-12

I tu nasuwa sie moje pytanie, czy ten plan jest odpowiedni na okres masy czy wypadało by coś w nim zmienić.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3879 Napisanych postów 45098 Wiek 162 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 338729
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 258 Wiek 26 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1363
nogi , biceps ?? ten plan jest dziwny
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 59 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1721
Hmm wyniki siłowe, nigdy na poważnie nie notowałem swoich wyników ale z tego co ćwicze to :
Wyciskanie prosto 75kg
podciąganie nachwyt ~15 razy
przysiady - na rekord nie robiłem nigdy ale myśle ze 70-80 kg dam rade

co do reszty ćwiczeń to nie mam pojęcia jakie mam maxy niestety

I jeszcze chciał bym dodać ze ten plan szczególnie skupia sie na klatce piersiowej

Zmieniony przez - Tyjek w dniu 2013-01-25 22:23:50
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 59 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1721
To jak odpowie mi ktoś ??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3879 Napisanych postów 45098 Wiek 162 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 338729
Plan nie dla ciebie.
Wypracuj pierw podstawy siłowo-masowe na prostszym schemacie,w którym każdą partię stymulujesz 2x w tygodniu.

http://www.sfd.pl/[Art]_Pierwszy_rok_treningów-t906985.html

Etap 6.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 59 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1721
Właśnie myślałem na rozpoczęciem treningu puch pull ale jakoś nie byłem do niego przekonany ale raczej spróbuje tylko mam pytanie dotyczące nóg w tym planie, jeśli chciał bym ćwiczyć 4 razy w tygodniu to gdzie wsadzić nogi ? czy mogło by to tak wyglądać

pon - puch
wt - pull
śr - wolne
czw - legs
pion - puch
sob, nd = wolne
pon - pull
wt - legs
I tak dalej, troszke ciężkie do ogarnięcia by to było ale inaczej tego jakoś nie widze

Zmieniony przez - Tyjek w dniu 2013-01-26 22:26:29
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 59 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1721
Sorry pytania wyżej nie było, źle przeczytałem i nie zauważyłem że w planie podanym w etapie 6 nogi są normalnie wpisane w trening.
Czyli ćwiczenie tym planem 4 razy w tygodniu nie ma żadnych przeciwwskazań ?
I jeszcze mam pytanie odnośnie brzucha czy trening 4x w tygodniu ABS 2 oraz kółko i kilka ćwiczeń na skosy to za dużo, za mało czy w sam raz ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 570 Napisanych postów 15855 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 256574
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3879 Napisanych postów 45098 Wiek 162 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 338729
Tyjek
Sorry pytania wyżej nie było, źle przeczytałem i nie zauważyłem że w planie podanym w etapie 6 nogi są normalnie wpisane w trening.
Czyli ćwiczenie tym planem 4 razy w tygodniu nie ma żadnych przeciwwskazań ?
I jeszcze mam pytanie odnośnie brzucha czy trening 4x w tygodniu ABS 2 oraz kółko i kilka ćwiczeń na skosy to za dużo, za mało czy w sam raz ?


Na brzuch dodaj ab wheel w pull.3/4 serie i wystarczy.Żadne bzdurne ABS.


Poćwicz na tym 6-10 tyg. i weź plan od Antosia.
Kilka miesięcy progresu masz jak w banku.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 59 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1721
Ok dzięki za rady ;]
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy.

Następny temat

Początek

nutlove nowy