SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Punkty witalne ,a walka uliczna....

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 50500

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 158 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2079
W walce średniego zasięgu, dwóch przeciwników są już w dystansie dotknięcia. Arsenał ciała włącza krótkie uderzenia i uderzenia łokciami, kolanami i dłońmi. Uderzenia głową są także efektywne; nie zapominajmy o nich podczas walki średniego zasięgu. Należy użyć swojego własnego osądu sytuacji w celu obrania celów na przeciwniku i obrania właściwego celu. Należy być także agresywnym i skoncentrować się na punktach witalnych, aby zakończyć walkę tak szybko jak to jest tylko możliwe.






A. Sekcja Górna. Sekcja górna włącza głowę i szyje; to jest najbardziej niebezpieczna kombinacja celów.

(1) Czubek głowy. Czaszka jest słaba gdzie przednie kości czaszki się stykają. Silny cios może spowodować uraz czaszki, jak i wnętrza, co może spowodować starte przytomności i krwiaka. Silny cios może pozbawić życia.

(2) Czoło. Silny cios może spowodować utratę przytomności; silniejszy cios może spowodować krwiaki na mózgu i śmierć.

(3) Skroń. Czaszki kości są słabe w skroni, w dodatku tętnica i duży nerw leżą blisko pod powierzchnia skory. Silny cios może spowodować nieprzytomność i wstrząs mózgu. Jeżeli tętnicą zostanie przerwana, dając masywny krwiak uciskający mozg, powodując śpiączkę i możliwą śmierć.

(4) Oczy. Lekkie uderzenie w oczy powoduje niekontrolowane łzawienie i rozmazanie wzroku. Silny cios lub pchnięcie może spowodować czasowa ślepotę, lub oczy mogą być wydłubane. Śmierć może nastąpić, jeżeli palce zostaną wepchnięte przez cienka kość za oczami do mózgu.

(5). Uszy. Cios w ucho z dłoni lekko ułożonej na kształt "miseczki" może spowodować pękniecie bębenków, jak i wstarząs mózgu.

(6). Nos. Jakikolwiek cios może łatwo połamać cienkie kości nosowe, powodując silny ból i załzawienie oczu.

(7). Pod nosem. Cios w centrum nerwowe, które jest blisko powierzchni pod nosem, może spowodwać wielki ból i załzawienie oczu.

(8). Szczęka. Cios w szczękę może ją połamać lub, sprawić żeby wyskoczyła z zawiasów. Jeżeli nerw twarzowy zostanie przyciśnięty dolną szczęką, jedna część twarzy zostanie sparaliżowana.

(9). Broda. Cios w brodę może spowodować paraliż, silny wstrząs i nieprzytomność. Kość szczękowa służy jako lewar, który może transmitować silne uderzenia do tyłu mózgu, gdzie mechanizmy sercowe i oddechowe są kontrolowane.

(10). Tył uszu i podstawa czaszki. Średniej siły cios z tylu uszu lub w podstawę czaszki może spowodować nieprzytomność przez "słoikowy" efekty na tył mózgu. Jakkolwiek, silny cios może spowodować wstrząs, lub krwiaki na mózgu i śmierć.

(11). Gardło. Bardzo silny cios w przód gardła może spowodować śmierć przez zmiażdżenie tchawicy. Silny cios powoduje wielki ból i dławienie się lub wymiotowanie.

(12). Strona szyi. Ostry cios w bok szyi powoduje nieprzytomność przez szok do tętnicy, żył i nerwu. Dla maksymalnego efektu, cios powinien być zadany poniżej i lekko przez uchem na szyi. Lżejszy cios powoduje niekontrolowane skurcze mięsni i intensywny ból. Bok szyi jest jednym z najlepszych celów do użycia, jeżeli chodzi o jak najszybsze wyeliminowanie przeciwnika, lub wyeliminowanie go chwilowo, w celu zakończenia z nim później.

(13). Tył szyi. Silny cios w tył szyi może spowodować utratę przytomności, wstrząs, lub nawet złamanie karku i śmierć.

B. Środkowa Sekcja. Środkowa sekcja rozszerza się od ramion, do powierzchni sięgającej do okolic bioder. Większość ciosów w punkty witalne w tym regionie nie powodują śmierci, ale mogą mieć poważne, długoterminowe komplikacje, które rozciągają się od wstrząsu organów wewnętrznych do urazów rdzenia kręgowego.

(1) Przód mięśnia karku. Duży splot nerwów przechodzi przez przód stawu karkowego. Silny cios powoduje silny ból i może zostawić całe ramie nieefektywne, jeżeli nerwy zostały uderzone we właściwy sposób.

(2) Obojczyk. Cios w obojczyk może spowodować jego pęknięcie, powodując intensywny ból i zostawiając ramie po stronie pęknięcia nieefektywne. Pękniecie może także spowodować przerwanie nerwu oddechowego lub jednej z tętnic.

(3). Pacha. Duży nerw leży blisko skóry pod każdą pachą. Cios w ten nerw powoduje silny ból i częściowy parazliż. Nóż wbity pod pachę jest śmiertelny, ponieważ przecina tętnice prowadzącą z serca.

(4) Kręgosłup. Cios w kolumnę kręgową może przerwać rdzeń kręgowy powodując paraliż lub śmierć.

(5) Sutki. Duża siec nerwowa przechodzi blisko skory w sutkach. Cios może spowodować ekstremalny ból, jak i wewnętrzne krwawienie wielu żyłek tam umiejscowionych.

(6) Serce. Cios wypychający w serce może wstrząsnąć przeciwnika i dać więcej czasu na dalsze lub wykańczające techniki.

(7) Splot słoneczny. Splot słoneczny to centrum nerwowe, które kontrolują system sercowo-oddechowy. Cios w tą lokacje jest bolesny i może także spowodować trudności przy oddychaniu przez przeciwnika. Silny cios powoduje nieprzytomność przez szok w centrum nerwów. Penetrujący cios może także zniszczyć wewnętrze organy.

(8) Przepona. Cios w dolny przód żeber może spowodować relaks przepony i innych mięśni kontrolujących oddychanie. To powoduje utratę oddechu i może spowodować nieprzytomność przez niewydolność układu oddechowego.

(9) Żebra. Cios w żebra może spowodować ich łatwe pęknięcie. Połamane żebra po prawej stronie mogą spowodować wewnętrze obrażenia dla wątroby; pęknięte żebra po drugiej stronie mogą prawdopodobnie przebić lub opuścić płuca.

(10) Nerki. Silny cios w nerki może spowodować szok i prawdopodobne wewnętrzne obrażenia tych organów. Pchniecie w nerki powoduje natychmiastowy szok i może spowodować śmierć przez silne wewnętrzne krwawienie.

(11). Podbrzusze. Silny cios w podbrzusze powyżej kroczy może spowodować szok, nieprzytomność i wewnętrzne krwawienie.

(12). Bicepsy. Uderzenie w biceps jest bardzo bolesne i zostawia ramie nieefektywnym. Biceps jest specjalnie dobrym celem, kiedy przeciwnik jest uzbrojony.

(13). Mięśnie przedramienia. Nerw, który kontroluje większość ruchów w dłoni, przechodzi nad kością przedramienia w miejscu zaraz pod łokciem. Uderzenie w ten nerw zostawia ramie i dłoń nieefektywna. Przeciwnik może być rozbrojony przez uderzenie w przedramię; jeżeli uderzenie jest wystarczająco silne, może nawet zostać pozbawiony nieprzytomności.

(14) Tył dłoni. Tyły dłoni są czule. Jako że nerwy przechodzą nad kośćmi dłoni, uderzenia w tą część jest intensywnie bolesne. Małe kości z tylu dłoni mogą być bardzo łatwo połamane i takie uderzanie może zostawić dłoń nieefektywna.

C. Dolna Sekcja. Sekcja dolna ciała włącza wszystko od kroczy do stop. Uderzenia w te części są znikomo zagrażające życiu, ale mogą doprowadzić do obezwładnienia jak i inwalidztwa.

(1) Krocze. Średni cios w krocze może obezwładnić przeciwnika i spowodować intensywny ból. Silny cios daje rezultat w nieprzytomności i szoku.

(2) Zewnętrzna część uda. Duży nerw przechodzi blisko powierzchni zewnętrznego uda, mniej więcej odległości czterech palców nad kolanem. Silny cios w ten region może zostawić cala nogę nieefektywna, powodując upadek przeciwnika. Ten cel jest wyraźnie przystosowany do uderzeń kolanem lub piszczelem.

(3) Wewnętrzna część uda. Duży nerw przechodzi nad kością mniej więcej na środku wewnętrznego uda. Cios w tą część także obezwładnia nogę i może spowodować upadek przeciwnika. Uderzenia kolanem lub z obcasa są bardzo efektywne na ten cel.

(4) Ścięgno. Silne uderzenie w ścięgno może spowodować skurcze mięsni i trudności w poruszaniu się. Jeżeli ścięgno zostanie przecięte, noga jest bezużyteczna.

(5) Kolano. Ponieważ kolano jest ważną podtrzymującą strukturą ciała, zniszczenie do tego stawu jest wyjątkowo porażające dla przeciwnika. Kolano może łatwo być wybite, kiedy uderzenie jest wykonane w kacie odwrotnym jak normalny zakres ruchu kolana, wyjątkowo, kiedy utrzymuje wagę przeciwnika. Kolano może być wybite lub przegięte przez kopniecie i uderzenia całym ciałem.

(6) Łydki. Silny cios w górną część łydki powoduje bolesne skurcze mięsni i sprawia trudności w poruszaniu się.

(7) Piszczel. Średni cios w piszczel powoduje wielki ból, wyjątkowo, kiedy cios jest zadany twardym narzędziem. Silny cios może prawdopodobnie spowodować pęknięcie kości, która podtrzymuje większość wagi ciała.

(8) Ścięgno Achillesa. Silne uderzenie w ścięgno Achillesa z, tylu piety może spowodować naciągnięcie kostki i wybicie kości stopy. Jeżeli ścięgno jest przerwane, przeciwnik jest bezwładny. Ścięgno Achillesa jest dobrym celem na przecięcie nożem.

(9) Kostka. Cios w kostkę powoduje ból; jeżeli cios jest silny, kostka może zostać naciągnięta lub złamana.

(10). Śródstopie. Małe kości na górze stopy są łatwo łamane. Uderzenie tam, spowoduje trudności w poruszaniu się przeciwnika.

PODSTAWY UDERZEŃ

Efektywne uderzenia bronią w przeciwnika punkty witalne, są ważne dla wyjścia zwycięsko z walki wręcz. Należy mieć umiejętność zastosowania podstaw efektywnego uderzania, jeżeli chce się wyjść jako zwycięzca z walki na śmierć.

A. Nastawienie. Ważne mentalne nastawienie jest podstawowym warunkiem w umiejętności uderzania przeciwnika. W walce wręcz, trzeba mieć nastawienie, które pokona przeciwnika i zagwarantuje powodzenie misji, nie ważne, co by mogło być. W walce na śmierć, trzeba mieć obramowany umysł w myśl przetrwania ponad wszystko; możliwość przegrania nawet nie można zakładać. Trzeba rozkazać sobie uderzać przeciwnika czymkolwiek się da, aby zmusić go do upadku na ziemie, lub zakończenia jego walki. Założenie "Bić go tak długo, aby juz nie ruszał" działa w tym przypadku.

B. Fala Szokowa Cieczy. Uderzenie powinno być zadane tak, żeby cel był uderzony i bron pozostała w miejscu uderzenia na przynajmniej 1/10 sekundy. To powoduje, że cala energia kinetyczna uderzenia, produkuje fale szokowa cieczy, która podróżuje w dotkniętą tkankę i powoduje maksimum zniszczenia. Jest bardzo ważne, aby wszystkie uderzenia do punktów witalnych i punktów nerwów motorowych zostały zadane zgodnie z tym założeniem. Powiedzenie "Uderz i trzymaj!" łatwo podsumowuje te założenie.

C. Wybór Celu. Uderzenia powinny być wcelowane w punkty witalne i punkty nerwów motorowych przeciwnika. Rezultaty efektywnych uderzeń w witalne punkty są dyskutowane wyżej. Uderzenia w punkty nerwów motorowych powodują czasowy mentalny szok i dysfunkcje użytku mięśni do dotkiętych części ciała. Mentalne porażenie wynika, kiedy mozg jest momentalnie zdezorientowany przez nad czucie wynikające ze zbyt wielkiej ilości impulsów - na przykład uderzenie w główny nerw. Paraliż kompletnie eliminuje przeciwnika od trzech do siedmiu sekund i pozwala na wykończenie przeciwnika, uzyskania totalnej kontroli nad sytuacja, lub umożliwić ucieczkę. Czasami, takie uderzenie powoduje nieprzytomność. Dobre uderzenie w centrum nerwów motorowych także zostawia dotkniętą część ciała nieruchoma przez powodowanie skurczu mięsni i dysfunkcje przez przeładowanie nerwów. Punkty motorowych nerwów są pokazane w rycinie 4-1.

(1) Nerw w podstawie szyi, zaraz nad kością piersi; ucisk w tym miejscu może zdezorientować przeciwnika i zachwiać jego balans. Ucisk palcami wepchnięte w ten nerw, powoduje intensywny ból, który powoduje wyjście przeciwnika ze zwarcia samoczynnie.

(2) Nerw zaraz gdzie mięsnie kaptura stykają się z bokiem szyi. Uderzenie w ten punkt powoduje intensywny ból, czasowa dysfunkcje dotkniętego ramienia i dłoni i mentalne porażenie od trzech do siedmiu sekund. Uderzenie powinno być kierowane do dołu kantem dłoni lub dołem pięści, najlepiej od tylu.

(3) Nerw na boku szyi. Ten nerw jest możliwie najlepszym miejscem uderzenia kogoś, aby wywołać porażenie. Jakakolwiek część ramienia lub dłoni może być użyta - tył dłoni, pięść, spod pięści, kant dłoni, łokieć. Dobrze wykonane uderzenie wywołuje:
Intensywny ból.
Kompletne zatrzymanie aktywności motorowej.
Czasowa dysfunkcje dotkniętego ramienia.
Mentalne porażenie od trzech do siedmiu sekund.
Możliwą nieprzytomność.

(4) Nerw za obojczykiem w pustce mniej więcej w połowie miedzy kością piersiowa i stawem ramienia. Uderzenie powinno być zadane z pomocą broni o malej powierzchni, lub czubkiem kciuka w celu wywołania wysokiego porażenia mentalnego i dysfunkcji dotkniętego ramienia.

(5) Nerw ulokowany z przodu stawu ramienia, uderzenie w ten punkt może spowodować nieefektywność ramienia. Powtarzanie uderzeń może być ważne, aby upewnić się nad totalna dysfunkcja ramienia i dłoni.

(6) Nerw na górze mięśnia klatki, skoncentrowany nad sutkiem. Silne uderzenie do tego centrum może spowodować wysokie porażenie, dysfunkcje oddechową i możliwą nieprzytomność. Prosty cios lub uderzenie dolną częścią pięści powinno być użyte do spowodowania skurczy w nerwach oddziaływujących na serce i system oddechowy.

(7) Nerw na podstawie czaszki. Uderzenie w ta specyficzna lokacje może spowodować nieprzytomność lub nawet możliwą śmierć. Im silniejszy cios, tym większa prawdopodobność śmierci.

(8) Motorowy nerw na górze przedramienia, zaraz poniżej łokcia. Uderzenia w ten punkt mogą wywołać dysfunkcje dotkniętego ramienia i dłoni. Nerw powinien być uderzany spodem pięści lub kośćmi przedramienia lub bronią uderzeniowa, jeżeli jest w zasięgu. Uderzanie tego nerwu może być specjalnie przydatne podczas rozbrajania przeciwnika uzbrojonego w nóż lub inną broń.

(9) Motorowy nerw w wewnętrznej stronie przedramienia, przy podstawie nadgarstka, zaraz powyżej dłoni. Uderzenie tego centrum powoduje podobne efekty to wymienionego wyżej, z tą różnicą, że nie jest tak łatwo dostępny jak wyżej.

(10) Nerw powyżej pośladka, ale poniżej linii pasa. Silne uderzanie tego nerwu może obezwładnić dwie nogi i prawdopodobne porażenie układu oddechowego. Ten nerw jest największym nerwem w ciele, zaraz po rdzeniu kręgowym. Uderzenie tego nerwu może znaleźć efekty na całym ciele, szczególnie, gdy bron uderzeniowa jest użyta.

(11) Nerw na środku wewnętrznego uda; uderzenie tego nerwu może spowodować czasowa motorowa dysfunkcje dotkniętej nogi, ból o wysokiej intensywności i mentalne porażenie od trzech do siedmiu sekund. Kolano jest najlepsze do użycia, gdy chce się uderzyć ten nerw.

(12) Nerw na zewnątrz uda, około cztery palce nad kolanem. Silne uderzenie do tego centrum, może spowodować zawalenie ocalej nogi i ból o wysokiej intensywności, także mentalne porażenie od trzech do siedmiu sekund. Ten łatwo dostępny punkt jest efektywna droga do szybkiego powalenia przeciwnika. Ten punkt powinien być uderzany kolanem, piszczelem, lub bronią uderzeniowa.



(2) Uderzenie kciukiem w gardło. Obrońca używa uderzania kciukiem w gardło (4-3) jako efektywnej techniki, podczas gdy przeciwnik rusza na niego, lub próbuje go złapać. Obrońca pcha jego prawe ramie z wysuniętym kciukiem i uderza przeciwnika w gardło-tchawice podczas trzymania jego lewej dłoni wysoko dla protekcji. Może podążyć z obezwładniającym ciosem w punkty witalne jego przeciwnika.
2
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 1922 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 7236
fajnie,ale ostrożnie z tymi tematami!
wiele jest tu nieodpowiedzialnych osób!
na szczęście to nie takie proste!
pozdrawiam!

"odrobina aromatu zawsze pozostaje na ręce która podaje ci różę"

http://www.sfd.pl/Shula/WFC_CHALLENGE/Dziennik_Blog.2011/2012r.-t803927.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 158 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2079
nie biore odpowiedzialnosci za glupie czyny... to raz a dwa temat ciekawy ale i dla normalnych ludzi
Dziekuje warto tez wiedziec gdzie NIE bic by nie narobic sobie klopotow...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 1922 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 7236
przyznaję temat ciekawy! he,he,he wiedzieć gdzie nie bić dobre!!! fajnie to wymyśliłeś.

"odrobina aromatu zawsze pozostaje na ręce która podaje ci różę"

http://www.sfd.pl/Shula/WFC_CHALLENGE/Dziennik_Blog.2011/2012r.-t803927.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
OloKK www.olokk.pl
Ekspert
Szacuny 123 Napisanych postów 34575 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 195972
Z tematu wynika, że gdziekolwiek nie uderzysz, to pacjent leży i zwija się z bólu.

OLIMP ENG-PL TRANSLATOR:
2 capsules 3 times daily = 4 kapsułki 3-4 razy dziennie

http://facebook.com/olokk
http://olokk.pl  http://bng-studio.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 1922 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 7236
ha,ha,ha tak olokk tak!
"jednak nie ma się czym martwić"

"odrobina aromatu zawsze pozostaje na ręce która podaje ci różę"

http://www.sfd.pl/Shula/WFC_CHALLENGE/Dziennik_Blog.2011/2012r.-t803927.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 158 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2079
zalezy od precyzji i sily :D Nie tak hop siup i bum :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10973 Napisanych postów 50342 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Dokładnie j/w.
Z opisów wynika,że jeden cios jeden trup...
Jednak poszedł Sog, bo czytelne dość i zawsze może się przydać.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 158 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2079
Dziekuje
Mozna traktowac jako przestrroge

Zmieniony przez - MamboKK w dniu 2008-02-16 11:03:52
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
QUEBLO Moderator
Ekspert
Szacuny 2257 Napisanych postów 30020 Wiek 37 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 266975
podaj żródło/źródła

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 158 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2079
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

kodeks Karny-POBICIE

Następny temat

Siłownia w sportach walki - Trening 3 dniowy

nutloveb