SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Proszę o pomoc plan treningowy + kilka pytań

temat działu:

Plany treningowe

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1000

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 30 lat Na forum 235 dni Przeczytanych tematów 35
Witam
Zanim przejdę do pytań, krótko napisze o sobie i co bym chciał osiągnąć.
Mam 29 lat, 190 cm wzrostu i 85 kg. Ogólnie chodzi mi o to aby ćwiczeniami poprawić sylwetkę, wzmocnić trochę siłę i kondycję. Nie mam w planach budowania sylwetki jakiegoś koksa itp. chciałbym jedynie trochę bardziej podkreślić mięśnie i zrzucić trochę kg. Nie będę też stosował żadnej diety. Przy okazji dodam tylko, że z kaloriami nie mam większego problemu. Ogólnie planowałem tylko kilka najprostszych ćwiczeń na barki, plecy, bicepsy i brzuch. Myślałem nad podciąganiem na drążku, pompkach, krzesełko na drążku, no i hantlem na biceps. Do tego w dniach przerwy jazda na rowerze.
Mam 3 główne pytania do was.
1. Czy ćwiczenia w domu mają jakiś większy sens? Oglądałem na YT i na różnych portalach materiały osób chwalących się efektem ćwiczeń w domu. Jestem raczej sceptycznie nastawiony do tego typu filmików. Nie planuję żadnej diety, ćwiczyć planuję regularnie + mam jakieś narzędzia do ćwiczeń. Ale z tego co czytałem na forach wiele osób twierdzi, że nie miało żadnych większych czy nawet zauważalnych efektów takich ćwiczeń.
2. W domu mam 1x hantel na który mogę zakładać obciążenia. 1x gryf 120 cm, oraz obciążenia łącznie 50kg. Do tego mam rower magnetyczny i planowałem zakup drążka. I tu rodzi się kolejne pytanie. Zakładając, że ćwiczenia w domu mają sens czy warto kupić drążek? Może coś innego lepiej kupić?
3. No i tu chciałbym przejść do 3 pytania. Chciałem ćwiczyć w cyklu codziennym ale górne partie robić co dwa dni i rower też co dwa. Nie wiem tylko czy mogę jednego dnia robić podciąganie, pompki, krzesełko i hantel (przy założeniu, że te ćwiczenia faktycznie są dobre).
Planowałem robić to tak np.:
Pon.: (nie piszę ilości powtórzeń czy serii, bo nie wiem na ile mógłbym sobie od początku pozwolić)
Podciąganie na drążku
Pompki
Krzesełko na drążku
Hantel
Wtorek:
rower (tu akurat mogę wpisać bo ćwiczę godz.)
Środa:
Podciąganie na drążku
Pompki
Krzesełko na drążku
Hantel
Czw.:
rower
itd.

Czy mógłbym tak ćwiczyć, czy jednak to będzie za duże obciążenie i nieefektywne? Może lepiej rozbić to na 3 dniowy cykl np.
pon.
podciąganie
Krzesełko
wt.:
pompki
hantle
środa:
rower
czw.:
podciąganie
krzesło
itd.

Czy na te partie mięśni może robić inne ćwiczenia?
Tu dodam jedynie, że kiedyś robiłem ćwiczenie "zginanie przedramion ze sztangą stojąc podchwytem" i nie miałem z nim spore problemy. Po kilku dniach ćwiczeń czułem bardzo silny ból stawu nadgarstka. Być może robiłem coś źle.

Z góry dzięki za pomoc.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10259 Napisanych postów 117009 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381397
1 Początkujące osoby mogą zobaczyć efekty, aby zbudować jakąś sylwetkę to już zwykłe pompki czy przysiady nie starczą, to już ciężkie kalisteniczne ćwiczenia wchodzą w gre
2 Drążek to niedrogi koszt warto go mieć.
3 najlepiej ustal sobie trening FBW po jednym ćwiczeniu na daną partię mięśniową

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Usunięty przez anubis84 za pkt 7 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 18 lat Na forum 224 dni Przeczytanych tematów 89
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan 4-dniowy do oceny :)

Zestaw 1