SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Proszę o pomoc w poprawieniu diety!

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1468

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 90 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2047
Witam wszystkich. Oto moja pierwsza, ułożona przeze mnie dieta (dlatego pewnie zaraz się dowiem, że jest beznadziejna ). Ale cóż - wypada coś w końcu zaprezentować. Jako, że nie znoszę wszystkiego przeliczać na liczby, układanie tej diety przyszło mi z wielkim trudem (ta moja niecierpliwość... ), ale też przyniosło opłakane efekty.

A więc tak: pytałam kiedyś, jak się odżywiać, chcąc ćwiczyć na siłę. Dowiedziałam się, że nie muszę nic dodawać do mojego zapotrzebowania.
Mam 55 kg i zamierzam ćwiczyć na siłowni 3 razy w tygodniu. Gdyby to miało coś zmienić (usprawiedliwić, że aż tyle kcal mi wyszło ), wspomnę, że jeżdżę ok. 2 razy w tygodniu na rowerze po 50 km i przy okazji zawsze coś się tam spala.

To chyba tyle wstępu. Teraz moja nieudana dieta (na razie zestaw na 1 dzień):

Śniadanie:
Bułka grahamka 50g (B 4,1g / T 0,8g / W 28,4g) 129 kcal
2 jajka na twardo 130g (B 16,3 g / T 12,6 g / W 0,8 g) 180 kcal
Ser Gouda 100g (B 27,9g / T 22,9g / W 0,1g) 316 kcal
Szynka drobiowa 60g (B 10,9 / T 3,4g / 0 W) 74 kcal

2 śniadanie:
2 banany 300g (B 3g / T 0,9g / W 70,5g) 285 kcal

Obiad:
Potrawka z kurczaka 250g (B 33g / T 22,5g / W 11,8g) 444 kcal
Ryż biały 100g (B 6,7g / T 0,7g / W 78,9g) 344 kcal

Podwieczorek:
Serek wiejski 200g (B 24g / T 10g / W 9g) 242 kcal

Kolacja:
Bułka grahamka 50g (B 4,1g / T 0,8g / W 28,4g) 129 kcal
Tuńczyk w oleju 70g (B 19g / T 6,3g / W 0g) 133 kcal

W sumie:
B 149g (trochę za dużo, ale chyba ujdzie )
T 80,9g (też za dużo!! i nie wiem, co mam z tym zrobić )
W 250g (tu akurat chyba nie jest tak źle)
i...
2276 kcal!!! Nie wiem, czy się nie pomyliłam (a to jest bardzo możliwe), ale wyszło mi zdecydowanie za dużo kalorii...
Proszę, pomóżcie. Co mam wyrzucić, co zmienić? Może przydałyby się produkty mniej kaloryczne, tylko pojawia się problem, ponieważ generalnie nie lubię warzyw i żywię się głównie bułkami, serem i jajkami.

Jeżeli wydaje ci się, że idzie dobrze, to znaczy, że coś przeoczyłeś.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 19680 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 52795
ryz zamien na brazowy a tunczyka w wodzie lub sosie wlasnym a nie oleju

Czy jest forma Czy nie!
Ja i tak KOKSUJE!
--==GAINER TEAM==--
AllianceBJJ

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 40 Napisanych postów 2090 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 20229
kcal stanowczo za duzo
zrób tak : waga(55kg)*24*0,9*współczynnik aktywnosci = .... kcal
a co do diety to grahamke wywal z kolacji i daj na podwieczorek
białko daj na poziomie 2 g/ kg ciala (kolo 110g) tłuszcz 1g/kg (kolo 55), reszta kcal z wegli bierz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4446 Napisanych postów 66279 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 694753
Brak zdrowego tluszczu (oliwa z oliwek, tran, olej lniany, orzechy wloskie, pestki z dyni, tluste ryby. Brak warzyw, dodaj surowki ze swizych warzyw do posilkow. I zastosuj rady wyzej.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 2286 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 21699
ja bym dal wiecej tluszczu kosztem ww i jak nie lubisz warzyw to zaopatrzyl sie w dobra multiwitamine (maxivit) i wcinal otreby dodatkowo na sniadanie.

Student Turystyki i Rekreacji

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 71 Napisanych postów 10883 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 44966
NIE MARUDZ
POPRAWI SIE I BEDZIE FAJNIE


Śniadanie:
Bułka grahamka 50g (B 4,1g / T 0,8g / W 28,4g) 129 kcal
2 jajka na twardo 130g (B 16,3 g / T 12,6 g / W 0,8 g) 180 kcal
Ser Gouda 100g (B 27,9g / T 22,9g / W 0,1g) 316 kcal /CHUDY TWAROG
Szynka drobiowa 60g (B 10,9 / T 3,4g / 0 W) 74 kcal

2 śniadanie:
2 banany 300g (B 3g / T 0,9g / W 70,5g) 285 kcal /ZOSTAWILBYM NA ROWEROWE PRZEJAZDZKI

Obiad:
Potrawka z kurczaka 250g (B 33g / T 22,5g / W 11,8g) 444 kcal
Ryż biały 100g (B 6,7g / T 0,7g / W 78,9g) 344 kcal /WARZYWA Z LYZKA OLIWY

Podwieczorek:
Serek wiejski 200g (B 24g / T 10g / W 9g) 242 kcal /ZAMIEN Z TYM KOLEJNYM

Kolacja:
Bułka grahamka 50g (B 4,1g / T 0,8g / W 28,4g) 129 kcal
Tuńczyk w oleju 70g (B 19g / T 6,3g / W 0g) 133 kcal /A TU DODAJ WARZYWA


T 80,9g (też za dużo!! i nie wiem, co mam z tym zrobić ) /WYWAL ZOLTKA, ZOLTY SER, OLEJ Z TUNCZYKA I BEDZIE LEPIEJ, DODAJ OLIWE Z OLIWEK, OLEJ LNIANY, TRAN, ORZECHY, SLONECZNIK ITP.

2276 kcal!!! Nie wiem, czy się nie pomyliłam (a to jest bardzo możliwe), ale wyszło mi zdecydowanie za dużo kalorii.../IMO 2000 KCAL POWINNO BYC OK
DO WARZYW RADZE SIE PRZEKONAC, MOZESZ NIMI ZASTEPOWAC NP. GRAHAMKI I KOMPONOWAC SALATKI

pierwsza by zobaczyc twoje oczy...
druga, druga... by zobaczyc twoje usta...
trzecia po to by zobaczyc cala twoja twarz...

A.W.O.L.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 90 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2047
No, dobra. Poprawione! Dziękuję za wskazówki. Zmieniłam trochę ilości produktów, dodałam jakiegoś pomidora z cebulką. Ryż i tuńczyk - jak widać - też uległy zmianie. W obliczeniach oczywiście wcześniej się pomyliłam , bo wpisałam nieprawidłową ilość kcal przy potrawce z kurczaka.
A oto efekt poprawy:

Śniadanie:
Bułka grahamka 50g (B 4,1g / T 0,8g / W 28,4g) 129 kcal
2 jajka na twardo 130g (B 16,3 g / T 12,6 g / W 0,8 g) 181 kcal
Ser Gouda 80g (B 22,3g / T 18,3g / W 0,1g) 253 kcal
Szynka drobiowa 60g (B 10,9 / T 3,4g / 0 W) 74 kcal

II śniadanie:
2 banany 300g (B 3g / T 0,9g / W 70,5g) 285 kcal

Obiad:
Potrawka z kurczaka 250g (B 33g / T 22,5g / W 11,8g) 370 kcal
Ryż biały 100g (B 7,1g / T 1,9g / W 76,8g) 322 kcal

Podwieczorek:
Bułka grahamka 50g (B 4,1g / T 0,8g / W 28,4g) 129 kcal
Tuńczyk w wodzie 70g (B 14,7g / T 0,8g / W 0g) 67 kcal

Kolacja:
Serek wiejski 100g (B 12g / T 5g / W 4,5g) 121 kcal
Sałatka z pomidora 270g i cebuli 70g razem: (B 3,4g / T 0,8g / W 14,5g) 62 kcal

Uwaga, uwaga!
B 131g / T 67,8g / W 235,8g / 1993 kcal

Teraz już chyba ciekawiej to wygląda... Czekam na werdykt

Jeżeli wydaje ci się, że idzie dobrze, to znaczy, że coś przeoczyłeś.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4446 Napisanych postów 66279 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 694753
Ciagle brak zdrowego tluszczu.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 2286 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 21699
No to frugo

Śniadanie:
Bułka grahamka 50g (B 4,1g / T 0,8g / W 28,4g) 129 kcal//CHLEB RAZOWY
2 jajka na twardo 130g (B 16,3 g / T 12,6 g / W 0,8 g) 181 kcal
Ser Gouda 80g (B 22,3g / T 18,3g / W 0,1g) 253 kcal// WYWAL I ZAMIEN NA ORZECHY WLOSKIE Z TWAROGIEM CHUDYM
Szynka drobiowa 60g (B 10,9 / T 3,4g / 0 W) 74 kcal// DOWIDZENIA

II śniadanie:// TO NIE JEST POSILEK
2 banany 300g (B 3g / T 0,9g / W 70,5g) 285 kcal//NP. CHLEB RAZOWY+SZYNKA Z PIERSI KURCZAKA, INDYKA + ODROBINA MASLA

Obiad:// BRAK ZDROWEGO TLUSZCZU, DODAJ OLIWE Z OLIWEK
Potrawka z kurczaka 250g (B 33g / T 22,5g / W 11,8g) 370 kcal
Ryż biały 100g (B 7,1g / T 1,9g / W 76,8g) 322 kcal

Podwieczorek:// ZDROWY TLUSZCZ !!!
Bułka grahamka 50g (B 4,1g / T 0,8g / W 28,4g) 129 kcal// JW.
Tuńczyk w wodzie 70g (B 14,7g / T 0,8g / W 0g) 67 kcal

Kolacja:// TEZ BYM DODAL ZDROWEGO TLUSZCZU NP. OLEJU LNIANEGO I SEREK ZAMIENIL NA TWAROG CHUDY ALBO SLEDZIA SWIEZEGO BADZ MAKRELE SWIEZA
Serek wiejski 100g (B 12g / T 5g / W 4,5g) 121 kcal
Sałatka z pomidora 270g i cebuli 70g razem: (B 3,4g / T 0,8g / W 14,5g) 62 kcal

DODAJ JESZCZE DO DIETY OMEGA3 W KAPSULKACH ALBO TRAN. UROZMAICAJ I JEDZ NP. KASZE GRYCZANA, RYZ BRAZOWY, PECZAK, MAKARON RAZOWY(JAK MASZ DOSTEP BO JA NIE MAM:()) I NA SNIADANIE LEPIEJ ZJESC OWSIANKE BO ZDROWSZA NIZ PIECZYWO, KTOREGO W DIECIE MASZ SPORO.

Student Turystyki i Rekreacji

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 90 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2047
A tunczyk nie jest wystarczajacym zrodlem zdrowego tluszczu? Poza tym:
Po pierwsze - nie ma za bardzo czego tym zdrowym tluszczem zastapic.
Po drugie - jak dodam, to nie bedzie za duzo tluszczu na kg masy ciala (55 kg)? Wydaje mi sie, ze w tej diecie juz jest za duzo .
I po trzecie - nie wiem za bardzo, jak wkomponowac w posilki taka oliwe z oliwek albo siemie lniane (gdzie takie cos w ogole kupic).

Jeżeli wydaje ci się, że idzie dobrze, to znaczy, że coś przeoczyłeś.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 2286 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 21699
A tunczyk nie jest wystarczajacym zrodlem zdrowego tluszczu?// NIE JEST, TO JEST STOSUNKOWO CHUDA RYBA, LEPSZY SLEDZ ALBO MAKRELA(SWIEZA) Poza tym:
Po pierwsze - nie ma za bardzo czego tym zdrowym tluszczem zastapic.// NIE CZAJE, ZDROWY TLUSZCZ WLICZASZ NORMALNIE DO BILANSU TLUSZCZU JAKI SOBIE USTALILAS NA KG
Po drugie - jak dodam, to nie bedzie za duzo tluszczu na kg masy ciala (55 kg)? Wydaje mi sie, ze w tej diecie juz jest za duzo .// JA WAZE 56 I MAM 1,5 G NA KG WIEC NA PEWNO NIE BEDZIE
I po trzecie - nie wiem za bardzo, jak wkomponowac w posilki taka oliwe z oliwek albo siemie lniane (gdzie takie cos w ogole kupic). // POLEWASZ NP. WARZYWA OLIWA ALBO Z KIELONA WALISZ SIEMIE SOBIE DARUJ. PISALEM O OLEJU LNIANYM ALE JAK BEDZIESZ BRALA OMEGA3 ALBO TRAN TO OLEJ LNIANY ZBEDNY

OLIWE DOSTANIESZ W KAZDYM SUPERMARKECIE. OLEJ LNIANY GLOWNIE NA INTERNECIE.

Student Turystyki i Rekreacji

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ulożenie diety

Następny temat

pomóżcie

BF