SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Przejście z low carb na carb cycling.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1363

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 41
Witam,

Po dłuższym okresie stosowania low carb(na masę) postanowiłem wypróbować coś nowego - CC. Jak powinienem do tego podejść:

Zwiększać WW stopniowo, czy może hop siup z tygodnia na tydzień?(podejrzewam, że przy zbilansowanej lepiej byłoby stopniowo, ale jak sprawa wygląda kiedy dni są podzielone na HC i LC?)

Czy podział WW 4g/kg w dni HC i 1g~/kg w dni LC jest w porządku zakładając, że odpowiednio dobiorę ilość tłuszczy aby pokryć zapotrzebowanie kcal? (pytam bo zazwyczaj polecane jest około 2g/kg w dni LC)


I na wszelki wypadek - dotychczasowa podaż ww oscylowała w granicach 100g~ w DNT i 130~g w DT.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 982 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 12814
High carb tyle ww zeby nie zalewalo
mid carb wieceij pmiedzy high i low

low -150 ww


Musisz byc w deficycie przez 2-3 dni


ja robie tak :

High -4g / kg 3100 kcal
Mid 170ww 2700 kcal
Low 150 2600 kcal
very low 88 2500 kcal

3 razy FBW zapotrzebowanie 2700 kcal
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 41
Dzięki za wskazówki. Czy nie lepiej po prostu podzielić na dni HC (3x FBW) i LC w NT biorąc pod uwagę, że jedyną aktywnością będzie siłownia?(ew. aeroby w NT, ale i tak po co mi w te dni większa ilość ww?)
Czy mógłoby w takim razie wyglądać to tak:
HC - ww 4g/kg, b 2,2/kg, tł 1,7/kg = 3200~kcal
LC - 120~ww, b 2,2/kg, tł 1,7/kg = 2400~kcal
Co by w sumie dało docelowe 19k/tydzień i 2700kcal/dzień. Jeżeli to nie ma żadnego sensu to proszę śmiało wytykać wszystkie błędy.

Jak powinno wyglądać samo przejście? Stopniowo zwiększać ww, czy przeskoczyć z tygodnia na tydzień(dnia na dzień?) jako, że na dobrą sprawę tylko w dni HC zmieni się ich ilość?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 982 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 12814
1 ) nie badz w deficycie za dlugo,bo na przyrosty to ujemnie wplynie. Wszystko zalezy jak bardzo jestes aktywny w dni LC ,bo jak malo to duzo wegli nie potrzeba

2) Ogolnie to podzial na dni LC HC MC zalezy od budowy ciala,ekto moze miec HC i 3 LC , mezo zaleca sie 3-4 HC i 4-3 MC , wszystko zalezy jak tolerujesz wegle.
3) Powoli dodawaj wegle codziennie ,po 25 g . Jak widzisz nie wiele musisz podbijac w dni LC i MC , tylko w HC ,tutaj nie bal bym dac o 100 wiecej,ale rozlozyc na 4 posilki,sniadanie,po i przed i po treningu. Najwiecej daj do sniadania,to sie ladnie przepali w ciagu dnia . Ja daje:

1sniadanie 88ww
2gi 72 ww
3ci 72 ww
4ty 72 ww
5ty bialko tluszcz warz
6ty jak piaty
4) Dobrze jest tez zrobic podzial pod siebie jesli chodzi o ilosc WW na dany dzien.



np

HC - silownia 3100 kcal 300 ww
MC - off 2500 kcal 150 ww
HC - silownia 3100 kcal 250 ww
MC - off 2600 kcal 150 ww
HC - sliownia 3100 kcal 300 ww
MC -off 2600 kcal 130ww
LC - off 2500 kcal 80 ww

Wedlug przykladowego wzoru widzisz ze jest czas na regeneracje,i pod to wegle ustawic mozesz,jak mniej aktywny jestes w dni po silowni albo te 2 wolne to tam operujesz kaloriami,mniej lub wiecej. Dam Ci linki do artykulow o Carb cyclingu

http://www.cardioisforsuckers.com/mydiet/ 
http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_truth_about_bulking
http://www.bodybuilding.com/fun/par30.htm
http://www.skippypodar.net/Fitness/carbcycling.html



carb cycling to jak widzisz indywidalna sprawa,ale jak poczytasz jakie podejscia maja ogolnie ludziska to znajdziesz najelpsze wyjscie dla siebie . Pozdro

PS . I pamietaj ,trzymaj miche,szczegolnie w dni HC bo tam najlatwiej przedawkowac kalorie xD I najlepie w te dni same wegli o niskim IG , z wyjatkiem po trenie. To zapewni staly poziome insuliny.

Np Owsiane
Kasza
Kasza
Ziemniaki

Uwazaj na cukry i wegle proste ! Chyba ze jestes ekto :P

Zmieniony przez - TheBigBoss w dniu 2010-03-12 19:01:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 982 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 12814
kurde o czyms zapomnialem :D

policz ile kalorii masz razem na tydzien , potem porownaj to do liczy kalorii z bilansu zero . Ja mam lekki plus,poki co dziala.

Mam na mysli : jesli zapotrzebowanie masz np 2500 kcal /dzien x 7 dni = 17500
twoj carb cycling daje ci 18000 czyli nadwyzka 500 tygodniowa.


Jak dasz za duzy deficyt i za duze nadwyzki to nie zadziala :) Nie moze byc zbyt duzej rozbieznosci . sugeruj sie zapotrzebowaniem na zero i obserwuj,tylko tak dojdziezz do liczy kalorii ktora zadziala :P


Wszystko co pisze to metoda jaka na mnie dziala poki co , nie ma jednej drogi :/ Ale mam nadzieje ze pomoglem.

Zmieniony przez - TheBigBoss w dniu 2010-03-12 19:11:50
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 41
Kłaniam się nisko za linki. Świetnie artykuły. Zauważyłem, że większość poleca dużą podaż białka i uważanie na tłuszcze. Jak w praktyce z tym sprawa wygląda?

Nie jestem do końca pewien co do zapotrzebowania - nigdy długo na zbilansowanych dietach nie siedziałem, a przy low carbie dobre +500-1000 trzeba dodatkowo doliczać. Myślę, że będzie w okolicach 2500kcal/dzień (78kg, endomorfik) i od tego zaczne na tzw. "0".

Co do samego podziału makroskładników:
HC - ww 4g/kg, b 2,5g/kg, tł 1,4g/kg - 3000~kcal
LC - ww 1,5g/kg b 2,5g/kg, tł 1,4g/kg - 2200~kcal
+ ew. jeden dzień z około 70g ww.

Czy takie rozłożenie powinno być ok, czy lepiej bardziej przybliżyć do siebie dni pod względem kcal? (troche mniej ww w HC i dodać na LC) Jeżeli chodzi o samą aktywność to praktycznie wyłącznie siłownia więc myślę, że więcej ww nie będzie trzeba w LC. W razie dodania aerobów, co prędzej czy później nastąpi(prawdopodobnie prędzej; wiosna nadchodzi i aż chce się biegać mimo słabszej kondycji i astmie alergicznej), zwiększyłbym nieco podaż.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

pytanie do expertów-wegiel leczniczy a odchudzanie

Następny temat

jakia sylwetka u faceta podoba sie kobietom?

Fruzelina