SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening siłowy - porady

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 157

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11030 Napisanych postów 50655 Wiek 29 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam zawsze się zastanawiam co w takiej sytuacji robić
Wczoraj miałem turniej piłki nożnej i dziś nie czuje się na siłach ale i tak chcę zrobić trening lecz bolą mnie tak nogi, że nóg dziś nie zrobię ale mam plan fbw 3 dni w tygodniu którego nie umiem ułożyć i nie wiem czy jest dobry i raz w tygodniu kalistenike ćwiczę i myślę, żeby dzis po prostu kalistenike zrobić bez nóg bo tam i tak trening nóg mocny nie jest jak na siłowni bo to z wagą ciała wszystko czy mogę po prostu kalistenike przełożyć z innego dnia i zrobić dziś po prostu ćwiczenia z wagą ciała ale bez nóg dziś?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5719 Napisanych postów 60816 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 753778

Do każdej życiowej kwestii musimy mieć jakieś rozsądne podejście. Podobnie ma się sprawa z treningiem siłowym i do niego też trzeba podejść rozsądnie.
Każdy kto trenuje i podchodzi do tego poważnie chce mieć jak najlepsze wyniki swojej pracy, trenuje regularnie, odżywia się odpowiednio i stara się nie pomijać swoich treningów.

A co w sytuacji gdy faktycznie trening nam przepadnie bądź mieliśmy do czynienia z inną aktywnością, która spowodowała nasze zmęczenie? Tak na prawdę nic się nie dzieje. Nie zrujnuje to naszej formy, a jeśli potrzebny jest nam odpoczynek wpłynie pozytywnie na regenerację.

Jeśli trenujemy planem całościowym fbw to możemy po prostu odpuścić ten treningi i zrobić kolejny, tutaj nie ma problemu bo na każdej sesji treningowej trenujemy całe ciało. Natomiast jeśli trenujemy treningiem dzielonym to przesuwamy ten trening na kolejny dzień i wykonujemy go zgodnie z założeniami. Ponieważ w takim wypadku przepadłby nam trening danej partii i byłaby bez treningu 2 tygodnie. Oczywiście to też nie zrujnuje formy ale tak będzie lepiej.

Nie ma co się przejmować i nadal robić swoje, a jednostkowe wypadające treningi nie mają dużego wpływu na formę.





Zmieniony przez - rion10 w dniu 2022-06-23 13:29:41

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16964 Napisanych postów 129525 Wiek 38 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1448104
możesz pominąć partie, a nawet i trening, jak raz na jakiś czas nie zrobisz treningu to nic Ci się nei stanie.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5392 Napisanych postów 71123 Wiek 37 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 723475
Nie wiemy niestety jakie masz założenia swojego treningu, więc tak naprawdę ciężko jest tutaj cokolwiek doradzić.

Można jedynie stwierdzić ogólnie, zakładając ze celem Twoim jest kształtowanie sylwetki, to skoro nogi masz mocno zmęczone, to nie robi ich, tylko inne partie. Można zrobić całą górę. Trening full body workout zakłada bazowanie na ćwiczeniach wielostawowych/złożonych. Polecam poczytać więcej informacji na ten temat w artykule przedstawionym poniżej:

https://www.sfd.pl/FBW__Full_Body_Workout-t1135959.html

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Monitor do gier - wybór

Zdrowie