SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pytania odnośnie pierwszej redukcji

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 482

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 168
Witam

Od prawie dwóch tygodni biegam, więc czas najwyższy wziąć się za jakąś dietę, by miało to ręce i nogi.

Chciałbym schudnąć ok. 8 kg, a czas mam do końca wakacji, być może uda się to przedłużyć.
Ważę 82 kg przy 183 cm wzrostu.

Dietę do oceny postaram się wrzucić jutro, przedtem chciałbym zadać kilka pytań z nią związanych, choć nie tylko:


1. Zapotrzebowanie energetyczne przy bieganiu 5 razy w tygodniu po 60 min wynosi u mnie 2500 kcal. Na ile zatem powinna być obliczona moja dieta, by efekty były widoczne? 2200? 2300?

2. Zaczynam biegać ok. 12, czasem później, więc kiedy wracam z biegania praktycznie jem już obiad, który jest w dni "biegające" moim pierwszym posiłkiem. Czy jest to błąd i czy nie lepiej byłoby się przymusić do wstawania wcześniej?

3. Przy zasadach układania diety zauważyłem, że trening zazwyczaj następuje po 4 posiłku. Jak powinno to u mnie wyglądać, skoro biegam naczczo?

4. Czy samo bieganie wystarczy, czy te 2 wolne dni w tygodniu powinienem przeznaczyć na coś innego?

5. Spalacze rozumiem, że są mi niepotrzebne?


Z góry dzięki za pomoc
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 625 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8862
1. pierwszy tydzien/ 2 zacznij bez deficytu i obserwuj potem obcinaj 100/200 z wegli
2. to błąd, lepiej nie biegać na czczo bez odpowiedniej suplementacji
3. biegaj po prostu po jakimś posiłku, staraj się by przed bieganiem zjeść szybkowchłanialne białko i troche węgli
4. to zależy jak masz możliwość chodzenia na siłownię to ułóż sobie FBW a jeśli nie i czujesz się odpowiednio zregenerowany to możesz sobie też troche pobiegać/ poruszać się.
Pamiętaj o tym że organizm przystosowuje się do wysiłku i zwiększaj co tydzień bieganie o 5min!
5. Nie, dobra dieta, trening a jeśli będziesz chciał się dociąć to jakiś lekki spalacz ewentualnie np. Thermo Stim ale polecam bez
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 168


Trochę się to wszystko przeciągnęło, ale wrzucam wreszcie dietę do oceny. Co do zapotrzebowania kalorycznego, to wg tego wzoru z podwieszonego tematu wyszło mi na poziomie ok. 2500 kcal.

Oto moje 2 propozycje:








Wiem, że jest tam za mało warzyw, ale najbardziej kojarzą one mi się z posiłkami mięsnymi, a te są tutaj jako posiłki okołotreningowe, więc odpadają.

Poza tym nie do końca wiem, jak powinien wyglądać rozkład składników odżywczych. Wg tego (http://www.kalkulatory.sfd.pl/BMR.aspx) kalkulatora, powinno to wyglądać tak:

Aby schudnąć 1 kg na tydzień
Kalorie 2239
Węglowodany 55% 1232 kcal = 308 gram
Białko 15% 336 kcal = 84 gram
Tluszcz 30% 672 kcal = 75 gram

Powyższy rozkład jest pewnie zły, ale nie wiem, czy mój jest w miarę zbliżony do optymalnego.


Wrzucam też ankietę, fotki mogę wrzucić również, jeżeli uznalibyście je za istotne.

Płeć : mężczyzna
Wiek : 18
Waga : 79
Wzrost : 182
Obwód klatki : 95
Obwód ramienia : 31
Obwód talii : 88
Obwód uda : 61
Obwód łydki : 41
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej :
Aktywność w ciągu dnia : brak, czasem piłka nożna
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 5x w tygodniu bieganie (9km - 70 min)
Odżywianie : od 4 tygodni brak słodyczy, generalnie dość duża zmiana nawyków żywieniowych
Cel : szybka redukcja (do końca wakacji)
Ograniczenia żywieniowe : brak
Stan zdrowia : dobry
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia, aeroby, HIIT
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : brak
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : raczej nie
Stosowane wcześniej diety : brak


Na koniec chciałbym dodać, że od 4 tygodni biegam i zmieniam nawyki żywieniowe. Śniadanie i kolacje jem w takiej formie, w jakiej powinno się jeść na redukcji, do zmiany jest środek dnia, gdzie zazwyczaj spożywam 1 duży posiłek. Przez ten czas zrzuciłem 4 kg. Teraz chciałbym zmienić nieco formę aktywności fizycznej, dodając siłownię i HIIT. Domyślam się, że po dodaniu siłowni i treningu interwałowego zmianie ulegnie moje zapotrzebowanie energetyczne, ale chciałbym byście ocenili tę, którą tu wrzuciłem.


Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 168
Up
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta na mase do oceny i ew. poprawy

Następny temat

l karnityna - kilka pytań

WPC zestaw