SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Przygotowania do treningów boksu

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 291

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 71 Napisanych postów 600 Wiek 27 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 20240
Witam, za kilka dni wracam do treningów boksu. Od miesiąca przygotowywałem się do treningów poprzez bieganie i trening na siłowni. Jednak mam pewien problem jeżeli chodzi o bieganie i trening siłowy.

U mnie kondycja to była cienizna dalej zresztą nie mam kondycji nawet przeciętniaka z ulicy, biegałem przez pierwsze 2 tygodnie 3 razy w tygodniu po 45 minut, później starałem się skracać czas zachowując tą samą trasę. Teraz dodałem do biegania małe interwały. Biegnę 20 minut do lasu i w lesie robię 3 rundki interwałów. Bieg 10-15 sekund i marsz 2-3 minuty (Wiem że słabo.. Ale staram się to poprawić). Potem wracam do biegania truchtu, tylko odkąd dodałem interwały to wracając nie mogę spokojnie dobiec do domu te 15-20 minut i robię marszobiegi. Przy truchcie nie miałem takiego problemu i w związku z tym zastanawiam się czy nie za szybko dodałem te krótkie interwały do swojego biegu.. Może najpierw trzeba było wytrzymać spokojnie 40 minut takiego szybszego biegu? Czy może robić tak że trucht 2 razy w tygodniu i 1 raz, krótkie interwały? Czy po prostu poczekać?

I jeszcze mam pytanie o trening na siłowni.. Trenuje podrzuty, rwania i wyciskania, wszystko robię bardzo szybko i dynamicznie aż brakuje mi tchu, taki trening do boksu będzie dobry? Czy po prostu robić szybkie powtórzenie ale nie w stylu interwałowym (że nawalam bardzo szybko na maxa ile się da a potem 30-60 sekund przerwy?

Czy w ogóle siłownia jest u mnie wskazana? Czy wystarczą treningi na wzmocnienie nóg, podskoki z obciążeniem, półprzysiady itp.?

Do tego obecnie mój plan treningowy wyglądał by tak:

Poniedziałek - Boks
Wtorek - Bieganie
Środa- Boks
Czwartek - Bieganie
Piątek - Boks
Sobota - Siłownia/ Ewentualnie jeżeli było by lepiej to może bardziej opłacało by się zakupić worek bułgarski, hantelki 1,5 kg, piłkę lekarską 10 kg, młot z oponą i tak trenować? Nie ukrywam że chciałbym coś swoich mięśni zachować..

Zrezygnować z biegania na rzecz treningów boksu? Kiedyś jak chodziłem to tam był ciężki zapierdziel i kondycja też się wyrabiała. Bardzo bym prosił o pomoc jakie jest wasze zdanie?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 903 Napisanych postów 954 Wiek 23 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 16637
Jak pójdziesz na sekcje tam trener już Cię pokieruję. Ja na twoim miejscu jeżeli miałbym możliwość robić więcej treningów bokserskich to bym je robił zamiast biegania. Co do kondycji to wszystko w trakcie trenowania ci się poprawi. Na pewno będziesz miał treningi wytrzymałościowe itp więc tam będziesz podnosił swoja poprzeczkę tlenową.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 717 Napisanych postów 4589 Wiek 48 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 168151
Przy jego formie to sam trening będzie dobrym treningiem wytrzymałościowym.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 175 Napisanych postów 400 Wiek 18 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 50104
MMA
Przy jego formie to sam trening będzie dobrym treningiem wytrzymałościowym.

Miałem to samo napisać, a na pewno nie zrobiłbym tego tak zwięźle.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 71 Napisanych postów 600 Wiek 27 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 20240
A jak z siłownią itp.?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 175 Napisanych postów 400 Wiek 18 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 50104
Myckol57
A jak z siłownią itp.?


"Do treningów sztuk walki najlepiej przygotowują treningi sztuk walki".
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 71 Napisanych postów 600 Wiek 27 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 20240
No tak, ale chyba jakaś siła też by się przydała.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 717 Napisanych postów 4589 Wiek 48 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 168151
Napisałeś
Myckol57
...Potem wracam do biegania truchtu, tylko odkąd dodałem interwały to wracając nie mogę spokojnie dobiec do domu te 15-20 minut i robię marszobiegi...
Brakuje Ci kondycji a Ty martwisz się o siłę. To tak jakbym się wybierał na wyścig samochodowy i okazałoby się, że mam za mały zbiornik paliwa a ja się pytam jak stuningować silnik aby miał kilka koni nocy więcej.


Zmieniony przez - MMA w dniu 2019-07-31 23:26:34
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 71 Napisanych postów 600 Wiek 27 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 20240
Rozumiem, to będę trenował tak dla podtrzymania masy, bo ważę 130 kg przy 204 cm wzrostu, i chciałbym coś tych mięśni zachować. 2 razy w tygodniu FBW. A jak zaczną się treningi boksu to całkiem odstawię.

A jak z bieganiem zrobić? Biegać trucht i jak będę śmigał 40 minut spokojnie coraz szybciej to wtedy dopiero na interwały się przerzucić?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 175 Napisanych postów 400 Wiek 18 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 50104
Myckol57
Rozumiem, to będę trenował tak dla podtrzymania masy, bo ważę 130 kg przy 204 cm wzrostu, i chciałbym coś tych mięśni zachować. 2 razy w tygodniu FBW. A jak zaczną się treningi boksu to całkiem odstawię.

A jak z bieganiem zrobić? Biegać trucht i jak będę śmigał 40 minut spokojnie coraz szybciej to wtedy dopiero na interwały się przerzucić?


Zacznij trenować boks i w trakcie treningów zobaczysz, czego ci brak, a trener (być może) będzie Ci w stanie podpowiedzieć, co robić. Bardzo możliwe, że na siłowni sobie szkodzisz. Ja tak miałem. Zawsze byłem dużo silniejszy od przeciwników, a do tego lubiłem pakować (chociaż przy Tobie, to ja jestem kurczak 184 cm - 66kg), aż jeden trener powiedział mi, że pakowanie mi szkodzi, bo mam naturalną siłę, bardzo silny będę zawsze, normalnie trenując, a siłownia mnie usztywniała, zwłaszcza nogi. Poza tym - ja nie wiem, jak jest w boksie, ale ja swego czasu zauważyłem, że w uchwycie bardzo usztywniam ramiona i za wolno wchodzę do rzzutów. Po analizie doszedłem do wniosku, ze mam za słabe dłonie i rekompensuję to napięciem ramion. Zarzuciwszy siłownię, ograniczyłem sie do ścisków i nagle okazało się, że mam dużo luźniejsze ramiona, a i tak mam bardzo silny uchwyt i dodatkowo bardzo szybkie, dynamiczne szarpnięcie. Gdybym nie trenował judo, tylko ograniczał sie do siłowni i ogólnorozwojówki, to w ogóle bym tego nie zauważył. Czyli idź trenować, zobaczysz, co Ci potrzeba.



Zmieniony przez - KrzyśK w dniu 2019-08-01 06:36:21

Zmieniony przez - KrzyśK w dniu 2019-08-01 08:49:35
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

testy do policji i straży granicznej

Zestaw 1