SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Progresja ciężaru?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 19988

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Jak w temacie?..w jakich proporcjach i kiedy dodoawac obcizaenie?..o ile zwiekszac?..dodam od 2 miesiecy cwicze FBW i sie ucze

Pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Czy można np jechać 4x10 powtórzeń tym samym ciężarem a z tygodnia na tydzień zwiększać tylko obciążenie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1561 Napisanych postów 4154 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 73855
Jeżeli zmniejszasz ilość powtórzeń co serie to wtedy na każdą serie zwiększasz ciężar. Im mniejsze przyrosty ciężaru tym lepiej, zależy jakie masz krążki na siłowni.
Do tego jak ćwiczysz FBW to robisz progresje ciężaru z tygodnia na tydzień. W praktyce wygląda to tak, że zwiększasz ciężar wyjściowy.

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Czyli co tydzien zwiększać obciązenie tak?..a w trakcie cwiczen tez?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1561 Napisanych postów 4154 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 73855
Jak np. ćwiczysz klatke, 3 serie wyciskania 12/10/8 powtórzeń. To w pierwszym tygodniu na pierwszą serie bierzesz 40kg na drugą 45 a na trzecią 50. A w następnym tygodniu na pierwszą bierzesz 45 na drugą 50 na trzecią 55. Masz tu zarówno progresje co serie i progresje co tydzień.
Nie sugeruj się wartościami bo to jako przykład użyłem.

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
ja robie tak załóżmy klata:
1.rozgrzewka - 15 powtórezn na mały cięzar
1 seria 8 powtórzen np 30kg
2 seria 10 powtórzen 30kg
3 seria 12 powtórzen 30kg

i za tydzien dokl.adam 2-4kg......robie zle?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1561 Napisanych postów 4154 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 73855
Robisz ok, to jest progresja co tygodniowa.
Zacznij jeszcze stosować progresje co serie i będzie super. Tylko że progresje ciężaru stosujesz przy malejącej liczbie powtórzeń. Przy rosnącej ilości powtórzeń stosuje się regresje czyli zmniejszanie ciężaru co serie.
1

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Piszesz że robie dobrze a pozniej piszesz:

"Przy rosnącej ilości powtórzeń stosuje się regresje czyli zmniejszanie ciężaru co serie"

to jak jest prawidłowo?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 459 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 6989
a czy twoja ilośc powtórzeń rośnie?? no nie wydaje mi się więc czytaj ze zrozumieniem

------------------------------------------------------
Pozdrofka
http://www.sfd.pl/Siłka_by_Bochnia-t347406.html--Moja siłka

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1561 Napisanych postów 4154 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 73855
Widzę, że czytanie ze zrozumieniem leży :)

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
nie musiscie być odrazu tacy złośliwi

reasumując tak jak robiłem do tej pory jest okej?..czy maxcie jeszcze jakieś sugestie?

pzdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1561 Napisanych postów 4154 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 73855
Chyba mylisz progresję ciężaru ze zwiększaniem ilości powtórzeń. Tak mi się wydaje.

Jeżeli co tydzień zwiększasz ciężar początkowy to jest to progresja tygodniowa, i tak jak napisałeś wcześniej "i za tydzień dokładam 2-4kg.." to jest OK, ale ten przykładowy trening który napisałeś nie uwzględnia progresji ciężaru co serie.

Dlatego dopisałem, żebyś zaczął jeszcze ją stosować i dodałem kiedy się ją stosuje.

Zmieniony przez - fsl w dniu 2008-05-21 14:14:54

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

endomorfik - bieganie

Następny temat

plan na mase do oceny i korekty

nutloveb