SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Przykurcz zginaczy stawu biodrowego

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 14564

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 109 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1495
Witam,

Jestem 7 miesięcy po rekonstrukcji ACL w prawym kolanie. Na operację zdecydowałem się dopiero po 2 latach od urazu. W związku z tym wszystkim najprawdopodobniej w lewej nodze nabawiłem się przykurczu zginaczy stawu biodrowego. Piszę najprawdopodobniej, ponieważ sam to stwierdziłem po "rwaniu" i pozytywnym teście Thomsona. Obecnie nie mogę sobie pozwolić na wizytę u fizjoterapeuty. Dlatego proszę Was o pomoc jak z tym walczyć, dopóki nie skonsultuję tego z profesjonalistą?

Znalazłem w internecie, iż w przykurczu zginaczy stawu biodrowego jest o tyle łatwo, że wystarczy wzmacniać mięśnie pośladków. Polecali ćwiczenia Półmostek biodrowy ze sztangą i Przeprost biodrowy z hantlem. Czy to prawda?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 235 Wiek 33 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 3025
A na jakiej podstawie twierdzisz, że to przykurcz zginaczy biodra? Podaj jakieś objawy i wszystko co zauważyłeś.

...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 109 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1495
Objawy są następujące:

- kiedy stoje w szerokim rozkroku i wykonuje dosyć głębokie kręcenie bioder to w lewej nodze czuję rwanie w wewnętrznych mięsniach uda oraz ograczniczenie ruchu
- stojąc na jednej nodze, druga (lewa) w powietrzu, kolano zgięte pod kątem 90 stopni, przy robieniu "kółek" noga lewą słyszalne i wyczuwalne strzelnia w biodrze
- zrobiłem test thomasa - wyszedł pozytywnie

Mam również problemy z lewym kolanem, które objawia się np. tym, że gdy robię pivot udem na lewej nodze (stopa sztywno nie rusza się) to coś mi przeskakuje z tyłu kolana jakby ścięgno, mieśień. Wydaje mi się, że to przez te problemy z biodrem.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 235 Wiek 33 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 3025
OK, skoro test był przeprowadzony dobrze i wyszedł pozytywnie, to zakładamy, że jest to przykurcz.
Poleciłbym wzmacnianie pośladków i tylną grupę mięśni uda. Musisz wybrać takie ćwiczenia, które będą działały tylko na te mięśnie bez udziału czworogłowego (po to, żeby jeszcze dodatkowo go nie wzmacniać, bo on również zalicza się do zginaczy s. biodrowego).

Do tego porządne rozciąganie. Dobre rezultaty może przynieść poizometryczna relaksacja mięśni. Ćwiczenie to wykonuje się bardzo podobnie jak test thomasa. Będziesz potrzebował do tego drugiej osoby. Musisz się położyć tak, by lewa noga miała jak zwisać trochę poniżej płaszczyzny, na której leżysz. Druga osoba zgina prawą nogę jak przy teście i w tym momencie lewa noga powinna Ci się trochę podnieść zkoro jest tam przykurcz. Twój pomocnik naciska na lewą nogę w okolicy dolnej części uda do takiej granicy jaka nie będzie Ci sprawiała bólu. Następnie Ty przeciwdziałasz sile nacisku, ale bardzo delikatnie. To nie ma być na zasadzie siłowania się, kto silniejszy, tylko lekkie napięcie mięśni, w którym wytrzymujesz 15 sekund. Po upływie czasu, Ty rozluźniasz mięśnie, a Twój pomocnik znowu dociska nogę i tak ze 3 razy na początek. Róbcie to pomału i spokojnie.

Przed rozciąganiem porządna rozgrzewka, żeby odpowiednio przygotować mięśnie i nie zrobić sobie krzywdy.
A co do kolana, to może to być od biodra, ale również łąkotka. Jeśli jesteś w stanie wykonać "kaczy chód" to spróbuj sobie. Jak pojawi się podobny ból lub uczucie jak przy wykonywaniu piwota, to możesz coś mieć jeszcze z łąkotką.

Powodzenia.

Zmieniony przez - Darek7 w dniu 2012-01-26 15:17:49

...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 127 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 652
Po pierwsze rozciąganie a nie żadne wzmacnienie. Wzmacniać to sobie mozna dopiero po rozciągnięciu przykurczonych mięśni.
Co do tego testu thomasa to niech Ci to ktoś ogarnięty zrobi, a nie ty sam sobie.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem technikę rozciągania w powyższym poście, ale co to za rozciąganie mm z oporowaniem pacjenta?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 109 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1495
Darek7 - nie zrobię kaczego chodu, nie czuję się jeszcze tak pewnie. Jak kucam na lewą nogę to słyszę chrupnięcie w kolanie. Dodatkowo miałem tak, że przeważnie rano (teraz już rzadziej) jak robiłem pivot samy udem to byo słychać głośne chrupniecie i przeskok z tyłu kolana. Czasami mam tak, że jak idę to czuję jakby coś mi przeszkadzało w kolanie i muszę je szybką zgiąć, żeby coś przeskoczyło pod rzepką (obecnie rzadziej się to zdarza). A czasami czuję tak ciągniecie z zewnętrznego boku rzepki. Też wcześniej podejrzewałem łąkotkę.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 109 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1495
Wracając do rozciągania - mam wykonywać jedno ćwiczenie rozciągające? Ile powtórzeń? Ile serii? Ile dni w tygodniu? Co z tym wzmacnianiem pośladków?

Zauważyłem że również podczas pływania, gdy zginam to kolano i prostuję uderzając o wodę to czuję ciągnięcie z tyłu kolana, które sprawia ból. Jak się skupię na tym ruchu i wykonuje kontrolowany ruch to nic się nie dzieje.

Zmieniony przez - Majkel2304 w dniu 2012-01-26 19:53:41
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 235 Wiek 33 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 3025
Hellveto najpierw wzmacnia się grupę osłabioną, a następnie wzmacnia grupę antagonistyczną. Tak się robi, ponieważ wzmacnianie jednej grupy mięśni powoduje rozciąganie grupy antagonistycznej do pierwszej. Jak jednej grupie damy w kość, to grupa antagonistyczna dobrze się rozluźni i łatwiej będzie ją rozciągnąć.
Poczytaj trochę o poizometrycznej relaksacji mięśni, to zrozumiesz o co chodzi w tym ćwiczeniu. Nawet tu na sfd jest o tym.

Majkel2304 co do kolana, to moim zdaniem masz uszkodzoną łąkotkę. Miałeś robiony rezonans przed rekonstrukcją? Masz jakieś opisy po operacji? Jak masz cokolwiek to napisz to.

Podałem Ci jedno, które wiem, że jest dobre, a Ty też się troszkę wysil i poszukaj ćwiczeń rozciągających. To możesz robić 2 razy dziennie, tak jak pisałem wcześniej po 3 powtórzenia. Po 2-3 dniach możesz robić po 4 zwiększaj stopniowo.

Wzmacniaj pośladki i tylną grupę mięśni ud (dwugłowy uda, półbłoniasty, półścięgnisty). Na pewno znajdziesz dużo ćwiczeń.

...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 127 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 652
Co do tego rozciągania to masz troche racji, ale osobiscie uważam (i tak mnie tez uczono) że rozciąganie jest bardziej skuteczniejsze niż takie antagonistyczne wzmacnianie mięśni (co jest starą szkołą dotyczaca rehabilitacji).
Takie postępowanie jakie przedstawiasz po mojemu nie pokona oporu tych mięsni przykurczonych ale zgodze się że w jakims stopniu je zmniejszy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 109 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1495
Darek7 - przed operacją miałem rezonans prawego kolana, tego w którym było podejrzenie zerwania ACL. Obecny problem dotyczy lewego kolana. Byłem w listopadzie u jednego lekarza - terapeuty manualnego prywatnie i stwierdził boczne przyparcie rzepki przez zewnętrzną cześć uda, ale nie potrafił jednogłośnie odpowiedzieć czy moje problemy, które opisałem powyżej są wynikiem przyparcia. Muszę udać się na USG zanim cokolwiek zacznę robić z kolanem. Od nowego tygodnia zaczynam się rozciągać i cwiczyć pośladki. Dzięki chłopaki za pomoc :)

Poszukam jeszcze ćwiczeń rozciągających i dam Wam do oceny ;)

Zmieniony przez - Majkel2304 w dniu 2012-01-27 21:28:26
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 109 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1495
Będę wykonywał następujące ćwiczenia rozciągające:

1. Hip Flexor Stretch (bez opierania nogi o ścianę)
2. Roller foam psosa stretch (zamiast pianki na końcu łożka)
3. Stretch Butterfly

Każde powyższe ćwiczenie 3 serie po 30 sekund roziciągania do granicy bólu.

Co Wy na to?

P.S.

Poniżej link do dwóch pierwszych ćwiczeń:

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en|pl&u=http://www.fitsugar.com/Low-Back-Pain-Try-Stretching-Your-Hip-Flexors-3368118

Zmieniony przez - Majkel2304 w dniu 2012-01-27 22:11:56
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

melatonan a tetracyklina - można łaczyć ?

Następny temat

Dziwne rozpoznanie > kontynuacja "czy to naciągniecie ?"

injelly