SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Progresja ciężaru

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 470

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 70 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 670
Czy będą duże przyrosty siły jak będę robił tak(tutaj osiągi na klate)1 trening 40kg 8 powtórzeń 2 trening tak samo 3 tak samo i 4 trening 42.5 (6 powtórzen)i gdzieś za 3-4 treningi(8powtorzen zrobię)i dalej tak samo 1 trening 42.5 2 tak samo 3 tak samo 4 trening 45kg i tak dalej.
Co o tym sądzicie? Podobno to się sprawdza ale chcę się upewnić
Jestem początkujacy a podobno wtedy są największe przyrosty na siłę


Zmieniony przez - Gepard123321 w dniu 2017-01-15 19:48:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5578 Napisanych postów 60473 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747062

Każda osoba, która kształtuje swoją sylwetkę jest w stanie wymienić rzeczy, od których zależy nasz progres. Naturalnie jest to odpowiednia dieta dostosowana do naszego celu treningowego, plan treningowy, a także odpowiednia regeneracja. To takie podstawowe filary, które musimy ogarnąć od samego początku.

W ramach treningu bardzo istotnym elementem jest progresja ciężarowa. Nasze mięśnie aby się rozwijać muszą otrzymywać co raz silniejsze bodźce treningowe, a to uzyskujemy dokładając obciążenia na sztangę. Sposób dokładania obciążenia zależy w dużej mierze od naszego zaawansowania.

Osoby początkujące z reguły nie mają problemu z dokładaniem obciążeń treningowych pod warunkiem, że nie są zbyt szybkie w tym dokładaniu. Należy założyć sobie jakąś progresję w podstawowych ćwiczeniach i tego się trzymać. Może to być 2,5kg, może być też 5kg istotne jest to aby te skoki były dla nas realne do osiągnięcia i żeby ten progres ciężarowy nie zatrzymał się po 4 tygodniach.
Im dłużej małymi krokami dokładamy obciążenie tym lepiej dla nas. U osób początkujących istotna jest technika i stopniowa progresja ciężarowa.

Polecamy również: Progresja treningowa - klucz do rozwoju muskulatury




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-12-07 11:53:13

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5578 Napisanych postów 60473 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747062
Ale dlaczego takie kombinacje a nie dokładanie z treningu na trening choćby małego ciężaru ?

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 70 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 670
Gepard123321
Czy będą duże przyrosty siły jak będę robił tak(tutaj osiągi na klate)1 trening 40kg 8 powtórzeń 2 trening tak samo 3 tak samo i 4 trening 42.5 (6 powtórzen)i gdzieś za 3-4 treningi(8powtorzen zrobię) chyba że uda mi się odrazu robić tyle samo powtórzeń i dalej tak samo 1 trening 42.5 2 tak samo 3 tak samo 4 trening 45kg i tak dalej.
Co o tym sądzicie? Podobno to się sprawdza ale chcę się upewnić
Jestem początkujacy a podobno wtedy są największe przyrosty na siłę



Zmieniony przez - Gepard123321 w dniu 2017-01-15 19:48:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12350 Napisanych postów 49854 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 384279
Bardzo powolna ta twoja progresja, może się okazać tak wolna, że aż nawet niezauważalna dla układu nerwowego.

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 70 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 670
Naprawdę więcej będę miał przyrostu siły? napisz od ile do ilu około kg dokładać i co ile treningów
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12350 Napisanych postów 49854 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 384279
2,5-5kg tygodniowo w podstawowych bojach- siady, ławka, mc
W reszcie wielostawów 2,5kg co tydzień/dwa w zależności od ćwiczenia.

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Zmontowac dobry Push Pull Legs pomozcie

Następny temat

plan 3 dniowy do oceny

Water