SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Przetrenowanie i okres zastoju. Oznaki i przyczyny

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2415

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 75 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 5958
WITAM WSZYSTKICH

Postanowiłem napisać coś na ten temat, ponieważ każdemu z nas, mimo że dobrze się odżywiamy i systematycznie ćwiczymy, prędzej czy później zdarzają się okresy zastoju lub przetrenowania. Dużo osób nie wie jak to się objawia i czym jest spowodowane. Postaram się w skrócie opisać ten problem. Zapraszam do krótkiej lekturki a więc zaczynamy:

Będą takie okresy gdy będziecie się Wam wydawalo ze popadliście w stagnację, a wasze obwody nie będą się powiększać. Faktycznie jednak stale będziecie rozwijac sile, uzyskiwac wieksza gęstość i definicje umięśnienia. Będzie się Wam wydawac ze forma to rosnie, to spadac. Nie popadajcie we frustracje z tego powodu, ponieważ czasowe zastoje sa zjawiskiem normalnym i zdarzaja się one każdemu, nie wyłączając największych mistrzow. Musicie dobrze obserwowac treningi aby nie zdarzaly się Wam okresy przetrenowania lub psychicznego zobojętnienia. Musicie wyłapywać subtelne oznaki przetrenowania. Oznaki te obejmują:
-nasilenie się kontuzji i dolegliwości mięśniowych
-podwyzszone tętno po przebudzeniu
-brak zainteresowania treningiem
-podwyzszona drażliwość
-bezsennosc
-spadek obwodów mięśniowych
-bole glowy
-przemeczenie i brak energii
-zmniejszenie się popedu płciowego
-utrata apetytu
-niepełna regeneracje miesni pomiedzy kolejnymi treningami

Daje się tez zaobserwowac obniżoną wydolność mięśniową charakteryzującą się:
-koniecznoscia oszukiwania w trakcie podnoszenia ciężarów
-zbyt czeste korzystanie z pomocy asekurującego
-skacząca niekontrolowana forma
-niezdolnosc do pelnego ukrwienia miesni podczas treningu
-zmniejszona zdolność do wysliku

Teraz już znamy objawy przetrenowania, ale gdzie leżą ich przyczyny? są to:
-znużenie i monotonia (te same cwiczenia, tyle samo serii i powtórzeń)
-zbyt duże obciążenie innymi pracami
-zmartwienia
-wyczerpanie nerwowe
-brak snu
-złe odzywianie
-presja ze strony innych zawodnikow
-nadmiar kofeiny
-brak rozrywek
-cwiczenie ze zbyt dużymi ciezarami
-przywiazanie zbyt dużej wagi do wymuszonych powtórzeń
-zbyt mala liczba kalorii i wytwarzających energie wegli w pożywieniu

W momencie gdy objawy przetrenowania stana się widoczne trzeba zrobic przerwe (7-10dni). Po niej wprowadzic zmiany w programie treningowym odnoszące się do dni i godzin treningow, liczby wykonywanych serii i powtórzen oraz tempa ćwiczen. Ponadto wiecej śpijcie (8-9h). Nie zniechecajcie się gdy wyjscie ze stanu przetrenowania będzie wymagalo nieco wiecej czasu. Oby okresy zastoju i przetrenowania zdążały się jak najrzadziej i tak zeszło mi popołudnie, ale i tak siłownie mi na Święta zamknęli a do kuchni puki co nie mam wstepu bo kobiety się staraja, żeby mi jutro masa skoczyła Pzdr

"kulturystyka to nie sport, to styl życia.."
JP w nicku to pomyłka z dzieciństwa :D

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3678 Napisanych postów 44835 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 336116
Troche niezgodze sie z tym by przerwa 7-10dni mogla wystarczyc.
oczywiscie wszystko zalezy od zaawansowania naszego stanu-ale przy mocnym nadpaleniu ukladu nerwowego mozemy potrzebowac duzo wiecej dni by organizm doszedl do siebie(+ oczywiscie treningi regeneracyjne).

Wszystk ozaczyna sie w glowie-w dalszej kolejnosci szwankuje cialo.


W sumie az tak bardzo sie nie napracowales.

Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2010-04-04 17:27:08

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 70678
fajnie zebrane konkrety, sog.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 51
dobrze że Ci się nudziło, bo bardzo fajnie zrobiony art.. same konkrety. Oczywiście SOG
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problem z wyrzeźbieniem bicepsa.

Następny temat

bicepsy