SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Prosba o ocene / korekte FBW

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 815

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49632 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam wszystkich czytajacych :)

Ogolnie prosilbym o porady, poniewaz pracuje na 3 zmiany ale czas na trening znajduje bez problemu, zamierzam zrezygnowac z basenu poniewaz czytalem ze przy moim typie budowy odradza sie inne cwiczenia niz silka przy treningu na mase.

TRENING: FBW 3x w tygodniu (A i B naprzemian)

trening A)

Przysiad - 5x5
Wyciskanie na płaskiej - 5x5
Wiosłowanie - 5x5
Pompki na poreczach - 3x max

trening B)
Przysiad - 5x5
Wyciskanie stojąc - 5x5
Martwy Ciąg - 5x5
Podciąganie na drazku - 3x max

Przed kazdym treningiem rozgrzewka ogolna na rowerze ok.10 min
Po treningu rozciaganie.

PS. mam tez pytanie czy to ze np. w poniedzialek cwicze o 17ej, w srode o 11ej a w piatek z nowu o tej powiedzmy 17ej ma wplyw na efekty treningu ?

PS2. jak optymalnie znalezc max dla cwiczenia takiego jak przysiad?

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 22

Waga: 67

Wzrost: 186

Cel treningowy: Masa

Staż treningowy na słowni: początkujący

Uprawiane inne sporty: basen

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): full osprzęt siłownia

Dieta: w miare możliwosci przygotowania, na mase dla ektomorfa

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: startujac z treningniem zamierzam wystartowac z Gainerem (Muscle Juice) i kreatyna (Monohydrat firmy Aminostar)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5130 Napisanych postów 58882 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 724686
odpuść na razie sobie metodę 5x5

zrób pierwszy cykl na jakimś bardziej rozbudowanym FBW

nie ma zbytnio problemu z Twoimi godzinami treningów

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49632 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Dzieki za podpowiedz, w takim razie chyba zrezygnuje na razie z A i B i zrobie wersje z jednym zestawem, wzialem FBW z podklejonego od "georgu"

3 x tydzien

Nogi: Przysiady ze sztanga na barkach 3x
Plecy: Wiosłowanie sztanga 3x
Klatka: Wyciskanie sztangi na skosie 3x
Barki: Wyciskanie sztangi z za glowy 2x
Biceps: Uginanie ramion ze sztanga 2x
Triceps: Wyciskanie sztangi wasko 2x

i teraz kolejne pytanie w 5x5 napisane bylo o stalym zwiekszaniu ciezaru w seriach,

tutaj przy 2,3 seriach na treningu jaki ciezar zalecany ? staly 60-70% 1 maksymalnego powtorzenia ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 48 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 39811
Kirsdrake


w planie powyzej brak paru cwiczen:

- na tylna czesc uda(dwuglowe/posladki/prostowniki)

- na najszersze-ciagu w drugiej plaszczyznie,czyli podciagania na drazku(najlepiej)

przy wszystkich cwiczeniach bazowych stosujesz taka sama iloscia serii-no chyba,ze przysiad chcialbys zrobic w 4 seriach.


co do ramion- kwestia podejscia.rownie dobrze moglbys ich nie robic,a przynajmniej,nie na kazdej sesji biceps i triceps.

ciezkie,zlozone cwiczenie w przypadku tricepsa nie jest tutaj najszczesliwszym wyborem.
zauwaz,ze juz dwa wyciskania masz w treningu.

lepiej cos izolowanego,ale z jajem,np. francuz w lezeniu sztanga lamana.


na temat zwiekszania obciazen,przeczytaj moja wypowiedz tutaj:


http://www.sfd.pl/progresja-t460928-s2.html


to tyle.


pozdrawiam.

Zmieniony przez - traktor71 w dniu 2009-01-30 15:09:29

"live and die in the squat rack"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49632 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Traktor dzieki za link do tematu szkoda ze nie podklejony :(

Masz racje ramiona moge ograniczyc, czytalem w sumie ze i tak przy 1dnym treningu tej parti tygodniowo rosna przez cwiczenia ogolne.

co do brakujacej parti moge dorzucic chyba UGINANIE NÓG W LEŻENIU.

Ogolnie chodzi mi o to ze kiedys trenowalem bez zadnych planow diety niczego wiadomo jak kazdy mlodziak wchodzisz na silke klatka tricep bicep i heja zadowolony, wiec swoj staz okreslam na POCZATKUJACY.

ten cykl FBW chcialbym poswiecic na zlapanie poprawnosci cwiczen i "ogolne rozcwiczenie" organizmu, przyzwyczajenie sie do pracy z ciezarami no i oczywiscie suplementacji.

Dzieki za wasze porady - od razu czlowiek sie czuje pewniej ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 48 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 39811
cieszy rozsadne podejscie do tematu-szkoda,ze tak rzadko wystepuje u innych.

uginanie nog w lezeniu na maszynie.
owszem....jest to jakies rozwiazanie,choc o wiele lepszymi cwiczeniami sa:

- ktoras z lzejszych odmian mc,czyli albo mc "na prostych" albo rumunski mc(rdl)

http://ie.




- unoszenie tulowia z opadu

- dzien dobry

- glute-ham raise

http://ie.




pozdrawiam i zycze powodzenia!

"live and die in the squat rack"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

przedramie - z czym robic?

Następny temat

plan proszę o ocenę

Wheya