SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pytania o dalszej redukcji czy 0 kcal

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 667

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1006
Siemanko,
21 lat, 181 cm wzrostu waga 79/78kg. Moje zapotrzebowanie kaloryczne do 3060 kcal i chciałbym troche zjechac z brzucha (chociaz troche juz sie udalo). Od poczatku kwietnia licze kalorie 2600 kcal (2g białka/kg, 1g tluszczu a reszta w wegle), wczesniej nie liczylem kalorii.Ćwiczę na placu workoutowym, trenuje 4 lub 3 dni w tygodniu zależy od tygodnia (zawsze dzień przerwy), a do tego 2 razy w tygodniu dochodzi rower. Sytuacja w naszym kraju zmienia się wiec do tego dojdzie jeszcze orlik 2x w tygodniu.

Moje pytanko, czy jeszcze przez miesiąc zjechac na 2400/2500 kcal a pozniej przejsc na 0kcal czy co poradzicie?

Wrzucam fotke robioną w marcu po treningu, a na dole 3 fotki robione dzisiaj rano.


dzisiaj:





Zmieniony przez - farmerinio39 w dniu 2020-05-16 09:26:37
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4984 Napisanych postów 69125 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 710855
Nie wiem w jakim sensie pytasz o to. Jeżeli trenujesz pod sprawność, wyniki w kalistenice, czy poprawę wytrzymałości mięśniowej, to o ile je prawidłowo wykorzystasz, to jak najbardziej przydadzą się. Jeżeli jednak celem Twoim jest kształtowanie sylwetki, to kalistenika, jak i te dwa 10 kilogramowe sztangielki nie będą odpowiednim rozwiązaniem. Tutaj należy wprowadzić typowy trening siłowy, bazując na siadach, ciągach, wiosłowaniach, wyciskaniach, czyli ćwiczeniach wielostawowych, a elementy kalistenki traktować jako dodatek.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16390 Napisanych postów 127911 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1438924
Jak idzie to zoatsaw kalorie, jak już zmiany minimalne to utnij trochę kalorii 100-150. Jak długo w sumie redukcja już trwa ?

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1006
Odkąd początku kwietnia
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7832 Napisanych postów 80303 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 678995
W celu redukcji tkanki tłuszczowej konieczny jest deficyt energetyczny. Optymalne jego ustawienie przysparza wielu problemów. W praktyce jeśli restrykcje energetyczne są zbyt głębokie – dietę trudno utrzymać w praktyce, pojawia się trudny do opanowania głód, dodatkowo rośnie ryzyko utraty tkanki mięśniowej i adaptacyjnego spowolnienia metabolizmu.Jeżeli jest progres to nie obcinaj kalorii, ewentualnie dodaj aktywności.Tych kalorii i tak masz już mało, więc nie ma co przesadzać. Można jeszcze pobawić się w modyfikacje proporcji makroskładników.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1006
Chciałbym jeszcze teraz przez miesiąc byc na 2500 kcal, a pozniej wejsc na 0 kalorii czyli te 3060 kcal. Mam pytanie czy stopniowo przechodzić czy odrazu ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16390 Napisanych postów 127911 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1438924
To nie jest okres abyś musiał organizm podreperował, dopiero ok 6 tygodni redukcji masz. Ale jak chcesz wskocz na 2900. Twe zero sięzapewne obniżyło podczas reduckji

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4984 Napisanych postów 69125 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 710855
Myślę, że miesiąc jak najbardziej może jeszcze redukować, a później od razu wejść na zerowy bilans kaloryczny. Bez zbędnego przedłużania redukcji.

To na co warto zwrócić uwagę, to Twój trening. Rozumiem, że w obecnej sytuacji ciężko o typowy trening siłowy, gdy fitness kluby są zamknięte. Na przyszłość jednak warto wiedzieć o tym, że jest plon podstawą kształtowania sylwetki. Kalistenika może być dodatkiem, ale nie jedynym treningiem w tym kierunku. W ten sposób nigdy nie zbudujesz takie sylwetki, jaką mógłbyś dodając podstawowe boje siłowe (siady, ciągi, wiosłowania, wyciskania).

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7832 Napisanych postów 80303 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 678995
„ Chciałbym jeszcze teraz przez miesiąc byc na 2500 kcal, a pozniej wejsc na 0 kalorii czyli te 3060 kcal. Mam pytanie czy stopniowo przechodzić czy odrazu„
——————————-
Wskakuj na zero kaloryczne .
Zacznij od policzenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/-t276436.html 
Tyle ile wyjdzie ze wzoru będzie Twoim plus minus wyjściowym zapotrzebowaniem kalorycznym .
W rozkładzie makroskładników na początek przyjmujesz białko 2 g , tłuszcze 1-1,5 g na kg masy i reszta kalorii z węglowodanów
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1006
Nie zakładając niepotrzebnie nowego tematu. Chciałbym wejść juz na 0 kaloryczne, moja waga aktualnie wynosi 76 kg więc z tej wagi obliczam swoje zapotrzebowanie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7832 Napisanych postów 80303 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 678995
Tak.Tutaj masz wszystko co i jak zrobić .
Zaczynasz od wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/-t276436.html 

Jeżeli Twoim celem jest redukcja to odejmujesz ok 300kcal,

http://www.sfd.pl/-t1135440.html - Źródła białka w diecie.

http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.

http://www.sfd.pl/-t1135388.html  - Źródła węglowodanów w diecie.

W rozkładzie makroskładników na początek przyjmujesz białko 2 g , tłuszcze 1-1,5 g na kg masy i reszta kalorii z węglowodanów
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4984 Napisanych postów 69125 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 710855
Zgadza się. Zapotrzebowanie kaloryczne jak najbardziej należy policzyć pod aktualną masę ciała, a nie na taką jaką chciałbyś mieć. Poza tym, masa ciała nie jest wyznacznikiem efektów, więc polecam nie ustalać swojego celu jako konkretną masę ciała,a skupić się na wyglądzie sylwetki, poziomie tkanki tłuszczowej i obwodach ciała mierzonych co jeden, dwa tygodnie rano na czczo i zapisywanych.

Poza tym, jeżeli wiesz ile kalorii spożywałeś w czasie redukcji tkanki tłuszczowej, to wystarczy dodać około 400 kalorii i będzie prawdopodobnie na zerowym bilansie kalorycznym.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

pomoc z redukcją

Wheya