SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Pytania dotyczące diety redykcyjnej

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 786
Cześć,
mam takie pytanie odnośnie diety redukcyjnej. Otóż, przy wzroście 187 cm i wadze 90 kg moje teoretyczne zapotrzebowanie dzienne to 2000 kcal (dodając do tego jeszcze 2-3 treningi w tygodniu i aeroby, liczba ta będzie jeszcze większa - wyszło mi prawie 2700 kcal). Ustawiłem sobie cel dziennego spożywania 2200 kcal, w rozłożeniu na makro : B- 207 g, 828 kcal, T- 37 g, 329 kcal, W- 258 g, 1021 kcal. Przede wszystkim chciałbym zapytać, czy tak rozpisana dieta jest OK.
Drugą sprawą jest to, że przy zjedzeniu niecałych 2000 kcal dziennie jestem najedzony i nie czuję potrzeby jeść jeszcze więcej. Więc nie wiem, czy mam na siłę się jeszcze dopychać, żeby dobić do ustalonych makro, czy skoro jest to dieta redukcyjna to odpuścić jedzenie wtedy kiedy nie mam na to ochoty. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4103 Napisanych postów 68592 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 563081
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3453 Napisanych postów 8469 Wiek 43 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 407841
2000 kcal to nie jest zapotrzebowanie dla chłopa prawie 1,90m. A 37 g tłuszczy to jakaś horrendalna pomyłka.

Reaktywacja czy falstart? http://www.sfd.pl/[BLOG]deja_vu-t1099661-s119.html#post-18195840

"Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 786
2000 kcal to sama przemiana materii, łączenie z innymi czynnościami wychodzi więcej (2700). "A 37 g tłuszczy to jakaś horrendalna pomyłka" to znaczy, że za mało czy za dużo? Plus dalej nie zmienia to faktu, że spożywam o wiele mniej niż teoretycznie powinienem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3453 Napisanych postów 8469 Wiek 43 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 407841
Napisałeś zapotrzebowanie dzienne, nie ppm Tłuszczy min 1 g na kg masy ciała.

Reaktywacja czy falstart? http://www.sfd.pl/[BLOG]deja_vu-t1099661-s119.html#post-18195840

"Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 786
Źle się wyraziłem w takim razie:) ale jeśli z obliczeń wychodzi, że żeby utrzymać wagę muszę dostarczyć koło 2800 kcal, to po ucięciu powiedzmy 500, powinienem dostarczyć 2300 kcal dziennie, aby chudnąć. W dniu wczorajszym zjadłem niecałe 2000 kcal i byłem już pełen, stąd moje pytanie czy w takim wypadku, starać się jeść mimo braku apetytu, żeby jeść tyle ile ustaliłem, czy posłuchać się swojego ciała i skoro nie jestem głodny to nie jeść. Nie do końca wiem jak to ugryźć :(
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3453 Napisanych postów 8469 Wiek 43 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 407841
Zbilansować posiłki tak by były smaczne. Podbić tłuszcze, to będzie mniejsza objętość posiłków i wyższa kaloryczność i smakowitość też. Obniż trochę białko, które syci.

Zdecydowanie podbić kaloryczność. Bo tak dla przykładu, to 2000 kcal to dla mnie - kobiety to taki zerowy bilans. A Ty na 2000 kcal zarżniesz metabolizm,

Jak wyliczyłeś 2800 to ucinasz 300, nie 500. I obserwujesz. Obwody, nie wagę.


Zmieniony przez - deja vu w dniu 2018-05-14 20:33:30

Reaktywacja czy falstart? http://www.sfd.pl/[BLOG]deja_vu-t1099661-s119.html#post-18195840

"Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 786
Dzięki za wskazówki, mam nadzieję, że będą efekty:)
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2914 Napisanych postów 56771 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 612856
Zaniżyłeś wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego. Policz jeszcze raz według wzoru lub wklej obliczenia.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
wojo zmc Moderator
Ekspert
Szacuny 861 Napisanych postów 11047 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 183367
Po pierwsze przelicz dobrze zapotrzebowanie, po drugie po korekcie wrzuć tutaj swój jadłospis według wzoruhttp://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html . Następnie wrzucisz zrzut i Ci doradzimy co źle np. jest.
Pozdrawiam

Moderator działu: Odżywianie i Odchudzanie

Moje zmagania zapraszam :
http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467-s3.html#post-18313623 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 786
Tak więc od początku, ponowne wyliczenie zapotrzebowania na podstawie wzorów podanych przez flex1976:
Wzrost 187 cm
Waga 90 kg
Wiek 25 lat

TDEE = BMR + TEA + TEF + NEAT 
1. BMR= (9.99 X waga (kg)) + (6.25 X wzrost (cm)) - (4.92 X wiek) + 5

BMR 1949,85kcal

2. TEA 3 treningi w tygodniu po ok. 60 min ze średnią intesywnością
2 treningi kardio w tygodniu z dużą intesywnością (interwały po 22 min)

Trening siłowy 
7 - 9 kcal na minutę w zależności od intensywności 
EPOC - Kalorie spalone po wysiłku 
4-7% Całkowitego zapotrzebowania kalorycznego 

Trening areobowy 
5 - 10 kcal na minutę w zależności od intensywności 
EPOC - Kalorie spalone po wysiłku 
-lekka intensywność - dodatkowe 5 kcal 
-średnia intensywność - dodatkowe 35 kcal 
-wysoka intensywność - dodatkowe 180 kcal 

1 trening siłowy 480

EPOC 116,991
1 trening kardio 176
EPOC 180

TEA 298,4272857

3. TEF 7% z TDEE

4. NEAT (endomorifk chyba) 300

5. TDEE bez TEF 2548,277286
TDEE bez tef 2726,656696 kcal

Zrzuty z dziennika:









Zmieniony przez - wisniawojtek w dniu 2018-05-17 18:50:09
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kuchnia a Pozbycie się wody z organizmu