SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Push Pull - brak przyrostu

temat działu:

Plany treningowe

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 691

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 72 dni Przeczytanych tematów 4
Cześć,

Od około 2 m-cy trenuje push/pull - 3x w tygodniu.
Mam wrażenie, że progres jest w każdej partii mięśniowej ale nie klatce. A co gorsza cofam się do tylu.
Nie mogę przekroczyć 4x12 jednym ciężarem. Nie wiem gdzie jest problem.
Mój plan push wyglada następująco:
1. Przysiady ze sztanga 4x8
2. Hip thrust 4x10
3. Wyciskanie sztangi ławka prosta 4x12

3. Wyciskanie hantli - skos 45stopni 3x10
4. Wyciskanie hantli - 90 stopni 3x15
5. Wyciskanie francuskie sztangi 3x10
6. Wspięcia na palcach 4x25
7. Plank
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5580 Napisanych postów 60480 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747143

W przypadku takiego treningu jak Ty masz i we wcześniejszych ćwiczeniach rosną ciężary to może za mało masz energii żeby progresować w kolejnych ćwiczeniach. Jednak przypuszczam, że jeśli chodzi o wyciskanie leżąc to problem może leżeć w technice wykonania ćwiczenia.

Wyciskanie jest bardzo fajnym ćwiczeniem, ale progresuje się w nim łatwo do pewnego momentu, a jak ciężar dla nas zaczyna być wymagający to błędy technicznie będą skutecznie hamować progres.
Oczywiście zmiana zakresu powtórzeń jest pewną formą reakcji na zaistniałą sytuację, ale jeśli już obcinać ilość powtórzeń w serii to nie do 4 tylko obetnij z 12 do 10 i tyle powtórzeń powinno poprawić nieco sprawę.

Jednak musimy pamiętać, że jeśli w wyciskaniu leżąc są błędy techniczne to zmniejszenie zakresu powtórzeń podziała tylko na chwilę i po kilki treningach znów stanie ten ciężar. Podobnie jest z wadami postawy, które skutecznie potrafią zatrzymać zwiększanie ciężaru w wyciskaniu leżąc.

Generalnie po tak krótkim okresie treningowym nie powinno być zupełnego zatrzymania w progresie treningowym.

Polecamy również: 10 najczęstszych błędów podczas wyciskania sztangi leżąc






Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-11-17 13:22:33

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 354
Ja bym zmienił zakres powtórzeń bądź spróbował innego systemu progresji. Moze spróbuj zamiast 4x12 robić 3/4x8 albo 3x12/10/8.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16649 Napisanych postów 128567 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1442577
jak progresujesz ciężarem ciężko Ci będzie utrzymać 4x12 możesz dać dwie ostatnie serie np po 8 powtózeń, bez zejscia z powtórzeń siła nie wzrosnie.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 72 dni Przeczytanych tematów 4
Ehhh chciałem się trzymać planu treningowego ale widzę, że lekko będzie zmieniony. Spróbuje 12/10/8/6, dorzucę pare kg i tak przez kilka treningów.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 360 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 7406
Ja długo robilem po 3x8 później 3x6 itd , wygląda to tak robisz np 3x8 70kg , za tydzień dajesz 72.5 i robisz tak długo aż nie zrobisz do tych 8ppwt . Jeśli już stanie na amen możesz zejść na 3x6 itd . Ale rób tak długo aż nie zrobisz 3 pełnych serii jednym ciężarem.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy - weteran początkowania

Water